Solgt firma, agtinsigt i firmaet ældre reg~
Fra : Andreas Næsager

Dato : 21-03-03 13:18

Jeg har tidligere haft solgt mine andele af et ApS.
Nu står jeg i en situation hvor jeg gerne vil ha kontrolleret
forskellige ud/indbetalinger.

Lad os antage firmaet er solgt 1/3-03, hvordan står jeg så
kan den nye ejer nægte mig adgang til regnskaberne fra perioden
hvor jeg var anpartshaver?

Venlig hilsen
Andreas Næsager

Fra : Mari

Dato : 22-03-03 11:47

"Andreas Næsager" <root@breadbox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lad os antage firmaet er solgt 1/3-03, hvordan står jeg så
> kan den nye ejer nægte mig adgang til regnskaberne fra perioden

Kommer nok an på salgsbetingelserne - og hvilken rolle du havde
ud over at være anpartshaver.
Vil tro at det kun er din revisor, der får adgang til at revidere den
del af årsregnskabet, som du hæfter for.

/Mari

Fra : Andreas Næsager

Dato : 22-03-03 14:55

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote

> Kommer nok an på salgsbetingelserne - og hvilken rolle du havde
> ud over at være anpartshaver.
> Vil tro at det kun er din revisor, der får adgang til at revidere den
> del af årsregnskabet, som du hæfter for.

Du kan vel ikke forklare mig hvilket afsnit i selvskabsloven dette
går ind under?

Ville du mene min revisor kunne få adgang til selvskabets regnskaber?

Venlig hilsen
Andreas Næsager

Fra : alexbo

Dato : 22-03-03 13:09

"Andreas Næsager" <root@breadbox.dk> skrev

> Lad os antage firmaet er solgt 1/3-03, hvordan står jeg så
> kan den nye ejer nægte mig adgang til regnskaberne fra perioden
> hvor jeg var anpartshaver?

Ja,
bortset fra at det ikke er den nye ejer af anparterne, men selskabets
daglige ledelse der kan nægte dig adgang.
Et anpartsselskabs regnskaber tilhører selskabet ikke anpartshaverne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Andreas Næsager

Dato : 22-03-03 14:58

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote

> Ja,
> bortset fra at det ikke er den nye ejer af anparterne, men selskabets
> daglige ledelse der kan nægte dig adgang.
> Et anpartsselskabs regnskaber tilhører selskabet ikke anpartshaverne.

Dvs. jeg intet har at kunne gøre?

Venlig hilsen
Andreas Næsager

Fra : alexbo

Dato : 22-03-03 15:36

"Andreas Næsager" <root@breadbox.dk> skrev

> Dvs. jeg intet har at kunne gøre?

Du kan spørge, skrive et brev om hvad du gerne vil have oplyst og hvorfor.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mari

Dato : 24-03-03 02:22

> "Andreas Næsager" <root@breadbox.dk> skrev
> Du kan spørge, skrive et brev om hvad du gerne vil have oplyst og hvorfor.

Lad revisor gøre det.......... fordi denne har ret til større grad af
agtindsigt.
Hvis formålet er at kontrollere evt. uregelmæssigheder, så er
det under alle omstændigheder den vej du skal - inden der
fremsættes anklager.

/Mari