Normandiet
Fra : Jebir

Dato : 28-03-03 20:33

Davs!

Jeg har gennem længere tid søgt efter et rejseselskab som har en rigtig god
rejse til Normandiet - det jeg er mest interesseret i er Invasionen og 2.
VerdensKrig. Mange af de selskaber jeg har fundet har haft en eller to dage
som omhandlede dette - er der nogen der kender et selskab, hvor der er lidt
mere tid om disse ting?

Ellers nogen der har nogle gode forslag eller erfaringer med rejser i
Normandiet? Hvis jeg ikke finder et selskab bliver det nok kør-selv, men
hvad skal jeg så se? Hvilke dele af kysten er mest interessante, og hvilke
museer og mindesmærker mm?

På forhånd tak,
Mikkel Skou

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 29-03-03 10:19

> [...]
> hvad skal jeg så se? Hvilke dele af kysten er mest interessante, og hvilke

Med hensyn til forslag til hvad der er at se i Normandiet se f.eks. tråd fra
13.03.2003 "Hvilke museumer i Normandiet".

Henrik

Fra : Streetteam

Dato : 31-03-03 08:27

Kør selv, det får du meget mere ud af.

Især fordi du måske gerne vil bruge megen tid nogle steder og mindre andre
steder afhængig af hvad din interesse er.

Vi brugte megen tid med at lede efter private Ryan

Kører du selv kan vejen derned gå gennem Arnhem hvor der er lidt at se, og
også gennem nogle af de steder man sloges i første verdenskrig, f.eks.
verdun.

Det er altid tankevækkende med tanke på krigen i Irak.

Mvh

Fra : Jebir

Dato : 31-03-03 11:03

Tak for tippet.

Jeg tænkte på - da det lyder som om du har foretaget turen med henblik på
lidt "krigsminder" om du evt. har nogle optegnelser/ideer?

Hvilken vej kørte du/I derned, hvad så I - og ikke mindst, hvad skal man
regne med af udgifter mht. at køre selv? Vejafgifter mm.

P.f.t.,
Mikkel Skou