Hent data fra tekst fil.
Fra : Lasse Madsen

Dato : 28-03-03 11:56

Hej alle sammen.

Jeg sidder og leger lidt med SQL igennem VB og kunne i den sammenhæng godt
tænke mig at lære noget om tekst fil håndtering samtidig og jeg håbede at
det var noget i kunne hjælpe mig lidt med
jeg har en tekst fil hvor jeg har gemt en masse spændne informationer til
min SQL database i hver "indtastning" til databasen fylder en linje og hver
linje indeholder 12 parametre til databasen som jeg gerne vil have læst ud i
variabler inde i VB her ses et eksempel på en sådan tekst fil med 7
logninger.

> [...]
' linje 6
>tid;dato;sn;device;gid1;gid2;gid3;gid4;backtilt;blindheight;rotate;bruger<
' linje 7

Hver linje starter altid med > og slutter med < for at gøre det mere simpelt
og overskueligt samtidig er alle de variabler jeg gerne vil have læst ind i
vb semikolon separeret
når jeg har læst en linje ind kigger jeg i min database om variablen sn
findes gør den ikke det oprettes denne med parameterne i linjen og når man
er færdig skal den pågældende linje slettes
findes sn i databasen opdatere jeg den med variablerne på linjen.

det jeg godt kunne tænke mig at se et eksempel på er hvordan vb kan læse en
linje ud fra > til < lave variabler ud af de 12 parametre og hvordan jeg kan
slette linjen igen uden at slette
hele filen.

jeg har ledt fabrilsk i hjælpe filen og fundet input funktionen men jeg må
nok erkende at jeg ikke besidder nok viden om vb til at kunne få den til at
læse linjen ud og lave de 12 parametre om til variabler.

Er det noget i kan hjælpe mig med ?

links til mere information, gode ideer osv. modtages med kyshånd !

M.v.h.
Lasse Madsen