NF 2002: Enable browser privacy betydning
Fra : Henrik

Dato : 30-03-03 13:55

Hvilke konsekvenser kan det have at køre uden enable browser privacy?

Hvis jeg kører med enable browser privacy, så er der en del hjemmesider,
der ikke virker (typisk sider, hvor man skal oprette sig som bruger og
endda også nogle steder, hvor man skal downloade filer)

Fra : Anders Lund

Dato : 30-03-03 14:58

Henrik wrote:
> Hvilke konsekvenser kan det have at køre uden enable browser privacy?

En hjemmeside kan se hvilken hjemmeside, som du var på før. Hver gang du
trykker på et link, så sender din browser automatisk adressen på den
hjemmeside, hvor linket var på. Jeg ved ikke om der er andre ting som NF
spærre for... 3. parts cookies?

> Hvis jeg kører med enable browser privacy, så er der en del
> hjemmesider, der ikke virker (typisk sider, hvor man skal oprette sig
> som bruger og endda også nogle steder, hvor man skal downloade filer)

Det er fordi hjemmesiden kontrollere at du ikke bare er en gæst, som er
blevet henvist direkte til en af deres filer. De vil selvfølgelig gerne have
noget for at du bruger deres båndbrede. OFtesfor at du ser et par reklamer.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Henrik

Dato : 30-03-03 15:09

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gerne have
> noget for at du bruger deres båndbrede. OFtesfor at du ser et par

Perfekt svar og jeg takker