Stille ventiler på GSXR250...
Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-03-01 22:56

Hejsa
Jeg er kommet i tanker om at ventilerne nok snart skal justeres på
babygixxeren, da de jo skal stilles for hver 5000 km (!). Jeg har selv kørt
3-4000 km på den, jeg ved ikke hvornår de sidst er blevet stillet, men mon
ikke det er ved at være på tide nu. Jeg er jo ingen ekspert, men jeg har
da rodet en del i den og så nogle forskellige totaktere.
Jeg håber på at kunne gøre det selv, men jeg ved ikke helt hvor bøvlet det
er at have med at gøre.
Der er jo ikke meget plads, så man kan jo godt forestille sig at der skal
bruges specialværktøj af en art, er der nogen der ved noget om det?
Er det svært at komme til ved ventilerne, eller er det bare at hive låget
af?
Hvordan er det nu med de der shims, er det nogle man kan få fat i hos sin
forhandler eller hvad?
Er sådan et almindeligt søgerbladssæt præcist nok?
Er der nogen der kender spillerummene på gixxeren?
Det var jo en hel del spørgsmål, men det vigtigste er nu om det er noget
jeg skal overlade til mc-pusheren (sikkert Leo Mortensen i Gludsted), eller
om jeg godt selv kan rode med det, uden fare for at smadre det hele.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jesper FA

Dato : 20-03-01 23:21

Jes Vestervang wrote:

> Jeg er kommet i tanker om at ventilerne nok snart skal justeres på
> babygixxeren, da de jo skal stilles for hver 5000 km (!). Jeg har selv
> kørt 3-4000 km på den, jeg ved ikke hvornår de sidst er blevet stillet,

Nu ved jeg ikke hvor langt din cykel har gået eller om ventilerne får
større krav til at blive stillet med tiden, men min oplevelse med denne
cykel er at den kan gå meget længere end 5000 uden at ventilerne falder
helt ud af justering. Jeg kørte i hvert fald op til 15 kkm mellem der blev
kigget til dem og selv der var der måske kun 1 eller 2 ventiler der skulle
justeres en lille smule.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-03-01 12:52

Jesper FA skrev:

> [...]
> kigget til dem og selv der var der måske kun 1 eller 2 ventiler der skulle

Tjah, under alle omstændigheder vil det da sikkert være en god idé at
undersøge om de trænger til justering.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 21-03-01 13:59

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.FJERN-DETTE> wrote in article
<ol4a99.7j1.ln@jes.etellerandet.com>...
> Tjah, under alle omstændigheder vil det da sikkert være en god idé at
> undersøge om de trænger til justering.

Og det kan man i hvert fald selv rode med, uden at ødelægge ret meget.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Jesper FA

Dato : 21-03-01 18:52

Jes Vestervang wrote:

> Tjah, under alle omstændigheder vil det da sikkert være en god idé at
> undersøge om de trænger til justering.

Joo, hvis man selv kan og man ikke ved hvor længe det er siden sidst.
Jeg har aldrig prøvet at stille på dem selv så der er det også et økonomisk
spørgsmål. Når sådanne et check koster den bedre del af en måneds SU er der
ikke nogen grund til at lave det ofter end nødvendigt.

--
Jesper
CBR600F4