Abe-fjams-gnubberi og orgasme
Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-03 18:16

Abe-fjams-gnubberi og orgasme

Menneskeaber har vildt forskelligt sex-liv. Blandt dem er står os nærmest er
der både promiskuøse og trofaste, og med hørbar og målbar orgasme og helt
uden.

En sjælden bonobo-art (dværg-chimpanse) har venskaber mellem hunner i en
gruppe, hvor de lægger sig i samlejestilling og gnubber klitoris mod
klitoris og får orgasme.

De fleste andre aber nøjes med at pille i hinandens pels - man siger de
fjerner lus og andre parasitter, men ofte fjernes skæl eller ingenting og
det afgørende er UNDERKASTELSES-SYMBOLIKKEN - at der kommer lykkefølelse
(målt ved endo-morfiner i hjernen), hvis man er på så god fod med en
flok-fælle med høj rang, at man kan få den til at pille sin pels - evt blot
få lov at pille dens pels.

Den magtfulde dygtige jæger i abeflokken deler ud af kød fra nedlagt bytte,
men kun til venner, der er nær eller over i hierakiet - og især til hun-aber
i brunst, der kvitterer ved at lade sig besvangre straks derefter, altså
prostitution - et ældre erhverv end menneskets.

Når orgasme kan ske så tilfældigt, er det nok fordi det ikke er spor
vigtigere end lykkefølelsen ved at pels-soignere - ligesom latter er fuldt
så vigtig som orgasme hos mennesker

Disse ting beskrives i Bent Jørgensens ny bog "Dyret i dit spejl", der har
som motto

"Spejlet ser kun mit nyeste ansigt, jeg kan mærke alle mine tidligere"Tomas
Tanströmer, "Minderne ser mig".

Budskabet er, at vi har lag på lag af tillært personlighed fra forskellige
stadier af stenalder og abe-fortid.

Der gives en god forklaring på sprogets opståen, nemlig at aber kender
hinanden ved at pille pels på hinanden, men så kan du kun lære få at kende
og blive kendt af få, men ved at råbe kan du blive kendt af mange, og det
muliggjorde store komplicerede primitiv-civiliserede samfund med klar
hakkeorden og kommandovej.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-03-03 14:41

Bo Warming wrote:
> Abe-fjams-gnubberi og orgasme
>

> Menneskeaber har vildt forskelligt sex-liv.

Det er et ufraviligt faktum - som man ved at styudere denne gruppe nærmer i
tvils spørgsmål kan få et bedre indsigt i

> En sjælden bonobo-art (dværg-chimpanse) har venskaber mellem hunner i
> en gruppe, hvor de lægger sig i samlejestilling og gnubber klitoris
> mod klitoris og får orgasme.

I sig selv ikke en uinteresant viden du deler men jeg tror lige du skal ind
i dk.admin for at få rette op på fundassen så vi kan få samliv og
seksualitet i mellem dyr med i gruppen !
evt. skirv en otd til en helt ny gruppe der arbejder med netop det spørgsmål
?
det er bare at kløve på Hr Warming !!!
Mv.
Bo M Mogensen