Uden dækning efter forsikringsskade på kom~
Fra : Michael Preben Dunca~

Dato : 27-03-03 07:29

Min kone var til fastelavns stævne på Albertslund rideskole.
inden optoget skulle hun lige holde hesten, mens datteren skulle
noget andet, men af ukendte årsager gik der panik i hesten,
den stejler og slår sit hoved med stor kraft ind i min kones hoved,
faktisk så kraftigt at hun besvimer, og må køres på hospitalet, hvor man
i en periode tror at der er brud på kæbebenet, men hun slipper heldigvis
med sæbeøjne og blå mærker.

Under dette uheld for min kone selvfølgelig også sine brille totalt smadret.
Dette melder vi til rideskolen ( Albertslund kommune), efter en periode
meddeles at de ikke dækker skaden.

"" Kommunen har ikke nogen forsikring som dækker den slags skade.
Vi har tegnet ulykkesforsikring på børnene som rider, samt ansvarsforsikring
som dækker skader som skyldes fejl eller forsømmelser fra de ansattes side.

Da uheldet ikke skyldes fejl fra personalets side, men er et hændeligt
uheld,
må vi afslå at udbetale erstatning""

De henviser så til eget forsikrings selskab:

Ejet forsikringsselskab meddeler:
"Da den anmeldte skade ikke hører ind under en af de nævnte dækningsområder,
kan vi ikke erstatte skaden"

Spørgsmålet til jer eksperter, hvordan står man juridisk i disse sager?
Hvad kan jeg gøre nu.

Michael Duncan
Duncan-Bendix@mail.tele.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-03-03 08:15

"Michael Preben Duncan-Bendix" <Duncan-Bendix@mail.tele.dk> skrev Thu,
27 Mar 2003 07:29:14 +0100

>Spørgsmålet til jer eksperter, hvordan står man juridisk i disse sager?
>Hvad kan jeg gøre nu.

Jeg tror du står meget svagt, hvis det er erstatning du tænker på.

I og med at din kone har påtaget sig at holde hesten er det også hende
der er ansvarlig for at den forholder sig rolig og ikke generer nogen.
Og man kan som udgangspunkt ikke få erstatning for skader man selv er
ansvarlig for.

For mig at se er den eneste mulighed hvis din egen forsikring vil dække
det som et ulykkestilfælde.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred