Nyt OS X program skal bringe danske Mac-br~
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-03-03 23:20

Godaften i gruppen,

Sammen med en gruppe danske Mac-entusiaster har jeg netop været med til
at lancere et nyt OS X program, rettet mod den del af de danske
Mac-brugere, der hidtil ikke har haft mod på at prøve IRC.

Første version af programmet er netop frigivet her i aften, og kan nu
hentes gratis fra vores side. Vores mål har været, at det skulle være
lige så let at bruge som iChat, og også gerne med en enkel og strømlinet
brugerflade som ikke kun tiltaler "nørderne".

Til de teknisk interesserede kan jeg fortælle, at vi har bygget
programmet på OpenMac klienten. Vi har oversat hele programmet til
dansk, men stadig beholdt den engelske udgave også, for de der måtte
ønske dette. Endvidere har vi givet brugerfladen en ordentlig omgang, og
tilføjet et par nye funktioner.

Ophavsmanden til den oprindelige OpenMac klient, har kigget vores udgave
af programmet igennem, og havde i den forbindelse mange rosende ord om
ændringerne - men hvad siger I til vores nye program, er det overhoved
til at finde ud af?

Hvis I vil afprøve programmet, og komme med lidt feedback, enten herinde
eller via vores webside, ville det hjælpe os meget.

Programmet kan hentes fra: http://macintosh.irczone.dk/

På forhånd mange tak.

--
Michael Rasmussen, michael@irczone.dk irc://irc.irczone.dk/%23Macintosh
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-03-03 00:06

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> wrote:

> Hvis I vil afprøve programmet, og komme med lidt feedback, enten herinde
> eller via vores webside, ville det hjælpe os meget.

Har lige hentet det. Det ser ganske fint ud og det nok en god ide med de
meget få funktioner, for så farer man som nybegynder ikke vild, før end
man kommer i gang.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-03-03 12:01

Det er da en meget nice lille sag, men muligheden for at deltage i andre
kanaler kunne vel godt være med uden at kaste de fleste af?!
--
Mvh. Poul

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-03-03 12:47

In article <1fsl00h.1iallo39yjxeeN%fjern_pst@phenomen.dk>,
fjern_pst@phenomen.dk (Poul Skovmand Thingholm) wrote:

> Det er da en meget nice lille sag, men muligheden for at deltage i andre
> kanaler kunne vel godt være med uden at kaste de fleste af?!

Det kunne det sikkert nok, men det har aldrig været vores mål at lave
endnu en IRC klient. Vi ønskede nærmere et specifikt program, der
fungerer som en simpel adgang til vores danske #Macintosh kanal.

Jeg er sikker på at de, der i forvejen kender IRC, allerede har deres
foretrukne klient installeret. Derfor har vi også lagt en række
vejledninger til øvrige IRC klienter ud på siden.

#Macintosh programmet er derimod rettet mod de personer, der ikke har
noget kendskab til IRC - og derfor heller ikke bekymre sig om at der kan
være flere kanaler/rum, men blot ønsker nem og hurtig adgang til andre
danske Mac-brugere.

Det skal derfor nok nærmere ses som en lidt alternativ webchat.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-03-03 19:54

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> writes:

> Sammen med en gruppe danske Mac-entusiaster har jeg netop været med
> til at lancere et nyt OS X program, rettet mod den del af de danske
> Mac-brugere, der hidtil ikke har haft mod på at prøve IRC.

Rigtig godt initiativ og nydelig klient.

IRC er om muligt endnu mindre kendt end usenet, så det er rart med at
initiativ, der bringer den slags tætte på almindelige brugere som
alternativ til klamme banner-tjenester. Næste skridt må være at
folkeliggære Jabber som alternatuv til iChat/AIM.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 29-03-03 22:16

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> wrote:

> Programmet kan hentes fra: http://macintosh.irczone.dk/

Feeeedt!

--
- Peter +45 5192 3981
"Det er helt rigtigt at dømme dem til døden, når de forlader Islam"

Fra : Per Madsen

Dato : 30-03-03 21:28

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> wrote:

> Programmet kan hentes fra: http://macintosh.irczone.dk/

Jeg kan ikke hente det;-( Får bare en blank side frem!
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-03-03 21:53

In article <1fsnnp5.qp8753i2q4cuN%permandREMOVETHIS@cool.dk>,
permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Jeg kan ikke hente det;-( Får bare en blank side frem!

Hej Per,

Har du fået hentet programmet i dag? - der opstod desværre et kedeligt
databaseproblem i går eftermiddags, som gjorde at programmet ikke kunne
hentes i en kortere periode.

Fra : Per Madsen

Dato : 01-04-03 01:09

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> wrote:

> Har du fået hentet programmet i dag?

Det gør jeg fluks
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 01-04-03 08:59

> [...]

> Har du fået hentet programmet i dag? - der opstod desværre et kedeligt
> databaseproblem i går eftermiddags, som gjorde at programmet ikke kunne

Hej Michael....

Jeg hentede det da igår formiddag, og det er rigtigt pænt - jeg skulle
bede om en hjælpechat med Nick, men der skete ikke noget?

Og mine harddiskikoner på skrivebordet blev flyttet rundt på, så jeg har
smidt det ud igen?

Hmm? Jeg kan hente det senere

Hej fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-04-03 11:59

In article <1fsqe28.l74bbacf7kw0N%mortenlind@mac.com>,
mortenlind@mac.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
> bede om en hjælpechat med Nick, men der skete ikke noget?
>
> Og mine harddiskikoner på skrivebordet blev flyttet rundt på, så jeg har

Ja, jeg tror sørme du er stødt på den yderst sjælne Ranslirpa-bug.
Problemet skulle nødig være der, hvis du henter det i morgen :)

--
Michael Rasmussen, mir@irczone.dk http://macintosh.irczone.dk