Afgift på Bandit 600S
Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 27-03-03 17:02

Hej

Jeg har lige købt en Bandit i Tyskland (desværre betaler og henter jeg
den først på lørdag, så jeg venter med længsel på at det bliver
lørdag) og regner med at bringe den til Danmark til sommer. Er der
nogen der har et bud på hvor meget T&S vil forlange i afgift?

Lidt om cyklen:
Velholdt Suzuki GSF 600S fra 04/98 (kun sommerkørsel, og har stået i
carport om sommeren, 1. hånd og sælger var ca. 40 (hvilket jeg ser som
et tegn på at han nok har behandlet den pænere end hvis det var en ung
"bølle" . Den har kørt små 22.000 km.

Betyder det noget for afgiften hvis jeg putter ting på den så den
bliver mere værd (jeg tænker på f.eks en alarm)? Jeg regner med at
smide den igennem et serviceeftersyn før jeg tager den til Danmark,
kan det komme til at betyde noget for afgiften?

Mvh
Bjarke

http://www.skjernaa.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-03-03 19:18

Bjarke Skjernaa wrote:
> [...]
> lørdag) og regner med at bringe den til Danmark til sommer. Er der
> nogen der har et bud på hvor meget T&S vil forlange i afgift?

Overhovedet ikke.. Men du kunne have fået en kopi af attesten fra Tyskland,
og gået ind til T&S med.

> [...]
> smide den igennem et serviceeftersyn før jeg tager den til Danmark,
> kan det komme til at betyde noget for afgiften?

Hvis du sætter ekstraudstyr som fx. alarm på , skal det noteres i ansøgelsen
om afgift.
Formentlig vil de i første omgang ikke tage højde det for det, men først ved
den endelige vurdering.
Der betyder det noget, hvilken kosmetisk stand cyklen er i. Om du udfører
service eller ej, kan være det samme.
Men tro ikke du evt. kan få noget tilbage på defekte bremser eller noget.
For sikkerheden skal være iorden, og det
er jo gjort via syn inden den skal til vurdering!

> Mvh
> Bjarke
>
> http://www.skjernaa.dk

Mvh Thomas