Sikkerhed med XP Home
Fra : Skybums

Dato : 27-03-03 16:31

Hej Gruppe

Jeg har fået den opgave og investere i nye computere til en ungdomsklub. Jeg
har valgt og installere WinXP Home på dem (af økonomiske årsager

Jeg så høre om det er muligt at oprette mig selv som "adminstrator" med
adgang til alt. Og et login til ungerne hvor de ikke har anden mulighed en
at starte en spil fra skrivebordet.

De skal altså have MINDST mulig, mulighed for at ændre NOGET som helst
(ellers holder de ikke mange dage).

Kan i ikke pege mig i den rigtige retning af hvor i Win XP jeg skal lave
denne opsætning ?

Findes der evt. et menu program som vil være egnet til dette ?

Venlig hilsen

Allan R.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-03-03 16:57

Skybums skrev:

>Kan i ikke pege mig i den rigtige retning af hvor i Win XP jeg skal lave
>denne opsætning ?

Administration - Computer management - Local users (eller sådan
noget).

Der kan du opsætte brugere og vælge hvilke rettigheder de skal
have. Ret meget mere ved jeg ikke for jeg har ikke brugt det
rigtigt.

Yderligere spørgsmål hører nok hjemme i dk.edb.system.ms-windows
fordi det er specifikt.

>Findes der evt. et menu program som vil være egnet til dette ?

Det er indbygget.

XFut dk.edb.system.ms-windows
(svar sendes til den gruppe og kan ikke ses her)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 27-03-03 18:00

"Skybums" <skybums@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne opsætning ?
>
> Findes der evt. et menu program som vil være egnet til dette ?

Jeg synes du skal investere yderligere 250,- i Deepfreeze så holder de
maskiner i laaaang tid
http://www.deepfreezeusa.com/
Mvh
Jess M