Udlejer har opsagt os!!!
Fra : Kim M.

Dato : 27-03-03 21:32

Hejsa

Jeg har lige et par spørgsmål. Vi har i dag fået lagt en kuvert ind i
lejligheden (ikke sendt med posten) hvor der står at vi er opsagt i vores
lejlighed, da vi ikke har reageret på 2 anbefaldede breve han har sendt....
Problemet er bare at vi aldrig har fået noget fra posten om et anbefalet
brev, men udlejer sig at han har kvittering på at han har sendt 2 breve
anbefalet, men ikke har vi har modtaget dem. Kan han så bare sådan uden
videre opsige vores lejemål??? Brevet omhandler noget med et varmeregnskab,
som vi har haft i retten, hvor vi tabte. Der skulle åbenbart stå noget om at
vi skulle betale xx-antal kroner, men det er jo lidt svært at forholde sig
til, når man ikke har fået noget brev..

Hvad skal vi gøre, hvad kan vi gøre??

mvh

Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-03-03 21:27

"Kim M." <khm@nospamindbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> vi skulle betale xx-antal kroner, men det er jo lidt svært at forholde sig

Få en kopi af de to anbefalede breve, som han har modtaget retur fra
postvæsenet.
På disse kan man jo se, om de har været sendt til jer, og at de skulle være
uafhentet.

Hvis han ikke kan vise disse to breve, har han jo nok ikke sendt dem...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.

Fra : Kim M.

Dato : 27-03-03 21:57

> [...]
> postvæsenet.
> På disse kan man jo se, om de har været sendt til jer, og at de skulle
Hvis de nu er uafhentet hvordan forholder det sig så, hvis det nu er posten
der ikke har gidet at putte en seddel i postkassen om at der lå et brev.. Så
er det jo ikke let at forholde sig til, når man ikke ved der er brev!!

mvh

Kim

Fra : Dan Mortensen

Dato : 27-03-03 22:01

Kim M. wrote:
> [...]
> posten der ikke har gidet at putte en seddel i postkassen om at der
> lå et brev.. Så er det jo ikke let at forholde sig til, når man ikke

Jeg mener posten efter 7 dage sender en reminder om der ligger en
forsendelse til jer og efter endnu 7 dage returneres den til afsenderen.

/DM

Fra : Dan Mortensen

Dato : 27-03-03 21:50

Kim M. wrote:
> [...]
> lejligheden (ikke sendt med posten) hvor der står at vi er opsagt i
> vores lejlighed, da vi ikke har reageret på 2 anbefaldede breve han

Er det en gyldig opsigelsesgrund ? Har han henvist til nogle paragraf i
lejeloven ?
Hvordan lyder brevet ?

/DM

Fra : Kim M.

Dato : 27-03-03 21:55

Hej

Har harn henvist til paragraf 93

>Er det en gyldig opsigelsesgrund ? Har han henvist til nogle paragraf i
> lejeloven ?
> Hvordan lyder brevet ?

mvh

Kim

Fra : Dan Mortensen

Dato : 27-03-03 21:58

Dan Mortensen wrote:
> [...]

Kunne være denne:

§ 93. Udlejeren kan hæve lejeaftalen i følgende tilfælde:
a) Når leje eller anden pligtig pengeydelse ikke er betalt rettidigt, jf.
stk. 2.

Stk. 2. Udlejeren kan kun hæve lejeaftalen som følge af for sen betaling,
hvis lejeren ikke har berigtiget restancen senest 3 dage efter, at
skriftligt påkrav herom er kommet frem til lejeren. Udlejerens påkrav skal
være afgivet efter sidste rettidige betalingsdag og skal udtrykkeligt
angive, at lejeforholdet kan ophæves, hvis lejerestancen ikke betales inden
fristens udløb

§ 95. Når udlejeren hæver lejeaftalen, skal lejeren straks fraflytte og
betale leje m. v. for tiden, indtil han kunne fraflytte med sædvanligt
varsel. Lejeren skal endvidere erstatte udlejeren ethvert tab, derunder
omkostningerne ved lejerens udsættelse af det lejede.

....men han må dokumentere at i har modtaget de nævnte breve

/DM

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-04-03 11:47

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> wrote in message

> Er det en gyldig opsigelsesgrund ? Har han henvist til nogle paragraf i
> lejeloven ?

Ja, betaler man ikke et tilgodehavende er det ud.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 27-03-03 22:23

> [...]
at
> vi skulle betale xx-antal kroner, men det er jo lidt svært at forholde sig

Det ser nok ikke så godt ud, henviser han til § 93 er der tale om en
ophævelse og ikke en opsigelse, I kan altså glemme alt om 3 mdr.s varslet.
Hvad angår de anbefalede breve, så er det nok, at udlejer har kvittering, I
vil få overordentlig svært ved at overbevise en dommer om, at I ikke har
modtaget dem, når han har kvittering på at han har sendt dem. Det er
aftaleloven vi er ovre i her og der skelner man mellem komme frem og komme
til kundskab.
Det er desværre for jer nok, at brevet er kommet frem og det vil man i
retten sige det er, når han har kvittering på at have afsendt ikke bare et
men to anbefalede breve.
Grunden til det er sådan, er, at så kunne lejer (jeg siger IKKE, at I kunne
finde på det) jo bare lade være med at åbne brevet eller lyve og sige, at de
aldrig har fået det. Nogengange kommer posten ikke frem, men udlejer har
prøvet 2 gange, så medmindre I kan bevise, at der har været poststrejke så
når I nok ingen vegne.

Jeg ville dog, hvis jeg var jer, henvende mig til LLO og se, om I har nogen
chancer, men jeg tror det desværre ikke, medmindre udlejer lyver og slet
ikke har kvitteringerne, men dem kan I jo bede om at se en kopi af.

MVH Rikke

Fra : Brian Jensen

Dato : 27-03-03 22:55

Hejsa

Når man afsender et anbefalet brev, får man kvittering for at man har
afsendt brevet, Ikke at modtageren har fået det udleveret.

Derfor skal man osse skrive under på at man modtager det ved postbudet /
Posthuset.

Det vil sige at Post Danmark har en underskrift på at udleveringen af brevet
er sket.

MVH
Brian Jensen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 27-03-03 23:41

"Brian Jensen" <brian@bbbj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Posthuset.
>
> Det vil sige at Post Danmark har en underskrift på at udleveringen af

Jeg har modtaget anbefalede breve før. En enkelt gang gad jeg ikke modtage
brevet, det blev også noteret. Faktisk mener jeg at post Danmark bad mig
skrive under på at jeg nægtede at modtage :)

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 28-03-03 01:37

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> wrote in message news:46Lga.1220

> Jeg har modtaget anbefalede breve før. En enkelt gang gad jeg ikke modtage
> brevet, det blev også noteret. Faktisk mener jeg at post Danmark bad mig
> skrive under på at jeg nægtede at modtage :)

Nej altså helt ærlig. Det lyder som noget der er fabrikeret i dit
hukkomelses-center i hjernen. Det kan ikke passe. At skrive under på at man
nægter at modtage et brev?

Du skal kun skrive under når du modtager brevet.

Fra : Bjarne Dunbak

Dato : 28-03-03 10:13

Jeg syntes du skal starte på posthuset
De har en bog hvor de noterer alle rekomanderede breve
hvornår de er modtaget på posthuset og hvornår de er returneret til
afsender,( jeg skal lige sige at de ligger 7 dage på posthuset og derefter
returneres til afsender)

mvh
Bjarne (arbejder for PostDK )

Fra : Dan Mortensen

Dato : 28-03-03 11:08

Bjarne Dunbak wrote:
> [...]
> hvornår de er modtaget på posthuset og hvornår de er returneret til
> afsender,( jeg skal lige sige at de ligger 7 dage på posthuset og
Hej Bjarne,

Kan alle bladre i den bog eller er det kun afsenderen af brevet der må få de
oplysninger ?

/DM

Fra : Bjarne Dunbak

Dato : 28-03-03 17:33

Hej Dan

Jeg kan ikke forestille mig at alle kan få lov til at se hvilke breve jeg
eller andre har modtaget ,men hvis du mangler et rekomanderet brev vil
post-assistenten kikke i bogen og se efter hvornår brevet har været på
posthuset

mvh
Bjarne

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-03-03 19:09

"Kim M." wrote:

> Hvad skal vi gøre, hvad kan vi gøre??

Skriv til udlejer, og send det som noteret brev,
hvor du anmoder om en beskrivelse af grundlaget for opsigelsen,
da du ønsker det prøvet ved boligretten / huslejenævnet afhængig
af hvad i har kommunen,

det plejer at få fup frem..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen