English Breakfast\brunch
Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 28-03-03 12:18

Her er en sjov ting, til hvis man har lyst til at få sig et hjerte-anfald,
eller har holdt drikkegilde aftenen før, og har overnattende tømmermænd
liggende på sofaen, der skal ha' en ordentlig røvfuld energi til dagen.

Gråsten frokost pølser - fås i Netto tror jeg. De smager hammergodt.
varm panden op hurtigt på højeste varme, til den er meget varm. sæt varmen
ned til 2.
læg pølserne på, og lad dem ligge. Hvis du vil ha' pølser som hos
pølsemanden, så er det ikke noget der lige kan laves i et snuptag.. det
tager ihvertfald en halv times tid. vend pølsen efter 10 minutter eller
sådan cirka.. pølsen skal være dejlig brun sprød på det stykke der har
ligget på panden. når du vender den, sprænger den sikkert, men det gør ikke
noget..

når pølserne er færdige, så vask lige panden af og start forfra med at varme
den meget højt op og sæt den så ned til 4.

læg en røvfuld bacon på panden og steg til det er færdigt efter din mening.
tag baconen af panden

smid æg på panden, og fuck blommen lidt op med en gaffel, så der er lidt
blomme ud over næsten hele hviden.. tag et stykke toast når ægget har været
på panden i et minuts tid, og er begyndt at faste sig, og knald det ovenpå
det stykke der endnu ikke er stegt.. så får du brødet til at sidde fast, og
det er perfekt til at lave ægge sandwiches på den her måde.

gør det med så mange stykker toast du kan, eller har gæster til, og server
et par pølser med nogle striber pacon og et stykke æggetoast.

evt. kan du knalde dine æggetoast i ovnen når du er færdig med allesammen,
med noget mozarella ost ovenpå til det er smeltet, inden du serverer...

Jeg plejer at servere en tomat og agurk salat til, så folk får LIDT vitamin
indhold i dette måltid:

halvér en agurk, skær de to halvdele i skiver.
lav nogle tomater til fine mundrette både.
bland det sammen med en spsk oliven olie og en spsk oregano\basilikum og
server til maden.

husk ketchup og sennep...

ordentlig kaloriebombe til lige at få folk op at flyve i cirkler dagen
efter.

HC

Fra : Niels L.

Dato : 28-03-03 15:58

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> server til maden.
>
> husk ketchup og sennep...
>
> ordentlig kaloriebombe til lige at få folk op at flyve i cirkler dagen

Det kan du altså ikke være bekendt.... NU blev jeg sgu' sulten! *s*

Hilsen
Niels

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-03-03 18:11

"Niels L." <nilau3@SLETyahoo.dk> wrote in message

[megacitat]

> Det kan du altså ikke være bekendt.... NU blev jeg sgu' sulten! *s*
>
> Hilsen
> Niels

Det var godt nok noget af et citat for så lidt!

Hint: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

vh
Jan

Fra : Niels L.

Dato : 29-03-03 16:18

> [megacitat]

> Det var godt nok noget af et citat for så lidt!
>
> Hint: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> vh
> Jan

Det har ret Jan.... Jeg undskylder hermed. Det skal ikke gentage sig!

Mvh.
Niels

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-03-03 18:31

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> wrote in message
> Her er en sjov ting, til hvis man har lyst til at få sig et hjerte-anfald,
> eller har holdt drikkegilde aftenen før, og har overnattende tømmermænd
> liggende på sofaen, der skal ha' en ordentlig røvfuld energi til dagen.

<snip>

Det kan man da kalde en solid morgenmad.Sidder her med en Krispy Kreme
donut, den lever ikke helt op til din morgenmad

Min kone og jeg laver noget lignende hver søndag.

- Pølser fra en lokale slagter (æble/kylling) Lyder underligt, men smager
GODT!
- Scrambled eggs - eller spejlæg
- Bacon - masser af bacon
- Toast
- Appelsinjuice
- Kaffe/te

Tilbehør: Ketchup, sennep og hot sauce (til æggene)

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 28-03-03 19:34

Okay, hver søndag?... *bøvs* mand Hahaha... jeg laver det kun efter ekstreme
druk gilder, som beskrevet...

ellers æder jeg bare 1 scrambled egg med et stykke brød..så er protein
behovet for en go del af dagen klaret.. gider ikke spise dansk morgenmad
ala fucking rundstykker...=)

HC

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-03-03 20:23

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> wrote in message
> Okay, hver søndag?... *bøvs* mand Hahaha... jeg laver det kun efter
ekstreme
> druk gilder, som beskrevet...

Jeps, næsten hver søndag. Det er blevet en slags tradition hos os, desuden
er det jo hyggelig at lave morgenmad sammen på en fredelig søndag. Hvis vi
ikke orker at lave maden selv, så finder vi en typisk amerikansk "diner",
helst en der ser ud til ikke at have været ændret meget siden 50'erne, og så
bestiller vi stort set det samme.

> ellers æder jeg bare 1 scrambled egg med et stykke brød..så er protein
> behovet for en go del af dagen klaret.. gider ikke spise dansk morgenmad
> ala fucking rundstykker...=)

Tja, jeg kan godt savne en dansk morgenmad med rundstykker og weienerbrød.
Sikkert fordi, det ikke er noget, som jeg får ret tit.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-03-03 20:27

> ellers æder jeg bare 1 scrambled egg med et stykke brød..så er protein

Hvad skete der med ordet "røræg"?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 28-03-03 21:47

røræg er når du blander mælk i.

æggekage, når du blander mel i...

omelet når du ikke blander noget i, men rører ægget rundt i en skål før du
smider det på panden.

spejlæg når du bare åbner et æg på panden

scrambled eggs når du laver... scrambled eggs =D

så fik vi det på plads =)

hc
"Morten Wartou" <rememberthatthiswilljustberejected_morten@wartou.dk> wrote
in message news:Yl1ha.827$q74.201@news.get2net.dk...

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-03-03 22:25

> scrambled eggs når du laver... scrambled eggs =D

Findes der overhovedet et ord for "scrambled eggs" på dansk? Da jeg skrev
det tidligere i denne tråd, var det ikke for at være snobbet
udenlandsdansker, der er ved at "glemme" sit modersmål men simpelthen
fordi, jeg ikke kender ordet på dansk.

Forresten kommer vi tit lidt ost (gerne en gul cheddar, der smager af noget)
i vores scrambled eggs...

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Britta

Dato : 30-03-03 10:14

> Forresten kommer vi tit lidt ost (gerne en gul cheddar, der smager
af noget)
> i vores scrambled eggs...

Så skal retten omdøbes til 'welsh rarebit'.

Venligst,
Britta

Fra : [web woman]

Dato : 31-03-03 11:01

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Findes der overhovedet et ord for "scrambled eggs" på dansk?

Her i huset har det altid heddet skrammel-æg *G*

Mvh. lisbeth

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-03-03 23:44

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> skrev i en meddelelse
> røræg er når du blander mælk i.
Eller lader være, eller blander øl eller vand i, eller hvad man nu har lyst
til. Der er såmænd ingen "regler" udover at æggene skal omrøres på panden
(deraf navnet).

> æggekage, når du blander mel i...
Eller hvad man nu har lyst til at blande i - stort set som røræg, men
omrøres ikke på panden, og serveres i fast form.

> omelet når du ikke blander noget i, men rører ægget rundt i en skål før du
> smider det på panden.
En omelet er stort set en æggekage, som efter bagning foldes om et
forudlavet fyld.

> spejlæg når du bare åbner et æg på panden
Den er vi i det mindste helt enige om. :)

> scrambled eggs når du laver... scrambled eggs =D
"Scrambled eggs" laver man, når man ikke kan huske sit modersmål (forudsat
man er dansker.)

> så fik vi det på plads =)
Ja, nu er den vist ved at være der. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 29-03-03 15:59

[Morten Wartou | Fri, 28 Mar 2003 23:43:40 +0100]

>"Scrambled eggs" laver man, når man ikke kan huske sit modersmål (forudsat
>man er dansker.)

Ikke helt; røræg er jo omrørt med væske før der er stegt under svag
varme; scrambled eggs er næsmest et spejlæg med har "rodet" i mens det
blev stegt.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-03-03 23:05

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ikke helt; røræg er jo omrørt med væske før der er stegt under svag
> varme; scrambled eggs er næsmest et spejlæg med har "rodet" i mens det

Du læste ikke hvad jeg skrev ovenover? Scrambled eggs kan laves med og uden
vædske, præcis som røræg kan laves med og uden vædske. Det er præcis det
samme.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-03-03 14:39

[Morten Wartou | Sat, 29 Mar 2003 23:04:53 +0100]

>Du læste ikke hvad jeg skrev ovenover? Scrambled eggs kan laves med og uden
>vædske, præcis som røræg kan laves med og uden vædske. Det er præcis det
>samme.

Jo, jeg læste det - vi er blot ikke enige :)

Jeg opfatter som forskellen på røræg og scrambled eggs som værende
følgende at røræg er blandet med væske FØR de blev "stegt"; scrambled
eggs er rørt sammen (uden væske) MENS de blev stegt.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-03-03 16:58

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message

> Jeg opfatter som forskellen på røræg og scrambled eggs som værende
> følgende at røræg er blandet med væske FØR de blev "stegt"; scrambled
> eggs er rørt sammen (uden væske) MENS de blev stegt.

Til yderligere forvirring kunne denne side måske anvendes:

http://www.virtualcities.com/ons/0rec/04scramble.htm

vh
Jan

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-03-03 18:41

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev i en meddelelse
> "Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
> Til yderligere forvirring kunne denne side måske anvendes:
> http://www.virtualcities.com/ons/0rec/04scramble.htm

Den er da ikke til forvirring? Den bekræfter jo blot det alle (næsten) ved,
at "scrambled eggs" (røræg) kan laves stort set som man lyster.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-03-03 21:13

> [...]

ved,
> at "scrambled eggs" (røræg) kan laves stort set som man lyster.

Præcis!

vh
Jan

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-03-03 18:42

> [...]
> følgende at røræg er blandet med væske FØR de blev "stegt"; scrambled
> eggs er rørt sammen (uden væske) MENS de blev stegt.

Ja, det må du gerne opfatte det som. Bare du ikke tror det forholder sig
sådan, for det gør det ikke. ;)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas

Dato : 29-03-03 00:14

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> wrote in message
> røræg er når du blander mælk i.

Mælk i røræg ?? Er røræg ikke bare kun sammenpiskede æg som man rører rundt
i mens æggemasse stivner på panden/gryden

> æggekage, når du blander mel i...

Nej nu !! Æggekage er en fynsk egnsret. Jeg kommer fra fyn, og har aldrig
hørt om mel i æggekage. Æggekage er bare sammenpiskede æg som stivner på
panden unden at man rører i den

> omelet når du ikke blander noget i, men rører ægget rundt i en skål før du
> smider det på panden.

Er det ikke det samme som en æggekage der bare er foldet rundet om noget
fyld ?

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 29-03-03 06:46

Fri, 28 Mar 2003 21:47:29 +0100, skrev "Hans Chr. Vang"
<arno@duksedrengen.dk> :

>omelet når du ikke blander noget i, men rører ægget rundt i en skål før du
>smider det på panden.

Jeg har i sin tid lært, at omelet er når man pisker blommer og hvider
hver for sig og vender det forsigtigt sammen til sidst. Omeletten
bliver derved en hel del luftigere end en almindelig æggekage.

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens

Fra : Stig Mogensen

Dato : 30-03-03 12:07

> ....og fuck blommen lidt op med en gaffel....

*LOL*

I det hele taget en lang tråd, uden at én har nævnt(gøres hermed) at en
meget væsentlig ting er glemt! Baked Beans !

/Stig

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-03-03 17:03

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> wrote in message

> I det hele taget en lang tråd, uden at én har nævnt(gøres hermed) at en
> meget væsentlig ting er glemt! Baked Beans !

....samt stegte kartofler, stegte champignons og tomater (jeg går ud fra at
vi taler om subject).

vh
Jan

Fra : Hauge

Dato : 30-03-03 17:08

Hejsa

> I det hele taget en lang tråd, uden at én har nævnt(gøres hermed) at en
> meget væsentlig ting er glemt! Baked Beans !

Så kunne jeg godt tænke mig at høre, skal de "bare" spises, eller skal de
spises til noget, altså udover til den gang sunde mad, som indlægget i
starten af denne tråd lægger op til?

Mvh Hauge