mediamac.dk kun på mac ?
Fra : Peter Ursin

Dato : 30-03-03 09:20

Hej,
et pudsigt spørgsmål, men jeg plejede engang i mellem på arbejdet at checke
www.mediamac.dk på pc'en. Det er ikke længere muligt, der kommer
fejlmeddelelse hver gang om at adressen ikke findes. Til gengæld kommer jeg
fint ind på siden på mac'en. Hvad kan det skyldes ? Kan mediamac have sat et
"pc-filter" på siden ?

mvh
Peter Ursin

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 30-03-03 09:44

Hej Peter,
Jeg tror ikke det er tilfældet.
Når jeg er i skole kan jeg sagtens komme ind på siden, fra en pc med win
2000 pro.
Hvad skriver du i adresse feltet??? Www.mediamac.dk eller bare mediamac.dk.
Nogle gange med en windåse maskine vil den have www. Foran ellers
viderestiller den til msn søge tjenesten.

Fortsat god dag
MVH Niels

Fra : Peter Ursin

Dato : 30-03-03 14:27

"Niels Erik Karred Larsen" <nielslarsen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
mediamac.dk.
> Nogle gange med en windåse maskine vil den have www. Foran ellers
> viderestiller den til msn søge tjenesten.

Hmm, meget mystisk. Så er det næsten nødt til at være en eller anden
indstilling på windowsmaskinen.

Peter

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-03-03 18:02

> Hmm, meget mystisk. Så er det næsten nødt til at være en eller anden
> indstilling på windowsmaskinen.

Det behøver det nødvendig vis ikke at være, mange browsere takker nej hvis
de mangler info som de søger i head delen af html-dokumentet.
Den kan også søge efter hvilken HTML standard som dokumentet er skrevet
i.den kan f.eks se således ud.:
En god editor vil derfor altid indsætte dette pr. automatik men der kan være
enkelte smuttere. En webdesigner bør tilrette siden så den kan ses af så
mange som muligt, men der findes så mange browsere og platforme at det
næsten er umuligt.

Det er i øvrigt altid en god ide at oplyse hvilken maskine man har anvendt
når fejlen opstår, dels gør det det lettere for andre at afprøve og du gør
samtidig web-designeren en stor tjeneste derfor....
Skriv altid maskintype, styresystem samt browser og dennes version.

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 30-03-03 19:05

> [...]
> samtidig web-designeren en stor tjeneste derfor....
> Skriv altid maskintype, styresystem samt browser og dennes version.

Så vidt jeg ved, er deres side i php format

Niels

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 31-03-03 08:48

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> Så vidt jeg ved, er deres side i php format

PHP behandler data på serveren og skriver noget, som oftest HTML til
browseren. Browseren forstår ikke PHP/kan ikke afvikle det. Derfor er
det ligegyldigt at mediamac er skrevet i PHP. Det er outputtet, som PHP
laver, der er bestemmende, f.eks. HTML version blabla eller XML eller...
--
Mvh. Poul

Fra : -+= T Rex - 6400 =+-

Dato : 30-03-03 13:44

Den virker under Windows XP, men nu er det jo også noget MACværk.

http://www.mediamac.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-03-03 13:57

-+= T Rex - 6400 =+- <5171053m001@stofanet.dk> wrote:

> Den virker under Windows XP, men nu er det jo også noget MACværk.
>
> http://www.mediamac.dk

T Rex, vi vil meget hjælpe dig med at løse eventuelle knuder samt svare
på dine spørgsmål, men:

1. det hedder Mac eller Macintosh. MAC er en adresse på hardware.

2. har du lagt mærke til at alle her poster med deres navn ?

3. lad venligst være med at benytte enhver lejlighed til at gøre grin
med den platform, som du øjensynligt ikke ved meget om.

4. hvis man selv synes man er morsom, men er lidt i tvivl om hvordan
andre læser ens indlæg, så kan en Smiley gøre underværker

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/