Kontanthjælp og afbetaling af
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-03-03 09:20

Hej

Dette er postet i både dk.videnskab.jura,
dk.forbruger.offentlig-service, med FUT til dk.videnskab.jura.

I løbet af de næste to måneder skal jeg efter alt sandsynlighed på
kontanthjælp. Det er ikke rart, og det gør det endnu mere trælst, at
vi for et stykke tid siden fik en ret stor kontant gave til
udbetalingen på et hus. Nu skal den gave jo bruges inden jeg kan
modtage kontanthjælp. Jeg ved der er nogle undtagelser, hvor man godt
kan modtage kontanthjælp, selvom man har en formue, men så vidt jeg
ved, er "udbetaling til et handicapvenligt hus" ikke en af dem.

Til gengæld har vi en del gæld, SU-gæld og familiegæld, som vi
egentlig gerne vil have betalt af. Hvis vi gør det nu, vil det jo
desværre stadig blive regnet med i den periode vi skal leve for vores
formue. Eller hvad?

Det ene lån er et rentefrit familielån, som kan kræves indfriet når
som helst. Hvordan vil det tælle med i det samlede regnskab, hvis det
bliver krævet indfriet?

De andre to lån er SU-lån. Det ene skal formentlig tilbagebetales fra
1. januar 2005 og det andet 1. januar 2006, men hvad med frivillige
afdrag på gælden?

Lad venligst være med at komme med politiske og personlige svar, jeg
er kun interesseret i det rent juridiske, gerne med henvisninger til
SM eller lovtekster.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland