? ang skel
Fra : Bosse

Dato : 28-03-03 18:36

Hej
Nogen der ved noget om de gældende skel-regler ifbm. skel mellem privat
grund og mark??
Evt. en henvisning til et sted hvor jeg kan læse om det?

pft
Lasse

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-03-03 19:13

Bosse wrote:

> Nogen der ved noget om de gældende skel-regler ifbm. skel mellem privat
> grund og mark??
> Evt. en henvisning til et sted hvor jeg kan læse om det?

Der er kun lovregler om skel, uanset hvad det er til.
Men der er forskellig praksis for, hvordan skelproblemer løses.

Men tjek http://www.retsinfo.dk med søgeord skel

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Bosse

Dato : 28-03-03 22:35

> Der er kun lovregler om skel, uanset hvad det er til.
> Men der er forskellig praksis for, hvordan skelproblemer løses.
>
> Men tjek http://www.retsinfo.dk med søgeord skel

hmmm...gav ikke rigtig noget :(
har du et direkte link til et eller andet doku ??

Lasse

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-03 23:33

"Bosse" <lasse@skovsager.dk> skrev :

>har du et direkte link til et eller andet doku ??

den er næsten for oplagt ;)

http://www.hegnsyn.dk/

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Bosse

Dato : 29-03-03 10:59

In news:sbj98v0e5q23bmeqst83v71tdtjl6ev0nr@dtext2.news.tele.dk,
jan@stevns.net <jan@stevns.net> typed:

> den er næsten for oplagt ;)
>
> http://www.hegnsyn.dk/

Hehe - jeps men der står ikke noget om antal cm. fra skel eller i skel
Her får i så "casen" :
Vi har en privat fællesvej , som ligger op til en mark.
Landmanden mener så, at vi skal overholde en skelafstand på ½ m. når vi skal
opsætte et pilehegn på 50-70 cm. i højden.
Dette skal gøres fordi vi vil undgå altfor meget sne på vejen.
Her er det så at jeg er i tvivl om reglerne:
Kan han godt forlange at vi skal sætte hegnet 50 cm. fra skel?
Må han godt pløje og så helt op til skel - nogle steder faktisk ind på vores
grund??
Er der ikke en vis afstand han skal holde til skel - ligesom han påstår vi
skal??

pft

Lasse