Luftfilter
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-03-03 16:11

Min scooter er begyndt at dryppe olie fra luftfilteret og jeg gik ud fra
at det var et tegn på at en rensning er påkrævet.
Jeg har nu blæst det rent vha. en kompressor, men er nu kommet lidt i
tvivl om den videre procedure.
Skal det lægges i blød i 2-taktsolie (og hvor længe), eller skal der
blot stænkes en smule 2-taktsolie på?

-I øvrigt, ved hvilke kilometerinterval anbefaler man som hovedregel at
skifte tændrør?

--
Michael
Skal DIT firma/forening billigt på nettet?

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-03-03 19:36

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Michael
> Skal DIT firma/forening billigt på nettet?

Jeg tror ikke du skal ligge det i blød i noget olie, det er nok for meget af
det gode. Min "knallert-pusher" bruger en spray med noget klistret stads i,
jeg ved ikke hvad det er, men der kommer ikke meget på, og det virker.
Jeg tror ikke at man kan sige at tændrør skal skiftes ved et bestemt
kilometer tal, men kig på det en gang i mellem, eller når du har mistanke om
at der er noget galt.

Kim Larsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-03-03 19:52

> Jeg tror ikke du skal ligge det i blød i noget olie, det er nok for meget af
> det gode. Min "knallert-pusher" bruger en spray med noget klistret stads i,

Heh... ok....

> Jeg tror ikke at man kan sige at tændrør skal skiftes ved et bestemt
> kilometer tal, men kig på det en gang i mellem, eller når du har mistanke om
> at der er noget galt.

Det var også bare mig og en kammerat der var ved at diskutere hvad der var
"normalt", det kunne jo godt være der var en tommelfingerregel *man* gik efter.

Anyway, tak for svarene.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-04-03 20:06

> [...]
i,
> jeg ved ikke hvad det er, men der kommer ikke meget på, og det virker.

Ganske almindelig kædeolie på spray kan gøre det.. koster cirka 40,- og
holder til et par rensninger

--
Mvh Michael Frederiksen
Golf 2 - 1,6

Fra : Fartil2

Dato : 01-06-03 18:51

"Michael Kjærsgård" skrev d. 28-03-03 16:11 dette indlæg :
> [...]
>

> --
> Michael
> Skal DIT firma/forening billigt på nettet?

Jeg har lige haft samme problem. Min forhandler skiftede membran da den
ikke lukkede ordentlig. Brug samme olie som til gearet. Kom lidt på
filtret og klem overskydende olie ud med knyttet hånd. Tændrør skiftes
for hver 4000 km.

http://www.kandu.dk/