Thailand?
Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 30-03-03 14:13

Hej.
Er der nogen som har været med på Kuoni´s rundrejse
(Thailands hemmeligheder) og har gode/dårlige erfaringer derfra ?

Mvh.
Knud Erik Mortensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-03-03 20:36

On Sun, 30 Mar 2003 15:12:35 +0200, "Knud Erik Mortensen"
<ack@privat.dk> wrote:

>Er der nogen som har været med på Kuoni´s rundrejse
>(Thailands hemmeligheder) og har gode/dårlige erfaringer derfra ?

Ja, jeg var afsted her i januar. Jeg er normalt ikke til
grupperundrejser. Det betyder, at jeg dels er lidt vanskelig, dels
ikke har meget at sammenligne med. Men her var jeg i det store og hele
særdeles tilfreds. Noget specielt, du gerne vil vide?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 30-03-03 20:53

> [...]
> ikke har meget at sammenligne med. Men her var jeg i det store og hele
> særdeles tilfreds. Noget specielt, du gerne vil vide?

Hej PL!
Jeg vil gerne vide om turen i det hele taget var ok,
for vi er 2 par som skal afsted den 31. august, så vi er ret spændte på
hoteller,
og oplevelserne i det hele taget.

Mvh
Knud Erik Mortensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-03-03 21:18

On Sun, 30 Mar 2003 21:53:01 +0200, "Knud Erik Mortensen"
<ack@privat.dk> wrote:

>Jeg vil gerne vide om turen i det hele taget var ok,

Ja, det synes jeg som sagt. Som helhed forekom alt veltilrettelagt.

>for vi er 2 par som skal afsted den 31. august,

God tur! Det kan næsten ikke blive andet.

>så vi er ret spændte på hoteller,

Hoteller og forplejning var helt o.k. Almindelige standard-hoteller
med eget bad og toilet, aircon, tlf. og tv, elevator - sådan som
hotelværelser nu er på de kanter, som regel rimeligt centralt
beliggende. Jeg tror, de alle havde svømmepøl, men det gik jeg nu ikke
op i. Frokoststeder forekom også velvalgte.

>og oplevelserne i det hele taget.

Jo - der bliver jo en del buskørsel, men arrangøren havde gjort sig
umage med også at gøre transporten til en oplevelse, især ved at
variere transportformen: sejltur fra Bkk til Auttaya i to slags både,
flere slags songthaws, to ture med indenrigspropelmaskiner, lokalt
også tuktuk, cykeltaxa og cykel. Desuden var vi fantastisk heldige med
vores thai-besætning på bussen, de tre var en oplevelse i sig selv.

Ved grupperejser kan alle indlagte sights jo ikke være ens eget
førstevalg. Jeg var forundret over, at man kunne tage til Auttaya uden
at besigtige tempelområdet(det kan man så selv). Det fik vi så i
Sukothai, omend lidt kort. Kounis egen sponserede hmong-landsby er
noget hyklerisk fis, men landskabet er flot. I Chiang Mai ville jeg
godt have haft mere af byens templer. Skolebesøg var en oplevelse,
elefantlejren også. Men al den slags er smagssag, og på de enkelte
destinationer kan man jo gøre, som man selv vil. Noget afhænger
velsagtens også noget af selskabets sammensætning.

Jeg valgte efterfølgende Koh Chang. Det var jeg rigtig glad ved. Men
køreturen derned er lang, 5 timer + færge + lokaltransport.

Men jeg er lidt forundret over den årstid, I har valgt.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 30-03-03 22:03

Hej igen!

Tak for svaret.
Med hensyn til rejse-tidspunktet,
ja så var det der vi kunne få ferien til at passe sammen,
men tænker du på regnvejr, når du undrer dig over tidspunktet?

mvh.
Knud Erik Mortensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-03-03 22:54

On Sun, 30 Mar 2003 23:02:44 +0200, "Knud Erik Mortensen"
<ack@privat.dk> wrote:

>Tak for svaret.

Derfor ikke!

>Med hensyn til rejse-tidspunktet,
>ja så var det der vi kunne få ferien til at passe sammen,

Ja, det er jo et væsentligt argument.

>men tænker du på regnvejr, når du undrer dig over tidspunktet?

Mjah - selv har jeg kun været i Thailand om vinteren, så jeg ved ikke,
hvordan august-september er, hverken med regn, blæst eller
temperaturer. Jeg gætter på, at det ikke er slemt med regn nordpå, men
måske lidt varmt. Sydpå (for I slutter vel med noget badeferie ?) vil
jeg gætte på mere regn og og ganske hård sø på vestvendte kyster. Det
er sydvestmonsun, så måske østvendte kyster som Hua Hin eller eller
Koh Samui ville være bedst. Men det kan andre sikkert bedre sige noget
om.

Ellers er der også

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 31-03-03 11:42

Hej P.L.!

> [...]
> er sydvestmonsun, så måske østvendte kyster som Hua Hin eller eller
> Koh Samui ville være bedst. Men det kan andre sikkert bedre sige noget

Ja, vi har forlænget rundrejsen/badeferien med 1 uge, som vi slutter i Hua
Hin.

Med venlig hilsen
Knud Erik Mortensen

Fra : Palle Hansen

Dato : 02-04-03 18:18

Hejsa,

Vejret i August/september er ikke noget størrere problem. I kan løbe ind i
heftigt regnvejr, men det er mest om aftenen. Hua Hin er fin nok, der er
vejret ihvertfald ikke dårligt. Husk det er "sommer" i thailand i april/maj,
og der er sindsygt varmt. Selv i Chaing Mai !

Mvh
Palle Hansen
pt bosat i dk, men flytter til Thailand igen i juni !

Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 01-04-03 20:39

Hej Palle!

> [...]
>
> Mvh
> Palle Hansen
> pt bosat i dk, men flytter til Thailand igen i juni !

Det er rart at høre, at vejret kan være ok i september i Hua Hin.
Jeg har selv kun været på Phuket i september og da var vejret da ok.

Mvh.
Knud Erik Mortensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-04-03 00:23

On Tue, 1 Apr 2003 21:38:56 +0200, "Knud Erik Mortensen"
<ack@privat.dk> wrote:

>Jeg har selv kun været på Phuket i september og da var vejret da ok.

Aha! Ikke for høje bølger?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk