Advarsel!!!
Fra : sille

Dato : 22-03-03 03:30

Da jeg er en spillernatur, havde jeg udfyldt en formular på nettet med "vind
en rejse". Jeg tænkte, at det kunne der jo ikke ske noget ved, men det kan
der, hvis man ikke lige tænker sig om en ekstra gang.

Jeg blev i går ringet op af en dame som præsenterede sig som "Carol" fra
Canada og hun havde "Very good news" til mig.

Hun kunne fortælle mig, at jeg havde vundet et luksuskrydstogt til Bahamas
og 4500 dollars i lommepenge. Ens første tanke er selvfølgelig: "Yes, hvor
fedt!!!!!!"

Men, så bad hun om mit visakortnummer og udløbsdato. Der ringede
advarselslamperne lidt, og jeg spurgte hvad hun skulle bruge det til. Svaret
var, at ellers vidste de jo ikke hvor de skulle sende præmiebeviset hen. Det
var en fed løgn, da jeg havde skrevet min adresse i formularen. Da jeg
fortalte hende det, var svaret lige pludselig, at man skulle bruge sit
visakort til at tjekke ind på skibet (hvilket er rigtigt nok på de store
krydstogtskibe).

Jeg fortalte hende så, at jeg ikke gav hende nogle oplysninger, før jeg
havde fået noget på skrift med dokumentation for ægtheden.
Jeg spurgte ligeledes hvilket firma hun var fra, og hun sagde at hun bare
var budbringer, og kunne forøvrigt ikke vidste noget om, hvem der
sponsorerede præmien!!!!!!!!!!!

Hun sagde at hun ville ringe tilbage i aften - hviket hun selvfølgelig ikke
har gjort. De prøver vel bare at få en anden til at hoppe på krogen......

Nu har jeg fået min mand til at udfylde en tilsvarende formular, for at se
om de også ringer til ham. Hvis de gør, så er det da 100% sikkert at det er
fup og svindel (lige nu er jeg kun 99,9% sikker)

Så hvis I ser et sted på nettet der hedder "Register to win a cruise
vacation", så lad være med at udfylde det. Det er spild af tid.

Jeg skal nok vende tilbage hvis jeg hører mere.

/se

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-03-03 05:57

sille skrev:

>Da jeg er en spillernatur, havde jeg udfyldt en formular på nettet med "vind
>en rejse". Jeg tænkte, at det kunne der jo ikke ske noget ved, men det kan
>der, hvis man ikke lige tænker sig om en ekstra gang.

Der er ikke meget jura i din advarsel. Den ville passe bedre i
dk.forbruger. Du skal nok være opmærksom at juragruppen ikke er
en sludregruppe, men at deltagerne er interesserede i juridiske
vinkler på de problemer der debatteres.

Her er et meget kort uddrag af fundatsen:

Ønskes:
- -------
Juridiske spørgsmål og kvalificerede svar derpå. Spørgsmålene
kan være affødt af et virkeligt problem eller ren nysgerrighed.

Den kan læses i sin helhed på usenet.dk:

   http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

Der står også meget andet godt om brugen af debatgrupperne på
usenet.dk.

Bemærk dog at det ikke er et spørgsmål om 'små' eller 'store'
emner. Hvis det har berøring med jura, er intet for småt til at
blive taget op her i gruppen. Det ville f.eks. have været helt i
orden hvis du havde kortet din beretning meget ned og spurgt
hvilke love der blev overtrådt.

Det sker også jævnligt at folk bliver henvist den anden vej, fra
dk.forbruger til dk.videnskab.jura, nemlig hvis problemet bliver
for juridisk spidsfindigt.

--
Bertel

Fra : Mr K.

Dato : 22-03-03 07:02

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dk.forbruger. Du skal nok være opmærksom at juragruppen ikke er
> en sludregruppe, men at deltagerne er interesserede i juridiske

Der er mindst ligeså meget jura i det indlæg, som der er i dine evindelige
henvisninger til en eller anden fundats.

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : Peter Hansson

Dato : 22-03-03 08:40

"Mr K." <knud@slethomsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er mindst ligeså meget jura i det indlæg, som der er i dine evindelige
> henvisninger til en eller anden fundats.

Der er bare den forskel, at Bertels henvisning ikke er OT, hvilket både dit
og det indlæg han svarede på er.

PH

Fra : sille

Dato : 22-03-03 17:50

Sorry, jeg kom til at poste den forkerte sted. Det var fordi jeg havde
siddet hele aftenen i den samme gruppe.

Skynder mig at poste den videre..........

/se