Produktanmeldelser på DMCN
Fra : Thomas Makro

Dato : 20-03-01 20:45

Produktanmeldelser på DMCN!

www.DMCN.dk er der nu, under anmeldelser, oprettet en ny kategori,
der giver mulighed for at læse og anmelde produkter til motorcykler.
Jeg er redaktør for disse anmeldelser, så nu vil jeg opfordre jer alle
til at anmelde løs.

Ved produkter forstås så godt som alt man kan finde på at købe til sin
motorcykel. Det kan eksempelvis være dæk og kædesprays, men også
anmeldelser af mere specielle ting, som uoriginale kåber og lign. er
velkomne. Der er masser af muligheder.

Mig bekendt findes der ikke noget tilsvarende samlingssted på nettet
for bilister, hvor værksteder, produkter og lign. kan anmeldes. Vi kan
som motorcyklister være glade for at vi har DMCN, men DMCN er ikke
noget værd uden jeres anmeldelser, så nu håber jeg at anmeldelserne
begynder at strømme ind...

Til glæde for mange, vil dette initiativ kunne aflaste denne NG. Nu
mangler vi bare DFM-FAQen. Hvordan går det egentlig med den?

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Jakob Barfod

Dato : 22-03-01 14:18

"Thomas Makro" <Makro@CyberFJERNjunkie.dk> skrev i en meddelelse
> Produktanmeldelser på DMCN!

Fed idé, Thomas.

En enkelt ting: Det er da noget bøvl, at karaktersystemet afviger fra det
for forhandlere. Hvorfor ikke samme skala?

--
Jakob

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 23-03-01 09:43

> En enkelt ting: Det er da noget bøvl, at karaktersystemet afviger fra det
> for forhandlere. Hvorfor ikke samme skala?

Ja - det vil jeg nu også sige....
(Not really - jeg har godt vidst hvad Thomas havde kog i)

Det kan måske forsvares med det faktum, at det er lettere at detail-vurdere
at produkt, end det er at delaatil-vurdere en ydelse.
Jeg har egentligt ikke tænkt over det før.
Det *kunne* jo også være at forhandleranmeldelsessiderne skulle opgraderes
med flere karakterer, selv om jeg ikke finder det nødvendigt.

Peter HH
http://www.danbbs.dk/~phh
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN Forh. Anm. Sider

Fra : Thomas Makro

Dato : 23-03-01 12:05

On Fri, 23 Mar 2001 09:43:10 +0100, "Peter H. Hasselbalch"
<phh@danbbs.dk> wrote:

>Jeg har egentligt ikke tænkt over det før.

Men det har jeg, i forb. med designet af siderne

Jeg kom til den konklusion, at en skala på kun tre karakterer, ikke er
særlig 'oplysende'. Har man derimod 5 karakterer at vælge imellem, har
man mulighed for at afgive en mere præcis bedømmelse.

På den anden side bør der ikke være mere end 5 karakterer at vælge
imellem, for så bliver det alt for omstændeligt.
Derfor valgte jeg 5 forskellige muligheder.

Til gengæld har jeg valgt kun at bruge tre forskellige farver, da jeg
var bange for, at siden - når den engang får mange anmeldelser - kan
udvikle sig til at være en ren farvelade. 5 farver er ellers mest
repræsentativt, nu hvor der er 5 forskellige karakterer at vælge
imellem, men 3 farver er mere overskueligt, især når det er
rød/gul/grøn.

Det var de tanker jeg havde gjort mig...

Fra : Jakob Barfod

Dato : 23-03-01 14:10

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
>...3 farver er mere overskueligt, især når det er
> rød/gul/grøn.

Hæ. Nu kom du selv til at nævne det: Hvorfor ikke rød/grå/grøn i stedet? Den
"midterste" farve bør svare til "neutral"/"karakteren middel"/"hverken god
eller dårlig", og det synes jeg ikke, at gul gør. Gul er mere ovre i den
negative ende...

--
Jakob

Fra : Jakob Barfod

Dato : 23-03-01 14:01

"Peter H. Hasselbalch" <phh@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Det *kunne* jo også være at forhandleranmeldelsessiderne skulle opgraderes
> med flere karakterer, selv om jeg ikke finder det nødvendigt.

Hæ. Hvordan vil du så konvertere de eksisterende karakterer på en retfærdig
facon?

--
Jakob