Overvågningsprogram
Fra : Asbjørn

Dato : 29-03-03 00:54

Hvordan kan man lave et program der holder øje med om et bestemt program går
ned?

Fra : Asbjørn

Dato : 29-03-03 00:56

Asbjørn postede <sg5ha.1724$mI2.317470@news000.worldonline.dk> i
dk.edb.programmering.basic.visual-basic, med emailadressen
newsgroup@phps.dk

> Hvordan kan man lave et program der holder øje med om et bestemt program
> går ned?

det er et VB6 program som skal checke om et andet VB6 program går ned.

Fra : Robert

Dato : 31-03-03 13:22

Det program som du skal overvåge har en titel!!

Flg. tester på om Notepad er startet. Titlen på en Notepad med en tom fil
er: "Untitled - Notepad"

Kald funktionen isAlive - til at teste om et program kører.

Bruger API funktionen FindWindow.

'START
Option Explicit

Private Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" (ByVal
lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long

Function isAlive(sTitle As String) As Boolean

Dim WinWnd As Long

WinWnd = FindWindow(vbNullString, sTitle)

If WinWnd = 0 Then
isAlive = False
Else
isAlive = True
End If

End Function

Private Sub Command1_Click()

MsgBox isAlive("Untitled - Notepad")

End Sub

Fra : Asbjørn

Dato : 01-04-03 19:06

Robert postede <b69bro$6eq$1@news.net.uni-c.dk> i
dk.edb.programmering.basic.visual-basic, med emailadressen
nospam@remove-this-runge.dk

> [...]
>
> Function isAlive(sTitle As String) As Boolean
>
> Dim WinWnd As Long
>
> WinWnd = FindWindow(vbNullString, sTitle)

har løst det med regdb da jeg også skulle vide hvad programmet var nået til.

noget i retning af:

if getsetting(time over 5 min then
killprocess
ignore address