Selvrisiko
Fra : Speusenstein

Dato : 25-03-03 18:29

Hej NG

Ved ikke lige om dette er den rette gruppe

Er der nogen der kan svare på dette.

Hvis modpartens forsikringsselskab har anerkendt erstatningspligten efter et
færdselsuheld.

Skal man så stadigvæk betale selvrisiko på sin egen kasko, den jo ikke er
blevet belastet.

Tommy

Fra : Klaus

Dato : 25-03-03 19:01

> [...]
> færdselsuheld.
>
> Skal man så stadigvæk betale selvrisiko på sin egen kasko, den jo ikke er

Nej

--
Klaus.

Ved mail: Fjern b efter @

Fra : rene.larsen

Dato : 25-03-03 21:39

Du skal kun betale selvrisiko på din egen bil hvis den skal til rep. altså
hvis der er ingen synlige skader på din bil så er der heller ingen
selvrisiko.

Selvrisiko opstår kun hvis der er en skade på din bil og du vælger at få den
repareret over forsikringen..

Mvh

Rene

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 25-03-03 22:29

"rene.larsen" <rene.larsen@pc.dk> wrote in message
> [...]
> selvrisiko.
>
> Selvrisiko opstår kun hvis der er en skade på din bil og du vælger at få

Nix, hvis man er uden skyld kommer man IKKE af med en krone!

Hvis skylden er fordelt med fx 50 % til hver, er det normalt at man kun
betaler en tilsvarende del af sin selvrisiko.

\MK

Fra : Frederiksen

Dato : 25-03-03 23:18

> Hvis skylden er fordelt med fx 50 % til hver, er det normalt at man kun
> betaler en tilsvarende del af sin selvrisiko.

Hvilket forsikringsselskab er det i?

Mvh Maria

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 26-03-03 07:48

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Hvilket forsikringsselskab er det i?

Det er normal kostume blandt selskaberne.

\MK

Fra : Peter Hansson

Dato : 26-03-03 09:23

"Morten Klostergaard" <mkg@tera.dk> skrev i en meddelelse
> "Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Det er normal kostume blandt selskaberne.

Den har vist været oppe at vende før. Jeg savner stadig dokumentation for
denne kutyme!

PH

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 26-03-03 00:23

"Speusenstein" <t.m.j@get2net.dk> wrote in message
> [...]
efter et
> færdselsuheld.
>
> Skal man så stadigvæk betale selvrisiko på sin egen kasko, den jo ikke

For min egen forsikrings vedkommende (GF), så er nøgleordet "belastet".
Ved "belastende" skade, dvs. enhver skade der medfører omkostning for
mit selskab, forfalder selvrisiko. Som jeg forstår det gælder det også
ansvarsforsikringen...

Mvh
Michael.

Fra : maz

Dato : 26-03-03 15:48

"Speusenstein" wrote in message >snip<
> Skal man så stadigvæk betale selvrisiko på sin egen kasko, den jo ikke er
> blevet belastet.
> Tommy

Nej, det skal du ikke.
Jeg har haft tre skader inden for de sidste 2 år, som andre bilister har
påført min bil. Alle har ved skadestidspunktet vedkendt sig den fulde skyld.
Efterfølgende er bilen sendt til rep. - rep. er udført i første omgang via
min kaskoforsikring, da en forsikringssag er .. måneder om at blive
afsluttet !
MEN, jeg har aldrig skulle 'lægge ud' eller betale min selvrisiko, efter at
taksatoren har vurderet skaden.
De regler gælder i hvert fald hos Fair og LB - kan ikke forestille mig det
skulle være anderledes andre steder. Iøvrigt skal du vist under alle
omstændigheder ikke betale selvrisiko FØR skyldsspørgsmålet er afgjort
mellem de involverede forsikringsselskaber.