Ang. finner - kløvede eller ej?
Fra : Carsten Buhl

Dato : 27-03-03 21:51

Hej NG,

jeg har tænkt at købe mig et par finner i nær fremtid. Jeg er dog i tvivl
om,
hvorvidt jeg enten skal købe de finner, som er kløvede på langs, eller om
det skal være dem, som ikke er det.

Kan nogen mon sige mig fordele og ulemper ved de to typer af finner?
På forhånd tak.

Mvh. Carsten

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 28-03-03 09:45

Carsten Buhl:

> Kan nogen mon sige mig fordele og ulemper ved de to typer af
> finner? På forhånd tak.

Kløvede finner fordele:

Ikke så hårde at svømme med

Kløvede finner ulemper:

.... fordi man ikke kommer nogen vegne.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Michael Holm

Dato : 28-03-03 09:50

"Carsten Buhl" <carsten-buhl@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> det skal være dem, som ikke er det.
>
> Kan nogen mon sige mig fordele og ulemper ved de to typer af finner?

Hvad er der galt med gummi finner.
Det eneste der kan gå i stykker er remmen
og den hverken koster eller fylder ret meget.

Ja de er sorte og klodset men de virker.

MVH Holm

Fra : Jesper Juul Pedersen

Dato : 28-03-03 17:52

Der er intet galt med de "gode gamle" finner, uden diverse riller, huller,
hængsler, smarte farver mm.
Der er nok heller intet galt med de "nye hitec" finnner.

Der kan dog være markant forskel på prisen mellem to forskellige typer
finner som sagtens kan være "lige gode".

Personligt tror jeg at de "nye smarte finner" nok mest er udviklet med
henblik på at sælgere skal kunne komme med en masse argumenter som kan
retfærdiggøre en højere pris = større indtægt.

Det kan være en rigtig god ide at spørge sine makkere (evt. i dykkerklubben)
om man må prøve deres finner i svømmehallen. På denne måde kan du bedst
vurdere hvilke finnetyper der er de rigtige for dig.

Jeg håber dette indlæg kan medvirke til et mere "nuanceret" syn på sagen.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen

Fra : Carsten Buhl

Dato : 29-03-03 21:29

tak for svarene

Fra : elsmic

Dato : 03-04-03 19:30

Hej

Jeg købte et par Atomic Twin ude i Kingfish (kløvede) og de er simpelthen
kanon. Genkender ihvertfald ikke fænomenet med ikke at komme nogle vegne og
så kan man ikke mærke man har dem på. De bedste finner jeg har haft.
Ulempe....1700 kr.

Mvh Michael