Grim MC-ulykke på HC Andersens B. - Kbh
Fra : wheeler

Dato : 27-03-03 23:17

Nogen der ved, hvad der (er) sket(e) med føreren + (passageren?) af den
sorte GS 500 der var involveret i et trafikuheld (maskinen så desværre MEGET
krølet ud ). Der var både ambulance, brand og Rigspolitiets tekniske
afdeling på stedet

Jeg bliver ikke overrasket, hvis det viser dig at være en billist, der
(igen) glemte/ikke gad at se sig over skulderen i et hasarderet forsøg på at
presse sig ind i højresporet omkring Nansens Gade (for at dreje til højre op
ad Øster Søgade!)

Bortset fra det grimme syn var det jo en super aften med bakkeåbning, hilsen
på kendte og nye ansigter fra dfm. + afhentning af T-shirt hos Tony

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-03-03 23:29

wheeler wrote:

> [...]
> presse sig ind i højresporet omkring Nansens Gade (for at dreje til højre op

Skal vi nu ikke lige have sagens rette sammenhæng lagt for dagen. I stedet for
altid at dømme bilister som idioter. Jeg kører på cykel=idiot. Jeg kører
lastbil=idiot. Jeg kører bus=idiot. Jeg kører bil=idiot. Men når jeg kører
motorcykel så er jeg perfekt.

Ib Jakobsen

Fra : wheeler

Dato : 27-03-03 23:35

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lastbil=idiot. Jeg kører bus=idiot. Jeg kører bil=idiot. Men når jeg kører

[KLIP]

Jeg skrev "bliver ikke overrasket" - hvilket vel er forholdsvis fordomsfrit,
taget i betragtning af at jeg dagligt kører den strækning og HVER
eftermiddag/aften ser en bil eller to der ligger og "kvajer" sig i
midterbanen i forsøg på at skifte til højre vognbane -> højre sving ad Øster
Søgade...

Wheeler
Som tror, man lever længst ved som motorcyklist katagorisk, at betragte
4-hjulede som stivnakede trafikanter!
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Peter Sindrup

Dato : 28-03-03 11:54

> Wheeler
> Som tror, man lever længst ved som motorcyklist katagorisk, at betragte
> 4-hjulede som stivnakede trafikanter!
> --
Man skal huske, at når man peger på andre, er der 3 fingre der peger på en
selv.

Morale: Pas på ikke udelukkende at fokusere på andres (mulige) fejl, for så
glemmer man (måske) at være opmærksom på egne.

Peter

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-03-03 20:20

On Fri, 28 Mar 2003 11:54:03 +0100, "Peter Sindrup" <news@psi.avic.dk>
wrote:

Hej Peter.

>Morale: Pas på ikke udelukkende at fokusere på andres (mulige) fejl, for så
>glemmer man (måske) at være opmærksom på egne.

Og så er det ikke en gang løwn.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hekto

Dato : 27-03-03 23:43

In article <3E837B39.24929AC1@post.tele.dk>, Ib Jakobsen says...

> [...]
> lastbil=idiot. Jeg kører bus=idiot. Jeg kører bil=idiot. Men når jeg kører

OK ... så lad os kalde mange bilister for svagt seende, når de skal
svinge til venstre!
Mange har også enten svagt syn eller hold i nakken, når de skal ud fra
en sidevej.
Det behøver jo ikke altid være hjernen den er gal med; men en
kendsgerning er, at flere ville have været i live hvis det ikke var
sådan, og flere ville have været døde hvis ikke de betragtede bilister
som id ... øøøh .... svagtseende!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Ole Lelund

Dato : 28-03-03 09:40

> [...]
> kendsgerning er, at flere ville have været i live hvis det ikke var
> sådan, og flere ville have været døde hvis ikke de betragtede bilister

Nu syntes jeg ikke at vi skal rakke ned på dem der bruger briller for det er
en meget stor del af den danske befolkning der gør.

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-03-03 10:02

Ole Lelund wrote:

> Nu syntes jeg ikke at vi skal rakke ned på dem der bruger briller for
> det er en meget stor del af den danske befolkning der gør.

Jah, var det ikke 56% eller deromkring? Eller var det endnu flere?

Fra : Hekto

Dato : 28-03-03 10:52

Ole Lelund wrote:

> Nu syntes jeg ikke at vi skal rakke ned på dem der bruger briller for det er
> en meget stor del af den danske befolkning der gør.

OK ... de må ikke være idioter, og må ikke bære briller!

Kunne du så ikke være rar og fortælle mig og andre, hvad det er der
forhindrer en billist, der f.eks. skal svinge til venstre, i at se en
motorcykel, med lovlig lygteføring???

Jeg er ihvertfald så indskrænket, at min fantasi ikke rigtigt rækker! ;0)

/Hekto
... der på trods af briller og 5% grå stær, sagtens kan få øje på et
tohjulet køretøj, inden jeg svinger!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-03-03 11:27

bs@hekto.dk (Hekto) writes:

> [...]
>
> Kunne du så ikke være rar og fortælle mig og andre, hvad det er der
> forhindrer en billist, der f.eks. skal svinge til venstre, i at se en

De er nogle svagtseende idioter!

Kai, brillebruger og *hader* alt det der politiske korrektheds pis
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Hekto

Dato : 28-03-03 12:12

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> De er nogle svagtseende idioter!

> Kai, brillebruger og *hader* alt det der politiske korrektheds pis

*GRILL* .... ja!

/Hekto

Fra : Soren Lindholt

Dato : 28-03-03 13:12

Hekto <bs@hekto.dk> wrote in article <b615vf$3nq$1@abbeden.bunk.cc>...

> OK ... de må ikke være idioter, og må ikke bære briller!

De SKAL sku bære briller!!!
Hvis Idioterne kom væk fra vejen ville det nok blive så skrækkelig ensomt
derude...

En på træningslejren i weekenden fortalte da han stod og fumlede med
briller og hjelm, "ja jeg plejede sku at vælte så tit, så fik jeg briller,
det har hjulpet helt enormt!"

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-03 15:38

Soren Lindholt wrote:
> De SKAL sku bære briller!!!

Skal du diskriminere mig bare fordi jeg bruger linser?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-03 15:37

Hekto wrote:
> Kunne du så ikke være rar og fortælle mig og andre, hvad det er der
> forhindrer en billist, der f.eks. skal svinge til venstre, i at se en
> motorcykel, med lovlig lygteføring???

Jeg stoler ikke en skid på folk, så derfor kører jeg altid med
fjernlys om dagen.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Pein

Dato : 28-03-03 22:59

"Hans Joergensen" skrev...

> Jeg stoler ikke en skid på folk, så derfor kører jeg altid med
> fjernlys om dagen.

Effekten kan diskuteres, og jeg synes personligt det grænser til det
tåbelige. "Nogle andre generer mig, så nu generer jeg alle andre, og så
kan de rende og hoppe".
Det er lettere at se at der kommer et eller andet, men
afstandsbedømmelsen bliver sværere når man kigger ind i en omgang
fjernlys.

/Niels

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-03 23:21

Pein wrote:
> Effekten kan diskuteres, og jeg synes personligt det grænser til det
> tåbelige. "Nogle andre generer mig, så nu generer jeg alle andre, og så
> kan de rende og hoppe".

Den gamle Yamaha lyser nu næppe så kraftigt at det ligefrem kan
genere i dagslys.

> Det er lettere at se at der kommer et eller andet, men
> afstandsbedømmelsen bliver sværere når man kigger ind i en omgang
> fjernlys.

Det er også bedre at blive set, end ikke at blive set ..
afstandsbedømmelse eller ej.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Pein

Dato : 29-03-03 00:40

"Hans Joergensen" skrev ...

> Den gamle Yamaha lyser nu næppe så kraftigt at det ligefrem
> kan genere i dagslys.

Lige da jeg havde postet, tænkte jeg at jeg skulle have skrevet noget
med, at hvis lyset nu var lidt svagt, så kunne de nok gå an.

Jeg tror heller ikke det lange lys på min DT'er vil genere nogen (godt
det samme, for den peger nogle gange i sjove retninger efter
terrænkørsel), men TransAlp'en har en ganske rimelig lampe.

/Niels

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-03-03 16:53

"Hekto" <bs@hekto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kunne du så ikke være rar og fortælle mig og andre, hvad det er der
> forhindrer en billist, der f.eks. skal svinge til venstre, i at se en

....og som kører ca. 70% for stærkt?

For nu at blive i den snævertsynede jargon.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 28-03-03 17:10

In article <3e846e8d$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> ...og som kører ca. 70% for stærkt?
>
> For nu at blive i den snævertsynede jargon.

Dels hindrer det jo ikke nogen i at SE mC'en, allerhøjst giver det en
(måske katastrofal) fejlbedømmelse af hastigheden!
Dels synes jeg ofte at jeg er udsat for at være blevet overset, selv om
jeg kører lige efter lovens bogstav! Heldigvis når de fleste bilister
at stoppe op i tide.

Fra : Pein

Dato : 28-03-03 23:16

"Hekto" skrev ...
> Dels synes jeg ofte at jeg er udsat for at være blevet overset, selv
om
> jeg kører lige efter lovens bogstav! Heldigvis når de fleste bilister
> at stoppe op i tide.

Korrekt placering på vejen, ikke mindst i forhold til de andres blinde
vinkler, betyder utroligt meget.

Og med korrekt placering mener jeg ikke efter loven bogstav, for det er
vist noget ubrugeligt fjolleri med 1 meter fra højre kant. Jeg mener
sådan at man bliver set, og det varierer efter situationen, og kan gå
helt fra den ene kant til den anden.

Og det er uforsigtigt at køre rundt tæt på og skråt bagved en bil og
specielt en lastbil. Enten helt frem på højde med føreren, eller længere
bagud, så der er plads ind foran en selv.

På HC Andersens Boulevard kan det være svært, men ovenstående kan godt
lade sig gøre, hvis man ikke er pernitten med om en eller anden en
sjælden gang trækker ind foran een. Tænder man af over det, bør man
holde sig væk fra større byer (og helt undlade at køre til Italien
).
Og en finger klar på hornet er heller ikke at foragte.

Jeg har kørt på HC Andersens Boulevard i myldretiden hver dag i et års
tid, uden en eneste "hændelse". Endda med originale lydpotter. Og som
regel i ret kvikt tempo.

Mvh. Niels
(ca. 240.000 km. på mc)

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 28-03-03 23:31

Pein wrote:
> [...]

> ).
> Og en finger klar på hornet er heller ikke at foragte.

Ja, for satan jeg er lige kommet hjem fra en dejlig miní ferie i Rom her i
torsdags, de er sku sindsyge inde i Rom. Men imponeret er jeg nu engang over
at der ikke sker flere ulykker end der gør. Jeg snakkede med min kærestes,
venindes mand (langt ord) som er indfødt omkring deres kørsel. Han var enige
omkring at de køre hasarderet, men til gengæld sover de ikke samtidig med de
kører. Som det tit ses herhjemme. København er sku en stille villavej i
forhold til Rom.

--
MVH Rune Rohleder som købte en par Dainese sommerhandsker i Rom
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-03-03 00:32

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> kører. Som det tit ses herhjemme. København er sku en stille villavej i

Hmm, jah, men hvis man så læser lidt statistik eller snakker lidt
realiteter, så har du nu rystende mange dødsfald og kvæstede i trafikken i
Italien. De nedtoner det bare i daglig tale, fordi de ligesom har accepteret
at der dør en hel del i trafikken. Nej, de sover ikke, men de har mere end 4
gange så mange trafikkvæstede pr. indbygger.

Rittig
(Som også har prøvet at køre mc i Rom. Aldrig mere...)

Fra : Pein

Dato : 29-03-03 00:52

"RuneR (TDM850)" skrev ...

> [...]
med de
> kører. Som det tit ses herhjemme. København er sku en stille villavej

Jep, første gang vi stak forhjulet ind i Italien under en alpetur,
skyndte vi os ud igen, nærmest i chok. Og det var ikke engang Rom.
Siden har vi vendt tilbage et par gange. Dolomitterne er jo kanon. Man
skal bare være forberedt på deres kørsel, så går det fint nok. På een
eller anden måde, kan jeg godt lide det, man skal bare blive en del af
"galskaben".
Som du skriver; de sover ikke bag rattet.

Men Rittig har nok ret i, at det går galt for dem lidt oftere end vi er
vant til herhjemme.

Mvh. Niels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-03-03 09:08

"RuneR (TDM850)" wrote:

> [...]
> kører. Som det tit ses herhjemme. København er sku en stille villavej i

Sjovt nok. Jeg flere gange haft fornøjelsen at køre med en 12 meter turistbus i
Roms morgentrafik. Selv 8 timers rundtur i byen virker nemmere end en tur i
København. Bemærkede du hvis de store knudepunkter er fuldstændigt proppet, så
kan politi og ambulancer alligevel hurtigt komme igennem?.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 29-03-03 00:01

Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en

> [...]
> Dels synes jeg ofte at jeg er udsat for at være blevet overset, selv om
> jeg kører lige efter lovens bogstav! Heldigvis når de fleste bilister

Eftersom vi må gå ud fra at en der lige har kørt ud foran en motorcykel ikke
har gjort det fortsætligt, så vil vedkommende jo til enhver tid have
opfattelsen af at pågældende motorcyklist kørte for stærkt, eftersom at
vedkommende ikke havde set motorcyklen i første omgang og at den derefter
pludselig(!) var en kendsgerning!!

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 31-03-03 20:18

"Hekto" skrev
> [...]
> Dels synes jeg ofte at jeg er udsat for at være blevet overset, selv om
> jeg kører lige efter lovens bogstav! Heldigvis når de fleste bilister

Så skulle du prøve at køre på en hvid mc, den kan bilisterne let få øje på.
Det ligger i underbevidstheden at man skal holde øje efter politiet, og en
hvid mc bliver fanget af underbevidstheden.
Bilister fra sideveje bliver holdende, selvom der er plads (afstand) til at
de kan køre ud.
Man skal bare passe på når man indhenter en bilist der ikke har set én.
Da de nogen gange pludselig får travlt med at sænke farten, tage sele på
m.m.

--
Brian
Cagiva Elefant 750, som jeg ikke syndes ligner en politi mc.

Fra : Hekto

Dato : 01-04-03 08:48

In article <3e889468$0$153$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, brian-
la@adslhome.dk says...
> [...]
> Man skal bare passe på når man indhenter en bilist der ikke har set én.
> Da de nogen gange pludselig får travlt med at sænke farten, tage sele på

Tragikomisk! ... ikke?
Det lyder næsten som om bilisterne gør det med vilje, eller mentalt
har fravalgt alt andet end hvid motorcykler.

Måske men skulle overveje at montere et lille blitz-udladningsrør
istedet for parkeringslyset? Det ville ikke være til at overse!
Til gengæld ville det sikkert være vildt ulovligt; men man kunne jo
nøjes med at bruge det om søndagen og i stærk sol.

Jeg fik idéen hos T.Hansen, og jeg tror det koster 198,- for to!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Brian Lænø

Dato : 01-04-03 15:54

"Hekto" skrev

> [...]
> nøjes med at bruge det om søndagen og i stærk sol.
>
> Jeg fik idéen hos T.Hansen, og jeg tror det koster 198,- for to!

Nogle mennesker ser kun det de ser efter.
Der var en gang en undersøgelse med nogle personer i en biograf.
Der blev vist en film hvor der var 2 der kastede en basketbold til hinanden.
Forsøgspersonerne skulle så holde øje med hvor mange gange bolden blev
kastet på en speciel måde.
Under filmen var der en person i et abe kostume der gik forbi skærmen.
Kun ca. halvdelen af forsøgspersonerne så personen i abe kostumet.
Så hvis en bilist er meget opmærksom på andre biler og lastbiler, så kan
vedkommende godt overse en mc selvom de ser lige imod den.
Så det er godt med en mc der kan fange underbevidstheden, det er lidt lige
som den sort/gul stribet flue der efterligner farve mønsteret på en hveps.

--
Brian
Cageva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 01-04-03 21:10

Brian Lænø <brian-la@adslhome.dk> skrev i en

> ..................................... det er lidt lige
> som den sort/gul stribet flue der efterligner farve mønsteret på en hveps.

Temmeligt intelligent af et insekt, synes jeg. Men hvordan fanden har den
kommunikeret med farvehandleren???

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 02-04-03 15:17

"Armand" skrev

> Temmeligt intelligent af et insekt, synes jeg. Men hvordan fanden har den
> kommunikeret med farvehandleren???

LOL
Gav vide hvordan folk vil reagerer på gul/sort stribet mc, det kan være at
faresignalet også vil virke på en mc.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 02-04-03 21:45

> "Armand" skrev

> Gav vide hvordan folk vil reagerer på gul/sort stribet mc, det kan være at
> faresignalet også vil virke på en mc.

Det ved jeg - For jeg er for nyligt blevet konfronteret med et eksemplar af
slagsen:
Man undrer sig!

Hvornår kommer der billeder Morten??

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-03 09:42

> Gav vide hvordan folk vil reagerer på gul/sort stribet mc, det kan
være at
> faresignalet også vil virke på en mc.

Nej den skal da være stor og hvid med blå "markeringer" (som tidligere
omtalt ...)

Sjovt nok oplevede jeg i tirsdags at også ambulancer har en
"beroligende" virkning på trafikken. Det var i færgetrækket fra odden,
hvor jeg som sædvanligt har et øje i sidespejlet hvor jeg holder øje med
de fortravlede båtnakker hvis tid er så vigtig at de ved hjælp af
tåbelige overhalinger død og pine skal vinde 5-10 min. fra odden til
motorvejen. Ikke en trak forbi ambulancen selvom den kørte med præcis
den lovlige hastighed (inklusiv at sætte farten ned til 60 ved de mange
småbyer ...) Ambulancen mindede nok båtnakkerne om at de også er
dødelige ...

/A

Fra : Brian Lænø

Dato : 03-04-03 16:04

"Anders Majland skrev
> være at
>
> Nej den skal da være stor og hvid med blå "markeringer" (som tidligere
> omtalt ...)

Og så en lille hvid firkantet topboks med en antenne, så holde de bagved
kørende også afstand.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-04-03 10:49

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> writes:

> Så skulle du prøve at køre på en hvid mc, den kan bilisterne let få øje på.
> Det ligger i underbevidstheden at man skal holde øje efter politiet, og en
> hvid mc bliver fanget af underbevidstheden.

Min fætter kører rundt med en hvid hjelm, og han siger at det i hvert
fald også er noget der kan få folk til at se ham, på trods af at han
kører på en MC der er en tand mere sportslig end det politiet kører
rundt på, og som i øvrigt er alu-farvet.

Jeg har alvorligt overvejet om min næste hjelm skal være hvid, alene
af sikkerhedshensyn, ikke fordi jeg synes hvide hjelme er kønne.

--
Jacob - www.bunk.cc
Do not believe in miracles -- rely on them.

Fra : Brian Lænø

Dato : 01-04-03 15:58

"Jacob Bunk Nielsen"

> [...]
>
> Jeg har alvorligt overvejet om min næste hjelm skal være hvid, alene
> af sikkerhedshensyn, ikke fordi jeg synes hvide hjelme er kønne.

Det er en god ide, det gælder om at forbedre den pasive sikkerhed.
Det optimale må være sort tøj og hvid hjelm, samt en hvid mc.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-04-03 16:42

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har alvorligt overvejet om min næste hjelm skal være hvid, alene
> af sikkerhedshensyn, ikke fordi jeg synes hvide hjelme er kønne.

Jeg har gjort mig nøjagtigt de samme overvejelser, efter at en kollega
har købt en hvid hjelm,
han siger også, at hovsa/puha ! situationerne er blevet meget mindre.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 02-04-03 14:05

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> [...]
> har købt en hvid hjelm,
> han siger også, at hovsa/puha ! situationerne er blevet meget mindre.

Jeg havde en ARGH situation her i søndags, var ude og trille og på Roskilde
vej kører en spade af et kvindfolk i sine egne tanker, 2meter fra mig i
højre bane (jeg ligger i venstre) synes lige pludselig hun vil skifte
vognbane... mig op på forbremsen... ARGH hvordan fanden tæmmer man de store
kræfter fustrationer bagefter når det er gået godt ?!! Jeg bliver sku harm,
op på siden af hende knytter næver. Men jeg tror nu ikke hun registrerer
det... Indrømmet jeg bliver hidsig (hvilket ellers ikke ligner mig) Men
egentlig er det jo også lidt forkert at "tænde af" kører indenom og ud af
hendes søvnige aktions radius !

--

MVH Rune Rohleder på Langelinie idag kl 16.30 - 17.00 hvis vejret holder
tørt

Fra : Hekto

Dato : 02-04-03 13:21

In article <3e8ad1e5$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, "RuneR
\(TDM850\)" <ruro@get3net.dk> says...
> Men
> egentlig er det jo også lidt forkert at "tænde af" kører indenom og ud af
> hendes søvnige aktions radius !

Men klart det sikreste!
Jeg synes ofte man kan se at det er en 'problem-bilist'!

Snakker med pasagerer med drejet hoved, eller i mobil.
Roder i håret mens man kigger i bakspejlet ... på sig selv.
Nølende kørsel, gerne med en hastighed væsentligt under alle andre.
Sidder og kigger efter vejnavne, eller kigger i Kraks(!)
BØRN I BILEN!!!! Sikkert fare symptom!!!! De skal have opmærksomhed
HELE tiden, og trafikken får INGEN opmærksomhed.
Biler af mærket Citroen Berlingo eller Pøjgot Partner, hvori der
tydeligt er monteret et eller flere børnesæder. Er der børn i - se
oven for! Er der IKKE børn i, er disse afleveret og 'vi' kører nu som
død og helvede for at nå på arbejde!
Blød hat, svært brillestel, gråt hår, kombineret med for lav hastighed
indikerer ældre usikker bilist.
Lastbiler, kan hverken se eller høre ... sådan er det bare!

I disse situationer kører jeg uden om/inden om, så snart det er
sikkert! Der er ingen grund til at blive liggende og udsætte sig for
faren igennem længere tid. Er en overhaling sikker, så væk derfra.

Jeg har en kollega, der fik totalskadet sin bil, da han holdt for rødt
lys.
Årsag???? ... En far skulle give sin søn ishockeytøj på, mens han
kørte og ungen sad på bagsædet. Samtidig var de ved at komme for sent
til kampen!!!!!!!!!! DOOOOOHHHHH!

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 SOLGT!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-04-03 13:59

Hekto wrote:
> [...]
> tydeligt er monteret et eller flere børnesæder. Er der børn i - se
> oven for! Er der IKKE børn i, er disse afleveret og 'vi' kører nu som

Disse biler er heldigvis ofte udstyret med et 'Børn i bilen'-mærke
... så man kan kende dem ud fra de andre bilister :)

Du glemte at nævne Fiat Multipla :)

> I disse situationer kører jeg uden om/inden om, så snart det er
> sikkert! Der er ingen grund til at blive liggende og udsætte sig for
> faren igennem længere tid. Er en overhaling sikker, så væk derfra.

Nu ta'r det jo også kun et kvart sekund at drøne forbi en bil, og et
kvart mere at drøne forbi en lastbil ..

// Hans, kører afsted til Linien om en halv times tid .. ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 02-04-03 14:42

In article <slrnb8lnkg.p2p.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Du glemte at nævne Fiat Multipla :)

.... Ford Galaxy, Renault Senic o.s.v. - alt hvad kvinder har lyst til
at købe og fylde med børn!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-04-03 22:48

Hekto wrote:
> ... Ford Galaxy, Renault Senic o.s.v. - alt hvad kvinder har lyst til
> at købe og fylde med børn!

Hmm ... huse, barnevogne, indkøbsvogne ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 03-04-03 00:24

In article <slrnb8mmki.p2p.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Hmm ... huse, barnevogne, indkøbsvogne ?

Nej, de volder ingen problemer, da de enten ikke er specielt mobile,
eller kun befinder sig på parkeringspladser i nærheden af
indkøbsmuligheder!

Barnevogne er kun sjove at skubbe rundt på når de indeholder børn, og
så helst på steder hvor de optager rigtig megen plads, i indkøbscentre
og andre fodgænger-områder. De er sådan set underlagt samme regler som
Berlingo'er der indeholder børn. Så kan der godt udvises forsigtighed,
så yngelen ikke kommer til skade.

Da kvinder, normalt, ikke kan gå mere end få meter fra en parkeret bil
(noget de har arvet fra kineserinder med indsnørrede fødder????),
parkerer de helst på dørtrinet til FØTEX, og det er derfor sjældent man
har mulighed for at blive konfronteret med en indkøbsvogn i trafikken!
Mænd kan jo oftest nøjes med en indkøbskurv.

ØøøøøHhhhh .... nogen kvinder til stede her ... lige nu??? AVVVSS! ;0)

Fra : Denise

Dato : 03-04-03 07:43

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in message
> [...]
> Mænd kan jo oftest nøjes med en indkøbskurv.
>

> ØøøøøHhhhh .... nogen kvinder til stede her ... lige nu??? AVVVSS! ;0)

Jo da, kvinde, men jeg er da ikke voldelig, øh ret meget, du havde måske
fået en vinge hvis du sad lige her . Men klart man holder tæt på, jeg
vil helst selv bestemme hvornår jeg vil gå tur, og det er ikke når
indkøbsturen skal overstås hurtigt.
Vi kommer da godt nok rundt om mange emner herinde

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel

Fra : Hekto

Dato : 03-04-03 09:09

In article <3e8bd7e5$0$10433$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...
> Jo da, kvinde, men jeg er da ikke voldelig, øh ret meget, du havde måske
> fået en vinge hvis du sad lige her .
..... det var sådan noget i den retning jeg frygtede!

> Men klart man holder tæt på, jeg
> vil helst selv bestemme hvornår jeg vil gå tur, og det er ikke når
> indkøbsturen skal overstås hurtigt.
> Vi kommer da godt nok rundt om mange emner herinde

Ja,nu mangler vi så bare, de helt grundløse) historier om mænds pudsen
MC/bil en hel week-end, eller om hvad de får lørdagen til at gå med i
byggemarkeder! ;0)

Nå, spøg til side!
Jeg bor i et villakvarter, hvori der ligger et stadigt levende
eksemplar ef en 'lilleskole'. Det betyder at der kommer børn langvejs
fra. Som alle nutidens 'curling-børn' (der fejes foran dem) bliver en
stor del af skolens elever hentet og bragt. Dette giver rig lejlighed
til at betragte fænomenet. Berlingo'er i dusinvis (2CV'ens afløser?)
kører stille og roligt, med ungerne omhyggeligt fastspændt inden i
kabinen, hen til skolen.
5 min. senere kommer den samme bil fræsende, med 70 km/t hvor man må
køre 50! Uden hensyn til om vi andre har børn der på normal vis skal
cykle eller gå i skole. De er nødt til at cykle på fortovet, da
vejbanen (villavej!) er alt for farlig!

Så på trods af ironien, er der faktisk sandhed i det!
Til gengæld er jeg også vel vidende om at ikke alle kvinder er ens, og
har set mænd opføre sig ligesådan!

Fra : Anneli

Dato : 03-04-03 23:27

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse
> In article <slrnb8mmki.p2p.haj@enterprise-server.dk>,

> ØøøøøHhhhh .... nogen kvinder til stede her ... lige nu??? >AVVVSS!
;0)

JA!!!! DUK DIG ;0)

Hilsen Anneli og Savage

Fra : Hekto

Dato : 03-04-03 23:55

In article <%x2ja.549$eK3.37@news.get2net.dk>, Anneli says...
> JA!!!! DUK DIG ;0)

AAAAV! .... AVVV! .... Ik' slå!!!! AAAAAAVVVV! ;0)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-04-03 11:45

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> kører på en MC der er en tand mere sportslig end det politiet kører
> rundt på, og som i øvrigt er alu-farvet.

Man kan aldrig vide. Sidste uge stod der netop en stålgrå japansk racer mellem
politicyklerne på politigården i Nyk.F.

Ib Jakobsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-04-03 11:50

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> writes:

> Man kan aldrig vide. Sidste uge stod der netop en stålgrå japansk racer mellem
> politicyklerne på politigården i Nyk.F.

Den min fætter kører rundt på er nu ikke japansk, men hollandsk, men
det ser man jo nok ikke lige på afstand

Nej, pjat til side - jeg havde ikke set at politiet kørte på andet end
hvide motorcykler med reklame på.

--
Jacob - www.bunk.cc
A chicken is an egg's way of producing more eggs.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-04-03 11:52

Jesper Hedegaard <jesper@D3AQVhedegaard.mail.dk> (slet D3AQV) writes:

> Det kunne da ikke være Jacob's fætter der var inde og betale en
> bøde...

Han bor ikke i nærheden af Nykøbing F., så det tror jeg nu ikke

--
Jacob - www.bunk.cc
I haven't lost my mind; I know exactly where I left it.

Fra : Hekto

Dato : 27-03-03 23:45

In article <1MKga.170$iC3.67@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> Bortset fra det grimme syn var det jo en super aften med bakkeåbning, hilsen
> på kendte og nye ansigter fra dfm. + afhentning af T-shirt hos Tony

Jeg trampede rundt på Nørrebrogade; men så kun Hans! Det tog faktisk en
fuld time for alle MC'er at komme fra nørrebrogade.

Fra : wheeler

Dato : 27-03-03 23:51

> [...]

> Jeg trampede rundt på Nørrebrogade; men så kun Hans! Det tog faktisk en
> fuld time for alle MC'er at komme fra nørrebrogade.

[KLIP]

Jeg ser frem til noget organiseret 2T/dfm-træf på LL!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-03 10:24

wheeler wrote:
> Jeg ser frem til noget organiseret 2T/dfm-træf på LL!

Onsdag kl. 17 ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 28-03-03 14:01

In article <slrnb8854o.bn8.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Onsdag kl. 17 ?

Jeg kan sikkert kigge forbi, spørgsmålet er bare på/i hvad! :0(

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-03 15:36

Hekto wrote:
> Jeg kan sikkert kigge forbi, spørgsmålet er bare på/i hvad! :0(

Du har vel ikke solgt KR'en endnu ? :) Du ved godt hvad der sker med
sådan en hvis den ikke bli'r brugt ik? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 28-03-03 17:07

In article <slrnb88nec.bn8.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...

> Du har vel ikke solgt KR'en endnu ? :) Du ved godt hvad der sker med
> sådan en hvis den ikke bli'r brugt ik? :)

Jeg kørte den hjem i søndags!
Det er godt nok farligt legetøj! Oven på vinteren har man helt glemt
hvor let den er og hvor meget krudt der er i den!
Derfor tog jeg stille og roligt motortrafikvejen hjemad, som ganske
almindelig transport.

Hvem ved ... måske kan den være væk inden onsdag!

Fra : N/A

Dato : 01-04-03 11:47

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-04-03 11:47

> [...]
>Med venlig hilsen
>
>Ib Jakobsen

Det kunne da ikke være Jacob's fætter der var inde og betale en

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-04-03 11:56

> [...]
>
>--
>Jacob - www.bunk.cc
>A chicken is an egg's way of producing more eggs.

-Læste for et stykke tid siden om en mc'er, der på en jydsk
motorvej passerede en anden mc, parkeret i nødsporet. Han sætter
farten ned indtil han kan se at den parkerede åbenbart ikke har
problemer, sætter så farten op til ~140. Ser godt at den anden
trækker ud af nødsporet og kommer til at ligge et stykke bag ham.
Efter nogle km kommer den "nødstedte" helt op og vinker ham ind
til siden. Det viser sig at være en betjent på en civil maskine,
der forresten gerne lige vil give ham en fartbøde.
Så pas på derude !

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Anet

Dato : 02-04-03 07:59

> [...]
> til siden. Det viser sig at være en betjent på en civil maskine,
> der forresten gerne lige vil give ham en fartbøde.

(klip)

Jeg har også hørt at der inde mod København skulle være en mc´ist som lå og lagde op til at lege med andre mc´ister og når de så
legede med dem så stoppede han dem og gav dem en bøde. Denne mc´ist som er en politimand er også på "forklædt" mc...

--

~Hilsen
Annette~