Revner i grafikken, skal mit palit mx440 r~
Fra : jakob

Dato : 29-03-03 11:49

Jeg har et palit daytona mx440 grafikkort. I næsten alle spil er der
vandrette "revner" i grafikken som specielt ses på lodrette linier når
jeg drejer rundt. Nogle gange ruller disse revner nedad over billedet.
Det er altså ikke huller i grafikken, men det er som om der opstår
vandrette forskydninger. Jeg har været inde i skærmindstillinger og
slået lodret sync til og fra men det hjælper ikke, og har også prøvet at
lege med andre indstillinger uden held.

Problemet har været der altid, men jeg er blevet mere og mere irreteret
over det og datoen for garantiudløb nærmer sig

Derfor vil jeg gerne vide om det er et kendt problem, eller jeg skal
sende det til rep ?? Og jeg vil gerne høre fra andre med samme
grafikkort om de kender problemet.

Jeg kører win2k, 256 mb ram, atlon xp1700 og 2942 driver men har også
prøvet med nyere drivere uden held.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-03-03 13:33

"jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort om de kender problemet.
>
> Jeg kører win2k, 256 mb ram, atlon xp1700 og 2942 driver men har også

Hvilken skærm.. Hvilke spil?

- Martin

Fra : jakob

Dato : 29-03-03 16:18

> Hvilken skærm.. Hvilke spil?
>
> - Martin

Skærmen er en mac skærm der kører 1152*864 i 75 Htz (den kan ikke køre
højere) De spil hvor jeg har problemet er bla Return to castle
wolfenstein, Medal of honour, og nu splinter cell demo. Men jeg mener
faktisk at der sker i alle spil.

Hygge

Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-03-03 04:12

> [...]
> højere) De spil hvor jeg har problemet er bla Return to castle
> wolfenstein, Medal of honour, og nu splinter cell demo. Men jeg mener

Jamen for mig lyder det som om at v-sync ikke bliver slået til. Ergo er det
et driverproblem, og ikke noget du kan gøre indsigelser omkring overfor
forhandleren....

Har du prøvet med powerstrip/nvmax?

- Martin

Fra : jakob

Dato : 30-03-03 15:42

> Har du prøvet med powerstrip/nvmax?

Næhh, hvad gør de ???

Jeg vil prøve at hente den nyeste detonator driver og se hvad der sker,
hvis ikke det hjælper kan det vel ikke være et driver problem.

Hygge

Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-03-03 15:46

> Næhh, hvad gør de ???

Kan blandt andet tvinge kortet til bestemte refresh rates og så vidt jeg
husker v-sync.

> Jeg vil prøve at hente den nyeste detonator driver og se hvad der sker,
> hvis ikke det hjælper kan det vel ikke være et driver problem.

Det burde virke, men computere er jo nogen gange ovre i noget voodoo man
ikke helt forstår. I de tilfælde plejer en formatering og geninstallation at
uddrive troldmanden. :)

- Martin

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 29-03-03 14:21

> [...]
> vandrette forskydninger. Jeg har været inde i skærmindstillinger og
> slået lodret sync til og fra men det hjælper ikke, og har også prøvet at

Det skyldes at grafikkortet bare smider billederne ud så hurtigt det kan,
hvilket medfører uoverensstemmelse med skærmens opdateringsfrekvens.
Problemet kan løses ved at slå V-sync til ("lodret synkronisering" i de
danske drivere).

/Claus