Bedste optræk mellem 2 mc'er
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 00:21

Hej gruppe.

Kort og godt;

Vil have en mc her til sommer. Jeg får der det lille mc kørekort.
Jeg har kigget på
http://www.geely.dk/Warrior.htm
Og
http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm

Hvilke af disse to ville jeg få mest glæde af? (Ifølge jer)
Og hvilken af disse to ville have den bedste optræk?

Mvh
Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-03 00:36

Jens Rinsteen wrote:
> Hvilke af disse to ville jeg få mest glæde af? (Ifølge jer)
> Og hvilken af disse to ville have den bedste optræk?

Jeg ville vælge Puma'en ... eller simpelthen købe en brugt MZ 251'er ..
:)

// Hans, der har glæde af sin RD :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 00:50

> Jeg ville vælge Puma'en ... eller simpelthen købe en brugt MZ 251'er ..
> :)

Hej Hans og tak for svar.
Må jeg høre dine argumenter for Puma'en, frem for Warrioren?

Det bliver ikke en brugt MZ'er, jeg har besluttet mig for en ny ;)
(Jeg håber alle lige vil bruge 10sek, og skrive hvilken de ville købe ud af
de to, og hvilken der må have den bedste optræk.)

mvh
Jens

Fra : ThomasT

Dato : 29-03-03 07:37

Du skriver du vil have motorcykel. Pumaen minder da klart mest om en
motorcykel. Jeg tror også den har det bedste optræk at de 2, da den har
rigtig gearkasse i stedet for "scooter-gearkasse".

ThomasT

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 09:00

"ThomasT" <FJERN_DETTEthth@teliamail.dk> wrote in message
> Du skriver du vil have motorcykel. Pumaen minder da klart mest om en
> motorcykel. Jeg tror også den har det bedste optræk at de 2, da den har
> rigtig gearkasse i stedet for "scooter-gearkasse".

Den minder mest om en motorcykel (af de 2, ja).
Men det med optrækket? 85Km/T fordels på 5gear.

Det må da næsten være langsommere end scooterens milliongearing.

mvh
Jens

Fra : John

Dato : 29-03-03 10:41

"Jens Rinsteen" <.> skrev i en meddelelse

> Det må da næsten være langsommere end scooterens milliongearing.

enig

V.H John Kramme - GSXF 0,6L

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-03 09:13

Jens Rinsteen wrote:
> Må jeg høre dine argumenter for Puma'en, frem for Warrioren?

Well, Puma'en ligner en motorcykel, og det synes jeg ret godt om.

Jeg tror iøvrigt de er ca. lige hurtige i optræk ..

Der må påregnet et ret stort effekttab i sådan en automatisk
transmission på scooteren, hvormod man også kan sige at den
formodentlig vil holde motoren tættere på max effekt under
acceleration.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 09:17

> [...]
> transmission på scooteren, hvormod man også kan sige at den
> formodentlig vil holde motoren tættere på max effekt under

Hej Hans tak for dit indlæg igen.
Nu begynder jeg at se mig varm på Puma'en.. :)

Jeg synes dog den er lidt grim. Men måske en ordenligt farve vil kunne
hjælpe.
http://www.geely.com/english/jlmt/JL150-9.htm har jeg fundet lidt flere
oplysningen.

Dog står der ikke hvordan den startes, den har forhåbenlig el-start ik?

Mvh
Jens

Fra : John

Dato : 29-03-03 10:43

"Jens Rinsteen" <.> skrev i en meddelelse

> Dog står der ikke hvordan den startes, den har forhåbenlig el-start ik?

Den har både el og kickstart !!!!

John - GSXF 0,6L

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-03 10:44

Jens Rinsteen wrote:
> Jeg synes dog den er lidt grim. Men måske en ordenligt farve vil kunne
> hjælpe.

Man får jo ikke alt for de penge ..

> Dog står der ikke hvordan den startes, den har forhåbenlig el-start ik?

Jeg ved det ikke, men er det meget vigtigt ? jeg sparker min
"knallert" igang hver dag, og synes ikke det er et problem..
Når maskinen er kold bør den springe igang efter 1-3 spark,
og når den er varm burde et være nok. Og hård er den næppe jokke sådan
en lille maskine.

// Hans, Yamaha RD350
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 10:53

> Man får jo ikke alt for de penge ..

Selvfølgelig :) Dog ser Warrior'en da godt ud, det må alle da være enige i.
Den gule farve er meget køn til den synes jeg.

> [...]
> Når maskinen er kold bør den springe igang efter 1-3 spark,
> og når den er varm burde et være nok. Og hård er den næppe jokke sådan

Selvfølgelig. Som John sagde så har Puma'en ingen rum under sæddet. Det er
et stort plus at hurtigt kan gemme hjelmen væk.

mvh
Jens

Fra : John

Dato : 29-03-03 11:17

"Jens Rinsteen" <.> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig. Som John sagde så har Puma'en ingen rum under sæddet. Det er
> et stort plus at hurtigt kan gemme hjelmen væk.

Ja ...og så er du fri for at smøre kæde ( remtræk ) på Warrior'en det er
du ikke på Puma'en

John

Fra : Hekto

Dato : 29-03-03 11:02

In article <slrnb8albp.bn8.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...

> [...]
> transmission på scooteren, hvormod man også kan sige at den
> formodentlig vil holde motoren tættere på max effekt under

Tabet ved kileremstransmissionen beløber sig til 20-25%. Faktisk en hel
del!
Til gengæld vil en optimal tilpasning af vægtene i varioen holde
motoren på max. moment.
En maxi-scooter er ikke specielt langsom under acceleration.

M.h.t. Kickstart, betyder det nok ikke så meget på lige disse
lavtydende maskiner; men på 4T'ere med stort overlap på ventilerne, kan
det kodt være lidt besværligt at sparke den igang.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Pwh

Dato : 29-03-03 12:35

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse

>snip<
* Kawasaki KR-1 Til Salg!
>snip<

Som du måske har set er jeg lidt på udkig efter noget 2-takt.
Kan jeg få nogen data + pris på din.
Det var jo ikke umuligt at den kunne have interesse.

Mvh Jens

Fra : Hekto

Dato : 29-03-03 19:57

In article <3e8584dc$0$42658$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
says...

Data: Lille, let og forbandet hurtig, med køregenskaber som en skalpel!
;0)

Læs:
http://dfm.nathue.dk/Hajen/RD350%20Artikler%20og%20diverse/performance%
20bikes%20-%20june%201991

Billede af min:
http://dfm.nathue.dk/Hekto/Hekto's%20Cozy%20Corner

Jeg sender dig en mail med mere!

Fra : Hekto

Dato : 29-03-03 21:13

> [...]
> Kan jeg få nogen data + pris på din.
> Det var jo ikke umuligt at den kunne have interesse.

Hmmmmm ... jeg har prøvet at sende dig en mail!!!! Den blev returneret!
Drop mig lige en mail på bs@hekto.dk med den rigtige adresse??

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 29-03-03 10:05

Der er en test af Grand Puma i Politikken i dag - den får faktisk en pæn
omtale.

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 10:14

"Ivan Bartholin Nielsen" <ivan@kloge.dk> wrote in message
> Der er en test af Grand Puma i Politikken i dag - den får faktisk en pæn
> omtale.

Uh uh uh .. har du et link? Jeg kan intet finde på politikken.dk .
Vil jeg meget meget gerne se.

mvh
Jens

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 29-03-03 15:34

Det er sådan en avis man køber nede i kiosken eller på tanken

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 15:52

> Det er sådan en avis man køber nede i kiosken eller på tanken

Nu er den jo også på nettet :)

Mvh
Jens

Fra : John

Dato : 29-03-03 10:39

"Jens Rinsteen" <.> skrev i en meddelelse

> Hvilke af disse to ville jeg få mest glæde af? (Ifølge jer)
> Og hvilken af disse to ville have den bedste optræk?

Glæde ...hhmm ? jeg tror at Warrior Scooteren er det bedste valg, den har
variomatic som giver et godt optræk, ydermere er der fralægningsrum til
hjelm og baggage, god til korte ture, så deetttt

V.H John Kramme - GSXF 0,6L ....tidligere Scootermand

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 10:47

"John" <kramsen@stofanet.dk> wrote in message

> Glæde ...hhmm ? jeg tror at Warrior Scooteren er det bedste valg, den har
> variomatic som giver et godt optræk, ydermere er der fralægningsrum til
> hjelm og baggage, god til korte ture, så deetttt

Rigtig god point der John. Den har sågar en lille handskerum, hvor der er
plads til en pung eller to.
Hvis jeg skal være ærlig, så er den eneste grund ved Puma'en, at den ligner
mere en mc end Warrior'en gør, og så har den manual gearing. (Det er da lidt
sjovt)

Jeg ved ikke om det er en dum ide, at bruge 10000kr, på en mc hvor jeg kun
synes 2 ting er godt.
Warrior'ens største svage punkt, er at den ligner en scooter. Jeg tror de
fleste billister vil komme til at presse mig helt ud til højreside af
kørebanen, hvor jeg faktisk skal køre midt i.

Jeg køber en togbillet engang og så tager jeg op, og kigger på dem begge, så
må jeg drage min beslutning dér.
Dog står Warrior'en meget tæt på vinderskamlen :)

mvh
Jens

Fra : John

Dato : 29-03-03 11:26

> [...]

ligner
> mere en mc end Warrior'en gør, og så har den manual gearing. (Det er da

Du bliver glad for en Scooter ...helt klart, og når hastigheden alligevel er
under de 100 km/t så bliver du nærmest tvunget til at holde dig til by og
landevejstrafik, hvilket Scooteren er god til

> [...]
> fleste billister vil komme til at presse mig helt ud til højreside af
> kørebanen, hvor jeg faktisk skal køre midt i.

Som sagt ....så er den fin til by og landeveje .....men hold den væk fra
Motorvejen !!!!
Det er ikke et svagt punkt at ligne en scooter ....den er da både praktisk
og smart

> Jeg køber en togbillet engang og så tager jeg op, og kigger på dem begge,

> må jeg drage min beslutning dér.
> Dog står Warrior'en meget tæt på vinderskamlen :)

Klogt .....følg din intuition og prøv de to, det kommer der 100 % sikkert en
god afgørelse ud af !
Held og lykke med det

V.H John

Fra : John

Dato : 29-03-03 11:33

"Jens Rinsteen" <.> skrev i en meddelelse

>Jeg tror de
> fleste billister vil komme til at presse mig helt ud til højreside af
> kørebanen, hvor jeg faktisk skal køre midt i.

Min filosofi : billister presser ikke pga. hvad du ligner, men derimod pga.
din hastighed, med mindre du har et frygtindgydende rygmærke på som får
billisterne til at oprette en hale bag efter dit køretøj ....tihih

V.H John

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 11:39

> [...]
> din hastighed, med mindre du har et frygtindgydende rygmærke på som får
> billisterne til at oprette en hale bag efter dit køretøj ....tihih

Haha :) Jeg har skam ingen rygmærke :)
Jeg må jo køre på motovejen med Warrioren (og Puma'en for den skyld), men
det vil jeg ikke. 85Km/t er ikke godt til motovejen :)

mvh
Jens

Fra : Moller

Dato : 29-03-03 15:43

> Haha :) Jeg har skam ingen rygmærke :)
> Jeg må jo køre på motovejen med Warrioren (og Puma'en for den skyld), men
> det vil jeg ikke. 85Km/t er ikke godt til motovejen :)

og med 85km/t ... motortrafikvej, mange landeveje osv. kun i 50km/t
zoner har den sin fordel :) i at man side behageligt på en scooter.

Så kan der ik snart komme en som ved helt præcist om de 85km/t er noget
begrænsning til at fjerne, eller om de virkelig er så pinlig sløve, at de
burde af en EU nummerplade på i stedet ??????

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi .... 8000Kr. for 5 år siden, og køre 130-140km/t efter
humør.
Suzuki GSF 1200 S ... tjaaa, den kan jo køre :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-03 22:44

Jens Rinsteen wrote:
> Jeg må jo køre på motovejen med Warrioren (og Puma'en for den skyld), men
> det vil jeg ikke. 85Km/t er ikke godt til motovejen :)

85km/t er kun 5km/t over min gennemsnitshastighed på strækningen
Brøjshøj-Skælskør, og jeg tror kun jeg kører på motorvej ca. 10km på
det stykke .. gad vide om jeg er en såkaldt fartbølle?

// Hans, "Det er fedt at ryge" -- Amin Jensen
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 29-03-03 16:13

> Hvilke af disse to ville jeg få mest glæde af? (Ifølge jer)

Det er ikke godt at ligne en scooter, idet folk - uanset hastighed, har en
uvane med at presse een ind til højre, fordi det jo er "der man skal køre"
når man er på scooter. Tro mig, jeg taler af erfaring.

Puma'en går ca. 46 km/l - ved ikke om Warrior'en gør det, har info fra
http://www.geely.com/english/jlmt/JL150-9.htm. Dét er meget godt gået af
sådan en maskine

Der er ligeledes gear på Puma'en, og grundet udformningen (og større hjul)
må den da være sjovest at køre på små krogede landeveje på, ift. Warrior'en.

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-03 16:17

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
>
> Der er ligeledes gear på Puma'en, og grundet udformningen (og større hjul)
> må den da være sjovest at køre på små krogede landeveje på, ift.

Igen er god point der. Nemlig også det, jeg ville bliver bange for. Hvis jeg
kørte bil og der kørte en langsom scooter (uanset, 30/45 eller mc) så ville
jeg da have ham til at presse ind til højre. Sådan har mange det helt
sikkert.

46Km/l ?? Hvorhenne på siden ser du dette? Jeg ser kun kineser tegn og tal.

mvh
Jens

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 29-03-03 20:59

> [...]
ville
> jeg da have ham til at presse ind til højre. Sådan har mange det helt

Nemlig. Og du spørger om acc., så der er noget der siger mig at du gerne vil
lave lidt sjov og ballade... Dermed også køre på små krogede veje - der er
noget med gear KLART sjovest (og mest manøvrérbart, her tænker jeg på de
større hjul)

> 46Km/l ?? Hvorhenne på siden ser du dette? Jeg ser kun kineser tegn og
tal.

"ECONOMIC FUEL CONSUMPTION £¨L/100km£©
£¼2.2

"
står der på siden ;)

Det omsætter jeg til at den bruger 2.2 liter / 100 km ~ 46 (45.45) km/l.

// Troels

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-03-03 22:34

Jeg talte med Ove Ovesen (importøren) og han siger at de kører ca. 35 km/l.
Men han havde hørt en målt til at køre næsten 70 km/l (dog den lille 110 ccm
model).
Så 45 km/l er måske slet ikke urealistisk.

Kim Olsen

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 29-03-03 22:55

> [...]
ccm
> model).
> Så 45 km/l er måske slet ikke urealistisk.

Tjah, min kære Yamaha FS-1 går kun 25 km/l hehe

// Troels

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-03-03 20:01

Hej Jens

Jeg tror faktisk at det bedste optræk på de to identiske (stort set Warrior
har OHC mens Puma er en stødstangsmaskine) vil være temelig ens, dog med
fordel til scootergearet, når ikke motoren er kraftigere.
Jeg har selv bestilt en Geely Boss som skal hentes mandag. Denne motor
ligner meget Geely Warriors.
Jeg har i dag en CZ 180 totakter.
Jeg glæder mig meget til at sammenligne, men endnu mere til at undgå totakts
osen.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-03-03 09:02

> Hvilke af disse to ville jeg få mest glæde af? (Ifølge jer)
> Og hvilken af disse to ville have den bedste optræk?

Tror ikke at der er store forskelle. Det er mest et valg af "stil"

(eller mangel på samme - se tidligere tråde

/A