Langsom grafik i spil
Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 28-03-03 19:01

Når jeg spiller et pc spil, så bevæger figuren sig langsomt.

Jeg vil nu gerne give driveren til grafikkortet skylden...

Mit grafikkort er Nvidia Geforce3 Ti 500
og driver: version 2.9.4.2 fra 03-05-2002

Er der en anden og bedre driver jeg kan hente? og hvor?

Hvis jeg henter den nyeste driver, så siger den at den ikke er
xp-verificeret,
eller noget i den stil.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak.

/Rasmus Hauge

Fra : Black Rose

Dato : 28-03-03 19:14

Først vil jeg nok gerne foreslå du siger hvilket spil det er og hvilke specs
din maskine har, dernæst om du kan fastslå fps (frame per second) i spillet,
og derefter kan vi så høre om din computer er for varm og om dit grafikkorts
blæser kører?
;)

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-03-03 20:43

> Mit grafikkort er Nvidia Geforce3 Ti 500
> og driver: version 2.9.4.2 fra 03-05-2002
>
> Hvad gør jeg?

1) check om din GPU-køler funker - køleprofilen bør holde sig under 50°C
2) hent nyeste Detonator driver på www.nvidia.com til dit OS

3) Du har et af de FEDESTE nVidia grafikkort til dato!!
4) Dit grafikkort 'sucks' hvis din CPU er under 1,5 GHz

--
Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-03-03 20:51

> 1) check om din GPU-køler funker - køleprofilen bør holde sig under 50°C
> 2) hent nyeste Detonator driver på www.nvidia.com til dit OS

2½) Check i BIOS om AGP er sat til '4x'

Fra : Black Rose

Dato : 28-03-03 21:18

Hans graphkort sokker kun hvis han ikke har optimeret den :) alt under 1Ghz
er mere rigtigt :)

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 29-03-03 12:32

I news:S52ha.1661$mI2.304660@news000.worldonline.dk skrev Black Rose
disse ord:

Hvordan skal jeg optimere den?

/Rasmus

Fra : Black Rose

Dato : 29-03-03 17:22

Ja første skridt er at skaffe nogle gode stabile drivere til kortet...Det er
rigtigt vigtigt at finde nogle der er stabile for hvis man vil overclocke
eller presse det meste ud af kortet kræver det at man tager den til grænsen.

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 29-03-03 12:31

I news:3e84a5dd$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev Villy Jensen
disse ord:

Hvordan tjekker man det?

Mvh
Rasmus

Fra : Villy Jensen

Dato : 29-03-03 15:52

> Hvordan tjekker man det?

50°C er en nem tommelfingerregel: Hvis man kan holde fingrene på
en flade i laang tid uden ubehag, så er temperaturen under 50°

Lad systemet arbejde i ½ times tid, så alt er 'driftvarmt'. Føl på køleplade
undervejs, så du kan reagere (lukke ned og genmontere strømstik til
ventillator), hvis du syn's den bliver for varm.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 29-03-03 15:11

I news:3e848dc7$0$52105$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev Rasmus
Hauge Hansen disse ord:

Jeg har nu forsøgt at installere driveren.
Og jeg får meddelelsen:

Skal jeg bare installere, selvom meddelelsen kommer?

Hilsen
Rasmus

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 29-03-03 15:20

Rasmus Hauge Hansen wrote:

> Jeg har nu forsøgt at installere driveren.
> Og jeg får meddelelsen:
>
> Skal jeg bare installere, selvom meddelelsen kommer?
>
> Hilsen
> Rasmus

Ja.

Mvh Michael

Fra : Black Rose

Dato : 29-03-03 17:23

Ja bare installer drivere og test graphkortet derefter med forskellige
spil/programmer. 3dmark03 er godt til at teste graphkort....havde selv en
episode med mit Radeon 9100 her forleden...og det viste sig at være driverne
som var gale, selvom det var nogle direkte fra den medfølgende cd.

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote in
message news:3e85ab94$0$7659$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...