Motorårgang Yamaha R1
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-03-03 19:29

Hvordan kan man på motor/gearkasse fra en Yamaha R1 se om den er fra hhv.
97, 98, 99, 00, 01, 02.

Den skifter svj er orienteret i 2000, og det er jo rart at vide, om det er
den rigtige motor man får fat i...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-03-03 10:53

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> writes:

> [...]
> 97, 98, 99, 00, 01, 02.
>
> Den skifter svj er orienteret i 2000, og det er jo rart at vide, om det er

Motoren skifter definitivt også i 2002 (og sikkert også i '03), da det
kom sprøjt på det år. Jeg snakkede med Yamaha i Bella, og de fortalte
at der var lavet ~130 ændringer fra '02 til '03, så der skulle også
være forskelle på motoren fra '02 til '03.

Du _burde_ kunne se hvilken årgang det er udfra de første 4-6
bogstaver/cifre på motornummeret. Jeg kan dog ikke oversætte numrene
til årgange for dig.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-03 22:25

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@vitesse.com> skrev i en meddelelse
> Du _burde_ kunne se hvilken årgang det er udfra de første 4-6
> bogstaver/cifre på motornummeret. Jeg kan dog ikke oversætte numrene
> til årgange for dig.

Den var dem jeg meget gerne ville have...

Fik dog i formiddags overtalt Yahama importøren til at finde oplysningerne
til mig...

Mit problem er løst, og det er nu helt sikkert, at Fruergaard Racing næste
år kører med Yahama R1. Vi har i hvert fald to motore nu...