Ujævn motorgang, for meget luft
Fra : ThomasT

Dato : 30-03-03 15:10

Jeg har de sidste par år kæmpet med motorgangen på min GSX750 fra 1980. Det
er især lige omkring 3000 o/min det har været galt. Motorgangen kan vel
bedst beskrives sådan: mmmmmkmmmmkmmmmkmkmmmkmmmkmkmmmkmmmkmmmkmmmk (med
lidt fantasi

Det var især galt, hvis vinden kommer ind fra højre side (det er her
hullerne til luftfilteret sidder), så jeg tænkte at motoren måske fik for
meget eller for lidt luft. Sidste weekend prøvede jeg at pille låget til
filterkassen af. Så var den helt umulig, kunne overhovedet ikke tage gas,
ergo den får for meget luft. Idag prøvede jeg så at putte tape over det ene
af hullerne (der er 2 på cirka ø5) i filterkassen. Nu hakke motoren ikke
mere. Den cruisede faktisk perfekt, men når den så fik lidt og leve af, var
det ligesom motoren ikke fik luft (klart nok). Så løsningen med tapen er
altså ikke helt holdbar.

Spørgsmålene er så:
Hvad er der galt med indstillingen af motoren?
Er benzinblandingen for mager/fed?
Er det noget værkstedet skal justere, eller kan jeg selv (har ingen
instrumenter)?

Thomas Thomsen
Suzuki GS(X)750L

Se evt: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=198

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 30-03-03 15:39

> [...]
> er især lige omkring 3000 o/min det har været galt. Motorgangen kan vel
> bedst beskrives sådan: mmmmmkmmmmkmmmmkmkmmmkmmmkmkmmmkmmmkmmmkmmmk (med
Jeg synes det lyder som en lidt mager blanding i det område, prøv at hæve
nålene et hak.

> Det var især galt, hvis vinden kommer ind fra højre side (det er her
> hullerne til luftfilteret sidder), så jeg tænkte at motoren måske fik for
> meget eller for lidt luft.
en smule ramair intag forværrer den måske lidt for magre blanding.
> [...]
var
> det ligesom motoren ikke fik luft (klart nok). Så løsningen med tapen er
En ændring i filterkassens åbning(er) vil kræve en efterfølgende omdysning
af karbunaderne.
> [...]
> Er benzinblandingen for mager/fed?
> Er det noget værkstedet skal justere, eller kan jeg selv (har ingen
Skulle det ikke være nok at hæve nålene et hak, sø prøv at justere
blandeskruerne 1/4 omgang ud.
m.v.h. Ervin
RF900R (med modificeret luftfilterkasse)

Fra : ThomasT

Dato : 30-03-03 16:15

Det lyder som om du ved noget om det. Jeg kunne vel ikke få dig til at
beskrive lidt mere præcist hvad det er jeg skal gøre. Jeg er meget lærenem

ThomasT
Fredericia

Husk og se http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=198

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 30-03-03 19:08

Jeg vil give Ervin Ret det er på mange cykler ca. ved 3000 Rpm at
karburatoren skifter fra at bruge tomgang dyssen til hovede dysen !! Men
selvfølge alt efter type karburator. Men prøve at tage låget af og løfte
nålen et enkel hak op !!!

Mvh Søren