Er grønne- og sorte oliven identiske borts~
Fra : BHR

Dato : 29-03-03 19:03

Vi er netop i en diskussion om hvad forskellen på grønne- og sorte oliven i
virkeligheden er?

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-03-03 19:55

BHR wrote:
> Vi er netop i en diskussion om hvad forskellen på grønne- og
sorte
> oliven i virkeligheden er?

....har fået at vide af en tyrkisk kollega, at de sorte er modne
(og at de grønne ikke er det)...

....har ikke spist grønne siden
Hans

Fra : Marianne

Dato : 29-03-03 22:42

> ...har fået at vide af en tyrkisk kollega, at de sorte er modne
> (og at de grønne ikke er det)...

Og at de sorte er kunstigt farvede ......

mvh
Marianne

Fra : Peter Westh

Dato : 29-03-03 22:55

"Marianne" <ng@lundbak.dk> wrote in message news:b653sf$kji$1@sunsite.dk...

> Og at de sorte er kunstigt farvede ......

Det er vist kun de udstenede, sorte oliven der er det. Rigtige, modne oliven
er for bløde til at de kan maskinudstenes.

/P

Fra : Asta Nielsen

Dato : 30-03-03 17:22

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:tvoha.1969$mI2.380344@news000.worldonline.dk...

> Det er vist kun de udstenede, sorte oliven der er det. Rigtige, modne oliven
> er for bløde til at de kan maskinudstenes.
>
> /P

Ja, konsistensen af de sorte med sten er gerne mere "blød". Jeg sværger helt klart til disse

Mvh
Asta

Fra : gch123

Dato : 31-03-03 20:08

"BHR" skrev d. 29-03-03 19:03 dette indlæg :
> Vi er netop i en diskussion om hvad forskellen på grønne- og sorte
oliven i
> virkeligheden er?

På denne side er der beskrevet hvordan man laver både sorte og grønne
oliven
http://eksotiskefrugter.emu.dk/servlets/Frugter/oliven.xml?emne=Produkte

ertrud

http://www.kandu.dk/