1. April lidt for tidligt eller hvad?
Fra : Henrik Manley

Dato : 28-03-03 12:35

Set i Urban i dag!

http://bends.dk/temp/Urban.tif

Det kan godt være det bare mig der ingen visioner har. Men nu står der
selvfølgelig heller ikke de skal svømme.

--
Henrik Manley
http://bends.dk, m@nley.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-03-03 13:41

Henrik Manley <m@nley.dk> skrev i
meddelelsen:<Lpb#U4R9CHA.2488@gud.bends.dk>...
> Set i Urban i dag!
> http://bends.dk/temp/Urban.tif
> Det kan godt være det bare mig der ingen visioner har. Men nu står der
> selvfølgelig heller ikke de skal svømme.

Jeg tror bare du er blevet gammel. Jeg læste i en avis at man kunne melde
sig til dette arrangement og der så skulle foretages forskellige test før
"rekorddeltagerene" blev valgt ud. På strækningen fra "Varberg" til Grenå
bliver der vel ikke dybere end 70 m.

Allan Hansen

Fra : Allan Norsk

Dato : 28-03-03 14:38

Apropos 1. april.

Så så jeg i DYK at PADI tilbyder en dusør på 300 kr., hvis man kan overtale
venner/familie til at tage et certifikat gennem PADI.

<ironi>
Det er da det sjoveste jeg længe har læst.
Det er da dejligt at man nu kan tjene penge på at introducere sine nærmeste
til denne helt ufarlige sport, hvor alle kan være med.
</ironi>

Jeg tror desværre at de mener det - suk.

Apropos DYK, har I så lagt mærke til at kluboversigten forsvundet fra
bladet?

Den var væk i sidste nummer, hvilket jeg opfattede som et udtryk for at de
var løbet tør for papir, men den mangler også i det nyeste blad.

Set i lyset af at man flere gange i lederen sidste år kunne læse om
manglende åbenhed i DSF klubberne og en efterlysning af større og bredere
sammenhold i dykkersamfundet, kan man da undre sig over dette tiltag. Men
måske er det et krav fra dykkercentrene, der er begyndt at mærke
konkurrencen fra klubberne.

/Allan

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-03-03 14:30

Henrik Manley <m@nley.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Lpb#U4R9CHA.2488@gud.bends.dk...
> Det kan godt være det bare mig der ingen visioner har. Men nu står der
> selvfølgelig heller ikke de skal svømme.

Du kan se mere om dette fantastiske projekt på:
http://www.kattegatcentret.dk/stafet/index.htm

"Men helt tomhændet herfra går du ikke. Du får:

Et gratis nitrox kursus (kun for stafet-svømmerne)
Et gratis RAY rebreather kursus (kun for stafet-svømmerne)
En teamjakke
Et årsabonnement på DYK, samt en DYK-cap.
Et års indgangskort til Kattegatcenteret
En oplevelse for livet - og nye venner.
Titel af rekordholder indehaver (hvis det lykkes at gennemføre)
Alle udgifter betalt (kun under selve arrangementet) "

Allan Hansen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 28-03-03 15:00

Allan Hansen:

> Et gratis nitrox kursus (kun for stafet-svømmerne)
> Et gratis RAY rebreather kursus (kun for stafet-svømmerne)

Folk bliver uddannet på en rb for derefter at deltage???

Er dette bare det mest sindssyge man nogensinde har hørt???

"Ja, her er dit certifikat du hopper bare i vandet der (midt i
Kattegat) på en 20-30 m og begynder at svømme efter dine 3 timer i
vandet på kurset".

(tager mig til hovedet)

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : JSC

Dato : 28-03-03 15:25

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Folk bliver uddannet på en rb for derefter at deltage???

Mon der er en leverandør som sponsor......

> Er dette bare det mest sindssyge man nogensinde har hørt???

Jeps

Man kan da håbe, at det bliver aflyst fordi der ikke findes fjolser nok som
vil deltage i det kommercielle cirkus, med deres helbred som indsats.....

Som tvivler på, at man overhovedet kan kolde en effektiv hastighed på 1 km/t
mod målet.

/Jørgen

Fra : Søren Arnvig

Dato : 28-03-03 17:28

"JSC" <jsc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Mon der er en leverandør som sponsor......

Det ser ud til at DYK og Stena Line er samarbejdspartnere.

> [...]
> vil deltage i det kommercielle cirkus, med deres helbred som indsats.....
>
> Som tvivler på, at man overhovedet kan kolde en effektiv hastighed på 1

Det er jo et rekordforsøg, så hvis man afbryder er det vel bare synd for
rekorden.

Søren Arnvig

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 28-03-03 15:27

Peter, tager du dig til hovedet fordi du ved hvad arrangementet indeholder
eller er det fordi du ikke ved det og derfor udtaler dig lidt vel hurtigt?

/Henrik Rasmussen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 29-03-03 10:17

Henrik Rasmussen:

> Peter, tager du dig til hovedet fordi du ved hvad arrangementet
> indeholder eller er det fordi du ikke ved det og derfor udtaler
> dig lidt vel hurtigt?

Jeg synes det er meget tydeligt på webstedet - hvad fostår _du_ ikke?

(Jeg håber jeg tager fejl, men har svært ved at se at jeg skulle).

Fra : Søren Arnvig

Dato : 28-03-03 17:36

> [...]
>
> "Ja, her er dit certifikat du hopper bare i vandet der (midt i
> Kattegat) på en 20-30 m og begynder at svømme efter dine 3 timer i

Jeg tror de er meget omhyggelige med at udvælge kandidater.

Nu kender vi jo din holdening til re-breathers,
men hvorlænge skal man, efter din mening ,have dykket med RB,
for at kunne deltage i et sådant rekordforsøg ?

Man kan selvfølgelig undre sig lidt over at der skal dykkes med RB
på dyk der lige så godt, nemt og sikkert kan laves på OC.

Jeg tror, jeg vil melde mig som humørspreder

Søren Arnvig

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 29-03-03 10:19

Søren Arnvig:

> Jeg tror de er meget omhyggelige med at udvælge kandidater.

Der skal jo en del mennesker til såeh...

> Nu kender vi jo din holdening til re-breathers,
> men hvorlænge skal man, efter din mening ,have dykket med RB,
> for at kunne deltage i et sådant rekordforsøg ?

Minimum 30 timer (eller sådan noget).

> Man kan selvfølgelig undre sig lidt over at der skal dykkes med RB
> på dyk der lige så godt, nemt og sikkert kan laves på OC.

Det er nok fordi de ikke er i for god kondi... :)

> Jeg tror, jeg vil melde mig som humørspreder

Held og lykke...

Fra : Peter Kjær

Dato : 28-03-03 18:04

Hejsa,

Den skulle vist være god nok ifølge Kattegatcentrets hjemmeside...men
tvivler nu på de når det på 4 dage :)

--
Ses,

Peter Kjær

www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning, med stort online billedgalleri.

Fra : Kristoffer Gravgaard

Dato : 28-03-03 19:17

Nej jeg tror den er god nok. Kattegatcentret vil sende en røvfuld
dykkere tværs under Kattegat med en stafet. De vil gerne hverve
frivillige sportsdykkere til opgaven fremgår det af Ritzau.

Nysgerrige kan kigge mere på

http://www.kattegatcentret.dk/stafet/index.htm

Hvor hele projektet gennemgåes med planer, skibe, ruter og hvervning.

Man kan også se TV 2s indslag om projektet på:

www.tv2oj.dk

Klippet kan findes under:
Region: Tv2/Øst Jylland
Arkiv