TDC opsamlig af oplysninger ved digital si~
Fra : F.Larsen

Dato : 28-03-03 22:16

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at få afklaret hvad det er muligt at opsamle om
brugen af certifikater for TDC. Problemet er at jeg ikke har kunde finde
noget information om det hos hverken TDC eller TS - måske er der nogen i
denne gruppe der kan hjælpe med at kaste lidt lys over sagen.

Et brugs-scenarie kunne f.eks. se således ud:

1) en borger får udstedt et gyldigt certifikat.
2) borgeren besøger (et par dage senere) told-skat.dk og logger på med sit
certifikat.
3) told-skat foretager, via en web service, et opslag hos TDC for at få
returneret CPR-nr udfra certifikatets PID.
4) TDC logger denne transaktion i deres web-service log (dato,tid,PID, CPR,
told-skat ...)
5) TDC returnerer svaret til told-skat som hermed har valideret at det er
den "rigtige borger".

Udfra overstående scenarie er det nu muligt for TDC at samle en detaljeret
log over de web steder som borgeren har besøgt.

Det kunne være interresant at få oplyst hvilke data der opsamles, hvem der
har adgang til disse oplysninger og om TDC iøvrigt kan anvendes disse
oplysninger i markedsføringstiltag, samkøring med deres kundedatabaser osv.

--
Flemming

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-03-03 22:38

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> writes:

> [...]
>har adgang til disse oplysninger og om TDC iøvrigt kan anvendes disse
>oplysninger i markedsføringstiltag, samkøring med deres kundedatabaser osv.

Jeg har ikke undersøgt sagen, men jeg går ud fra, at TDC driver
CA'en for Forskningsministeriet. Hvis det er tilfældet, tilhører
de data, der findes i systemet, ikke TDC.

Mvh.
   Klaus.