Word 97 SR-1
Fra : Lars

Dato : 20-03-01 20:56

Hej alle ....

Jeg poster dette lille spørgsmål for min genbo (idet jeg ikke selv
kender løsninger), hvis der er nogen svar eller hjælp skal jeg nok
vidergive svaret m.m.

På forhånd tak for eventuel hjælp

Mvh

Lars

Word 97 SR-1
Jeg har lavet et .dot-dokument med Fill-in felter. Et af Fill-in
felterne kunne jeg godt tænke mig blev automatisk gentaget i
topteksten på side 2 og efterfølgende sider. Dvs. når brevet "fletter
igennem" efter jeg har udfyldt mine Fill-in felter, skulle et af
felterne udfyldes 2 gange, selv om jeg kun har skrevet teksten til
feltet 1 gang.

Kan nogen hjælpe?

Best Regards

Lars Forssling

lrfNOSPAM@get2net.dk (Remove NOSPAM to reply)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-03-01 23:03

"Lars" <lrfNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igennem" efter jeg har udfyldt mine Fill-in felter, skulle et af
> felterne udfyldes 2 gange, selv om jeg kun har skrevet teksten til

Jeg går ud fra, at dit Fill-in felt er et formularfelt?
Når man vil genbruge data fra sådan et felt, skal man det pgl. sted, i dit
tilfælde på side 2, indsætte et felt via
Indsæt-Felt
Vælg Kæder og henvisninger og til højre vælger du så typen ref. Tryk på
Indstillinger og find det bogmærkenavn, som dit formularfelt har og lad det
så være selve referencen.
Du kan se bogmærkenavnet på formularfeltet ved at dobbeltklikke på det. Der
kan du evt. også omdøbe det, hvis du vil.
Dernæst skal du lige ind i Funktioner-Indstillinger og vælge fanen Udskriv.
Sæt flueben ud for Opdater felter.
Når du så sender dit dokument til udskrivning, vil dine referencefelter
blive opdateret med dataene fra formularfelterne.
Med denne metode vil du altså først ved udskrivning kunne se, at feltet
opdateres, men det skulle jo også være tidligt nok.
Nogle foretrækker dog en anden metode. Når du har åbnet indstillingerne for
dit formularfelt ved at dobbeltklikke på feltet, er der et sted, hvor du kan
sætte flueben ved "beregn ved afslutning". Så vil referencefeltet blive
opdateret, når du forlader formularfeltet, typisk fordi du tabber videre til
et nyt felt.

Kurt

Fra : Lars

Dato : 22-03-01 00:53

On Tue, 20 Mar 2001 23:03:10 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurta@iname.com> wrote:

[klip]

Det så fornuftigt ud - sender straks svaret videre, mange tak for
hjælpen

Mvh

Lars