MacOS9.x og passwordsbeskyttelse af smtp-s~
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-03-03 17:00

Problemstilling: Vores DSL-udbyder (Kabelnettet) kræver nu brugernavn
og password for at sende mail via deres smtp-server. Det betyder at
min kæreste ikke umidelbart kan sende mail ud via sin PowerMail i
MacOS9.x som hun er vant til. Powermail understøtter ikke
authorications for udgående email, og jeg kan ej heller finde noget i
internet-config, som PowerMail ellers kan trække på.

Jeg kunne selvfølgelig satse på at hun altid får samme ip og lave et
ip-specifikt åbent relay på egen smtp-server ude i byen, men vil helst
være fri.

Hvad gør jeg? Og nej, jeg tror ikke hun gider skifte mailprogram eller
OS.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-03-03 21:54

Hej Janus

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> authorications for udgående email, og jeg kan ej heller finde noget i
> internet-config, som PowerMail ellers kan trække på.

Hun kan bruge programmet baton Mail, som understøtter flere forskellige
former for autorisation for programmer, der ikke selv kan.

Jeg kan lige sende dig readme'en, hvis du er interesseret.
Men i kan også selv tjekke på hjemmeside:

http://www.mythtech.net/baton.html/

Udvikleren er vældig flink og hjælper som regel gerne.

Mvh Sebastian

> [...]
> være fri.
>
> Hvad gør jeg? Og nej, jeg tror ikke hun gider skifte mailprogram eller

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-03-03 03:24

On Fri, 28 Mar 2003 17:00:05 +0100, Janus Sandsgaard wrote:

> Hvad gør jeg? Og nej, jeg tror ikke hun gider skifte mailprogram eller
> OS.

3.5 Can PowerMail handle SMTP authorization of messages it sends out?
Yes, it can. To set up SMTP authorization follow these steps:

1. From the Setup Menu choose Mail Scheduling...
2. Select the schedule you want to work with from the left panel. This will display that schedule's settings
3. In the Outgoing Mail panel, check the "Always use SMTP server" checkbox
4. Enter the name of the SMTP server (for example: smtp.mac.com) in the server field
5. Enter your login name in the "as user" field
6. Check the "Using ESMTP password" checkbox to enable SMTP authorization
7. Enter your login password in the password field

Fungerer det ikke?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-03-03 22:48

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> 3.5 Can PowerMail handle SMTP authorization of messages it sends
> out? Yes, it can. To set up SMTP authorization follow these steps:

Stenet. Det havde jeg overset. Underligt at lægge det i "Mail
Scheduling", og ikke i "Setup" -> "Mail accounts", som jeg ellers
havde kigget i. Tak skal du have.

> Fungerer det ikke?

Den står på rødvin her til aften, så jeg vil teste i morgen.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-03-03 12:28

On Sat, 29 Mar 2003 22:47:49 +0100, Janus Sandsgaard wrote:

> Stenet. Det havde jeg overset. Underligt at lægge det i "Mail
> Scheduling", og ikke i "Setup" -> "Mail accounts", som jeg ellers
> havde kigget i. Tak skal du have.

RTFF

> Den står på rødvin her til aften, så jeg vil teste i morgen.

Grilmad, påskebryg, rødvin og Whisky. Jeg har ondt i hovedet...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-03 18:37

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> RTFF

Folder?

> Grilmad, påskebryg, rødvin og Whisky. Jeg har ondt i hovedet...

Så er jeg glad for at fortælle dig, at det nu virker som det
skal. Sært sted at placere sådan en funktion, men nu virker det. "Mange
tak", siger kæresten.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-03-03 19:52

On Sun, 30 Mar 2003 19:36:47 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> Folder?

Faq.

> Så er jeg glad for at fortælle dig, at det nu virker som det
> skal. Sært sted at placere sådan en funktion, men nu virker det. "Mange
> tak", siger kæresten.

Sig velbekommen til kæresten.

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-03-03 03:24