Tændrør...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-03-03 23:21

Er der et klogt hoved som enten af praktisk erfaring eller af overlegen
viden kan fortælle hvad der sker hvis gabet i tændrøret er for stort?

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 28-03-03 00:47

så bliver gnisten for svag da den skal springe over større afstand...

Fra : H-J M

Dato : 28-03-03 10:33

> så bliver gnisten for svag da den skal springe over større afstand...

Trykket mellem stempel og top kan også "puste" gnisten ud...

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-03-03 11:01

Bo Hermannsen wrote:
> så bliver gnisten for svag da den skal springe over større afstand...

Er det enten eller vi snakker her, eller kan den godt køre, men ikke med max
effektivitet?

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 28-03-03 14:51

prøv ad

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-03-03 17:57

Bo Hermannsen wrote:
> prøv ad

Nej! Netop derfor spørger jeg inden. Det undrer mig nu ikke at du svarer som
du gør, det er jo ikke første gang: news:b603g8$1bfq$1@news.cybercity.dk
Du burde nok også se lidt på usenet.dk - du kunne evt. starte med

Hygge!

Fra : Klaus G.

Dato : 28-03-03 17:28

> Er det enten eller vi snakker her, eller kan den godt køre, men ikke med
max
> effektivitet?

Den kan ikke yde max RPM, det er ihvertfald min erfaring med mit Athena
Racing kit. Jeg har banket på mit tændrør, fordi at afstanden som standard
er for stor. Den nemmeste metode er at finde nogle søgerblade, sætte den
imellem, og så slå let med en lille hammer. Jeg har en afstand på 0.5mm
standard på de fleste rør er 0.8mm.

--
Klaus G. / Seth-Enoch