mail kan ikke, entourage kan:-(
Fra : Michael Holm

Dato : 27-03-03 20:32

Når jeg sidder hjemme med min powerbook, og vil sende mail, fra min
arbejdsemail, så kan jeg ikke fra mail men godt fra entourage Det
er noget med "authentication" ...
I entourage er den sat op til at bruge samme brugernavn og kode som når
den modtager... funker !
jeg har prøvet at lave samme indstilling i Mail, men det funker ikke

Hvad gør jeg galt (altså kun i denne sammenhæng - ikke generelt i livet

Begge programmer modtager post uden problemer...
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-03-03 20:35

On Thu, 27 Mar 2003 20:31:46 +0100, Michael Holm wrote:

> Hvad gør jeg galt (altså kun i denne sammenhæng - ikke generelt i livet

Du bruger vel den forkerte mailserver til udgående post i Mail?

Fra : Michael Holm

Dato : 27-03-03 20:51

Martin Edlich <newsspam4@martin.edlich.dk> wrote:

> Du bruger vel den forkerte mailserver til udgående post i Mail?
hvis det bare var så nemt
I Mail har jeg kun en: anthro.ku.dk (eller retter 2 - den ene sat op med
password...men ellers identisk..
en lille krølle er: at jeg, uden password, godt kan sende til andre
adresser der ender på anthro.ku.dk, det er kun hvis jeg skal sende til
andre domæiner at det går galt,..og mail siger at min server ikke vil
acceptere mit password er 100 % på at det er det rigtige

i entourage har jeg 3 - een = den i mail med password, 1 med
smtp.mac.com og en vip.cybercity.dk
og alle tre funker ubeklageligt !
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-03-03 21:26

On Thu, 27 Mar 2003 20:51:06 +0100, Michael Holm wrote:

> hvis det bare var så nemt

Det er det - tro mig.

> [...]
> en lille krølle er: at jeg, uden password, godt kan sende til andre
> adresser der ender på anthro.ku.dk, det er kun hvis jeg skal sende til

Det er fordi du bruger anthro.ku.dk som udgående mailserver, den
accepterer naturligvis mail til sine egne konti, men vil ikke videresende
til andre domæner.

>..og mail siger at min server ikke vil
> acceptere mit password er 100 % på at det er det rigtige

Det er ikke et password-problem.

> i entourage har jeg 3 - een = den i mail med password, 1 med
> smtp.mac.com og en vip.cybercity.dk
> og alle tre funker ubeklageligt !

Hvilken en af dem bruger du til udgående post (garanteret
vip.cybercity.dk)?

Fra : Michael Holm

Dato : 27-03-03 22:28

Martin Edlich <newsspam4@martin.edlich.dk> wrote:

> Det er det - tro mig.

er vi oppe i et ølvæddemål

> Det er fordi du bruger anthro.ku.dk som udgående mailserver, den
> accepterer naturligvis mail til sine egne konti, men vil ikke videresende
> til andre domæner.

anthro.ku.dk er både pop og smtp server (har selv sat serveren op

> Det er ikke et password-problem.

tænker det er noget med den måde Mail sender passwordet på contra
Entourage, hvis jeg slår password fra i Entourage reagere den på samme
måde som Mail..

> Hvilken en af dem bruger du til udgående post (garanteret
> vip.cybercity.dk)?

Nope
når jeg vil sende noget med min arbejdsmail har jeg sat anthro.ku.dk som
smtp server, via min mac konto smtp.mac.com osv.

når man opretter en "konti" i Entourage kan man indstille for hver enkel
konti individuelt...
og som nævnt virker både vip.cybercity og smtp.mac.com ok (også i mail -
har testet)

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-03-03 22:44

On Thu, 27 Mar 2003 22:28:10 +0100, Michael Holm wrote:

> er vi oppe i et ølvæddemål

Det kan vi da godt sige.

> anthro.ku.dk er både pop og smtp server (har selv sat serveren op

Så har du vel også sat serveren op til at ikke relaye?

> tænker det er noget med den måde Mail sender passwordet på contra
> Entourage, hvis jeg slår password fra i Entourage reagere den på samme
> måde som Mail..

Mail har svjh 3 forskellige AUTH-metoder.

> [...]
> konti individuelt...
> og som nævnt virker både vip.cybercity og smtp.mac.com ok (også i mail -

Prøv at sende mig en mail fra Entourage fra din anthro-konto.

Fra : Michael Holm

Dato : 27-03-03 22:52

Martin Edlich <newsspam4@martin.edlich.dk> wrote:

> Det kan vi da godt sige.

> Så har du vel også sat serveren op til at ikke relaye?
jepper

> Mail har svjh 3 forskellige AUTH-metoder.

jepper og gad vide hvad forskellen fra entourages måde er...

> Prøv at sende mig en mail fra Entourage fra din anthro-konto.

lige et øjeblik så er den der

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-03-03 23:35

On Thu, 27 Mar 2003 22:51:30 +0100, Michael Holm wrote:

> jepper

Og hvordan har du sikret dig mod det?

> jepper og gad vide hvad forskellen fra entourages måde er...

Standard i Mail er formodentlig den samme som Entorages.

> lige et øjeblik så er den der

Der er ikke kommet noget.

Fra : Michael Holm

Dato : 28-03-03 16:41

Martin Edlich <newsspam4@martin.edlich.dk> wrote:

> Og hvordan har du sikret dig mod det?

valgt: "Only relay if for local domains or the following domains AND if
from a valid IP:"
har ikke skrevet nogen IP adr. ind...

Rettelse 4 Password, Kerberos Version 4, Kerberos Version 5(GSSAPI)
og MD5 Challenge-Response....

> Standard i Mail er formodentlig den samme som Entorages.

så burde begge virke...

> Der er ikke kommet noget.
har du fået den ? dem ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-03-03 20:09

On Fri, 28 Mar 2003 16:40:51 +0100, Michael Holm wrote:

> valgt: "Only relay if for local domains or the following domains AND if
> from a valid IP:"
> har ikke skrevet nogen IP adr. ind...

Så burde du ikke kunne sende via den når du er udenfor anthro.ku.dk.

> Rettelse 4 Password, Kerberos Version 4, Kerberos Version 5(GSSAPI)
> og MD5 Challenge-Response....

Den eneste af dem EIMS forstår, er Password.

> så burde begge virke...

> har du fået den ? dem ?

Jeg har fået den ene, og det ser ganske rigtigt ud til at den er sendt via
anthro.ku.dk.

Fra : Michael Holm

Dato : 27-03-03 22:55

det er til newsspam4@martin.edlich.dk ?!
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-03-03 23:39

On Thu, 27 Mar 2003 22:55:18 +0100, Michael Holm wrote:

> det er til newsspam4@martin.edlich.dk ?!

Ja. Går der noget galt?

Fra : Peter Kiil

Dato : 28-03-03 00:19

in article pan.2003.03.27.22.38.50.754100@martin.edlich.dk, Martin Edlich at
newsspam4@martin.edlich.dk wrote on 27/03/03 23:38:

> Ja. Går der noget galt?

Jeg forsøgte at sende til den for nogen dage siden og fik det her:

The original message was received at Fri, 28 Mar 2003 00:12:59 +0100
from arcaslon-pix.caslon.dk [195.41.179.18] (may be forged)

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<newsspam4@martin.edlich.dk>
(reason: 530 5.7.1 relay restricted)

.... while talking to mail.edlich.dk.:
<<< 530 5.7.1 relay restricted
554 5.0.0 Service unavailable

Jeg regnede med det var en fajl fra din side at den hed martin.edlich.dk og
rettede den til mail.edlich.dk og så gik det vist ok. Så et eller andet er
der nok galt

--
/peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-03-03 06:56

On Fri, 28 Mar 2003 00:19:22 +0100, Peter Kiil wrote:

> Jeg regnede med det var en fajl fra din side at den hed martin.edlich.dk
> og rettede den til mail.edlich.dk og så gik det vist ok. Så et eller
> andet er der nok galt

Ahh, ja pis. Jeg havde ikke lige set at FQDN'et fra arbejdsstationen var
sat ind i stedet for mailserverens.

Fra : Michael Holm

Dato : 28-03-03 08:10

> Ahh, ja pis. Jeg havde ikke lige set at FQDN'et fra arbejdsstationen var
> sat ind i stedet for mailserverens.

jeg fik den også retur ligesom peter men sendte via din webside til
webmaster som jeg regner med er dig ?
nu prøver jeg lige at sende til den af Peter rettede mail
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk