/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Periodiske problemer med at sende mails / ~
Fra : Karsten Jensen


Dato : 28-03-03 13:31

Jeg har nogle periodiske mail problemer som sandsynligvis skyldes NAV
2003.

Jeg har et internet abb. hos dk-tv.dk (tdc) og skal sende mails gennem
et domaine hos enavn.dk - som udgående server skal jeg her bruge TDCs
smtp-server - så fejlen kan ikke ligge hos e-navn.

hvad gør jeg?

kører XP UK Pro, Outlook XP

Outlook skriver

"Task 'kontonavn2' - Sending and Receiving' reported error
(0x8004210B) : 'The operation timed out waiting for a response from
the sending (SMTP) server. If you continue to receive this message,
contact your server administrator or Internet service provider (ISP)."

NAV skriver:
"Your email message was unable to be sent because your mail server
rejected the sender.
503 error. nested mail command

click here to go to symantec technical support knowledge base
1003,7"

- hvor der blot står

"Welcome to Symantec Technical Support

Symantec has released a program update for Norton AntiVirus 2003 to
correct many of the common issues customers have reported to us. To
obtain this update please launch the Norton AntiVirus user interface
and click the LiveUpdate button. Once LiveUpdate has completed, please
reboot your computer and see if the issue still occurs. For details
instructions on how to run LiveUpdate, see the document How to run
LiveUpdate.

Product CC
Version 1.0
Language english
Module ID 1003
Error ID 7
Build Symantec


If you are still experiencing this problem after updating your
software to the latest version, please click the "continue" button to
contact Symantec Technical Support. To help the Symantec Technical
Support representative identify the problem, please print out or copy
down the information listed above. "

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

 
 
Karsten Jensen (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 28-03-03 13:39

On Fri, 28 Mar 2003 13:31:12 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Det skal lige siges at jeg naturligvis har brugt liveupdate, slettet
cache, temp osv....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Karsten Jensen (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 28-03-03 13:46

On Fri, 28 Mar 2003 13:31:12 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Fandt denne her:

- men jeg bliver hverken klogere - og har ej heller fundet løsningen
på problemet. Alt er som det skal være i mine programmer - men jeg kan
ikke maile.....

"Error: "Your email message was unable to be sent because your mail
server rejected the sender." (1003,7)

Situation:
When you send an email, you see the error message: "Your email message
was unable to be sent because your mail server rejected the sender."
In the lower-left corner of the message window, you see the numbers
1003,7.

Solution:
This message appears when your mail server has rejected a message
because it did not confirm to the standards that the mail server as
set. Some of the more common reasons are:


The attachment you are sending is too large or is a filtered file
type.
The To:, CC:, or BCC: list exceeds the mail server specified limit.
The mail server is overloaded and unable to send your mail.
Your username or password was rejected by your mail server.

To correct the issue, go to your sent folder and check your email
message to insure that it conforms to your Network or Internet Service
Provider's standard. If you require further assistance please contact
you System Administrator or your Internet Service Provider.

"

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Christian Andersen (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 28-03-03 16:23

[X-FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express]

Karsten Jensen wrote:

> "Error: "Your email message was unable to be sent because your mail
> server rejected the sender." (1003,7)

Jeg ved godt du er blevet henvist til dk.edb.sikkerhed.virus, men det vil
jeg mene er den forkerte gruppe.

Jeg mener du skal over i

dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Men lad mig prøve at løse dit problem.

Da jeg arbejdede i support hos en Større Dansk Internetudbyder(tm), var
årsagen til det ovenstående problem så godt som altid, at kunden havde
opdateret Outlook Express og havde haft programmet åben under
opdateringen. Derved er to DLL-filer ikke blevet opdateret og du får
derved den fejl.

Jeg sætter lige X-FUT til OE-gruppen, så de er med i hvad jeg snakker om.
Det betyder at indlægget både kommer her og i OE-gruppen, men at svar på
dette indlæg kun kan ses i OE-gruppen.

X-FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Save aix1!

Knud Gert Ellentoft (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 28-03-03 17:30

Christian Andersen <i8qti5i02@sneakemail.com> skrev :

>Jeg mener du skal over i

>dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

>X-FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Dårlig ide, i det oprindelige indlæg står
kører XP UK Pro, Outlook XP
og denne her gruppe er til Outlook Express og ikke Outlook, så
det rigtige sted at sætte fut til havde været
news:dk.edb.internet.software.mail+news, hvortil, der nu er sat
fut.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Martin Schultz (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 28-03-03 14:20

On Fri, 28 Mar 2003 13:31:12 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Jeg har nogle periodiske mail problemer som sandsynligvis skyldes NAV
>2003.
>

Du kan nok få svar på dette spørgsmål i dk.edb.sikkerhed.virus Det
høre ikke til her.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Karsten Jensen (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 28-03-03 14:38

On Fri, 28 Mar 2003 14:19:38 +0100, Martin Schultz
<msh@vmsbox.cjb.net> wrote:
>Du kan nok få svar på dette spørgsmål i dk.edb.sikkerhed.virus Det
>høre ikke til her.
ok

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste