Hvor lovlig download af MP3 filer på www.e~
Fra : Coach [4130]

Dato : 28-03-03 16:38

Jeg ved at jeg skal betale et fast månedligt gebyr og at jeg skal abonnere
hos Emusic i mindst 3 eller 12 mdr. før jeg kan opsige mit abonnement.

Det bekræftes af Emusic at alle pladeselskaber, musikere har givet
tilladelse til download af MP3'er via www.emusic.com
eller er det bare noget de skriver?

Men er det stadig lovligt iflg. dansk lovgivning?

Jeg har været på siden og fundet adskillige albums som jeg meget gerne ville
ha' fat i.
Det kan lade sig gøre her, hvis det da ellers er lovligt?

Hvis ingen her ved noget, hvor får jeg så besked?

mvh
Bri@n

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-03-03 00:05

Coach [4130] wrote:

> Det bekræftes af Emusic at alle pladeselskaber, musikere har givet
> tilladelse til download af MP3'er via www.emusic.com
> eller er det bare noget de skriver?

Sitet virker meget reelt. Dels er det et amerikansk firma - og jeg er
sikker på, at det hurtigt ville blive lukket, hvis det var ulovligt - og
dels tyder udvalget også på, at der er indgået lovlige aftaler med
ophavshaverne.

> Men er det stadig lovligt iflg. dansk lovgivning?

Det vil jeg helt klart mene. Jeg kan ikke mindes, at loven skulle gøre
forskel på, om musik leveres på en cd-skive eller via nettet. Og det er
fuldt ud lovligt at importere musik på cd (til eget brug).

> Jeg har været på siden og fundet adskillige albums som jeg meget gerne ville
> ha' fat i.
> Det kan lade sig gøre her, hvis det da ellers er lovligt?

Desværre er der ikke så meget i min smag, men det lykkedes da næsten at
komme op på de gratis 50 eksemplarer. Frameldingen fungerer
tilsyneladende fint.

--
Mvh. Kim Ludvigsen