Hvem lavede nummeret?
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 28-03-03 12:15

NOGEN bestilte uopfordret for små 30.000 kr. udstyr til mig .

Ifølge sælger fra telefonnummer 2668 7659

Hvordan finder jeg frem til ejeren?

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-03 12:17

Abildgaard 3140 wrote:

> NOGEN bestilte uopfordret for små 30.000 kr. udstyr til mig .
>
> Ifølge sælger fra telefonnummer 2668 7659
>
> Hvordan finder jeg frem til ejeren?

Du ringer til nummeret og på en eller anden måde får manden til fortælle
navn og adresse.

Eller også må du og/eller sælger en tur forbi politiets
bedrageriafdeling. Mon ikke, de kan hjælpe.

Du skal i hvert fald ikke hæfte for varerne eller beløbet, når det ikke
er dig som har bestilt dem.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 13:06

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message
> NOGEN bestilte uopfordret for små 30.000 kr. udstyr til mig .
>
> Ifølge sælger fra telefonnummer 2668 7659
>
> Hvordan finder jeg frem til ejeren?

Du ringer til nummeret? Spørger; Hej er Henrik hjemme.
Forhåbenligt svarer han; Nej der bor ingen Henrik her, tror du har fået
forkert nummer.
Du spørger igen; Hvor har jeg da ringet til?

Bingo.
Ellers er politiet jo til din rådighed. En mobilos kan nemt spores idag.

mvh
Jens

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 28-03-03 13:20

En mobil med taletid kan ikke spores.

Fra : Fischer

Dato : 28-03-03 13:41

> En mobil med taletid kan ikke spores.

En mobil er altid en sladrehank, men det er ofte meget besværligt at spore
et taletidsnummer. Alligevel skal de kriminelle holde tungen lige i munden.

1. Man kan se hvilket IMEI-nummer som den benyttede telefon har.
Man kan krydschecke i teleselskabernes database og se om denne har været
brugt tidligere sammen med andre numre, og dermed måske spore ejeren.

2. Man kan se om nummeret er blevet brugt til at ringe til andre med.
Man kan så kontakte disse abonnenter og dermed måske finde ud af hvem de har
talt med på de pågældende tidspunkter.

3. En tændt telefon kan spores til et område da man kan se hvilke
sendemaster den er tilsluttet.
Ved at kortlægge denne færden kan man måske finde ejeren - især hvis man har
andre spor at gå efter.

Alt dette er meget besværligt, ressourcekrævende og dermed dyrt.
Desuden kræver det en dommer-kendelse at få oplysningerne fra
teleselskaberne.
Så den slags sker ofte kun i mordsager eller meget grove bedrageri- eller
narko-sager.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 14:34

"Trine K. Petersen" <misskat@tdcadslFJERN.dk> wrote in message
> En mobil med taletid kan ikke spores.

Det tror jeg da jeg bedst selv ved.
Jeg var så dum engang for 3 år siden, at stjæle en ny mobiltlf. Det tog godt
nok politiet 8 måneder for at finde mig. Men de fandt mig.
Jeg havde netop taletidskort. Det var en Erikson A1810S eller noget i den
dur. Jeg husker den ofte skrev Adgang Forbudt, og måtte herefter slukke og
tænde for tlf. Der fik jeg at vide fra politiet da de kom, at den skrev det
hver gang de 'søgte' efter mig. Derved lukkede for min tlf, så jeg skulle
genopkalde til masten, og kunne derfor se hvilken mast jeg sad på.

Mvh
Jens

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-03 13:44

Abildgaard 3140 wrote:

> NOGEN bestilte uopfordret for små 30.000 kr. udstyr til mig .
>
> Ifølge sælger fra telefonnummer 2668 7659
>
> Hvordan finder jeg frem til ejeren?

Jf. de gamle regler for hvilke selskaber som har hvilke numre, så mener
jeg at nummeret tilhører Mobilix/Orange.

Med nummerportering så kan det desværre ikke siges med sikkerhed
længere.

Fra : Rasmussen

Dato : 29-03-03 16:15

> Jf. de gamle regler for hvilke selskaber som har hvilke numre, så mener
> jeg at nummeret tilhører Mobilix/Orange.
>
> Med nummerportering så kan det desværre ikke siges med sikkerhed
> længere.

At nummeret er hos Orange kan du få bekræftet, ved at ringe til 26266060 og
indtaste nummeret.
Hvis nummeret ikke er hos Orange længere, får du beskeden at nummeret ikke
er registeret.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 31-03-03 12:54

Tak for alle svarene.

Jeg har skrevet til mobilselskaberne, men desværre har Orange ikke haft tid
til at svare endnu . . .

Pudsigt nok lyder første råd fra politiets bedrageriassistent ikke på at
finde misdæderen, men på at forhindre råddenskaben i at brede sig.

Skriv til sælger og frabed dig varen - gerne med hilsen herfra, lød
kriminalassistentens råd.

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard