Jeg vil lige ridse lidt op om hvad det handler om og må lige sige at jeg
tidligere har købt fra r1dvd med god service og uden problemer.
Den 26 januar bestiller jeg samlet 2 dvdpakker (x-files sæson6 + band of
brothers bare til info) fra
www.r1dvd.dk til en værdi af 1578kr. +
forsendelse som pakkepost da jeg synes er sikrest og betaling sker med
Dankort.
Den 4 og 5 februar afbestiller jeg ordren pr. email og regner med at det er
ok.
Den 27 februar ligger der en postanmeldelse om en pakke fra r1dvd i
postkassen (jeg valgte sendt som pakkepost).
Jeg tænker at det nok bare er en fejl fra r1dvd, så jeg ringer til posthuset
og siger at de bare skal sende pakken direkte retur til afsenderen.
Jeg finder derefter ud af at pengene også var blevet hævet.
Jeg skriver så en mail til r1dvd om at jeg altså havde annulleret ordren med
2 mails d. 4-5 februar og fortæller at jeg har "nægtet" at modtage pakken og
fået sendt den direkte retur til dem. Og regner så med at de skriver tilbage
om hvordan jeg får mine penge tilbage etc.
Men nej..
Jeg sender forskellige mails frem til d. 7 marts og giver dem så der en
frist til d. 14 marts til at kontakte mig for at få sagen i orden.
Det sker ikke og jeg så prøver at finde ud af om butikkens indehaver etc.
Ved hjælp af dk-hostmaster søgning og derefter "De gule sider" finder jeg
frem til et privat navn og tlf. nr.
Jeg ringer og snakker med en "familiemedlem" der fortæller at han og firmaet
er flyttet til København (dette fremgår også på hjemmesiden, dog uden ny
adresse og tlf.nr.).
Jeg fortæller så til ham her, at jeg vil klage til forbrugerstyrelsen og
evt. politianmelde bare for at presse lidt, hvis ikke jeg bliver kontaktet
af indehaveren.
Han vil så fortælle ham det hurtigst muligt.
Om mandagen d. 17 marts modtager jeg en mail som lyder:
"Hej xxxxxxxxx. Ordren er blevet ekspederet. Alle R1 film bliver sendt fra
Usa"
Denne mail skal siges er en direkte "reply" på min ordreannullering fra d. 4
februar og som viser at de altså har modtaget min annullering.
Jeg skriver selvfølgelig tilbage om at jeg ikke forstår hvad han mener og at
han åbenbart har misforstået det hele.
Han når så frem til at de vil tjekke med posten om hvor pakken er blevet af
og spørger mig om track/trace nummer og igenmå jeg forklare ham at jeg
aldrig har haft pakken og at den er røget direkte tilbage, dvs. det må være
deres track/trace nummer som stadig må gælde.
De skriver så d. 19 marts at de undersøger og vender tilbage til mig.
Men her endnu 10 dage senere er der intet sket og jeg har så valgt at sende
en klage til forbrugerstyrelse.
Men ved at læse i anden newsgroup skrev nogen at jeg kunne underskrive en
tro & love indsigelse i banken og få dem til at returnere pengene og det så
er butikken der skal bevise at jeg har fået pakken.
Som man kan se havde de modtaget min ordre annullering tilbage d. 4 februar,
men alligevel sendte de pakken og hævede pengene d. 27 februar.
Hvad kan jeg gøre og hvad kan jeg ikke gøre ??
Håber på et eller flere godt råd.
MVH
LZ