Garanti på mobil tlf.
Fra : Stefan

Dato : 21-03-03 12:37

Hej alle

Jeg er den lykkelige ejer af en Siemens S40 som jeg har købt for 4 mdr.
siden i en TDC butik.
Den har indtil nu ikke givet mig nogle problemer, men for en uge siden
stoppede den med at kunne modtage sms beskeder, og jeg har derfor besluttet
at sende den til reperation hos TDC.
Det skulle der umiddelbart ikke være nogle problemer i, men jeg har desværre
været så uheldig at smide kvitteringen på købet væk
Nu er mit spørgsmål så til jer: Jeg kan godt bevise hvor og hvornår jeg har
købt telefonen igennem bank opgørelser med mere, men kan TDC alligevel nægte
at reperare den gennem garantien fordi jeg ikke har kvitteringen?

Mvh
Stefan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-03-03 13:36

Stefan skrev:

>Nu er mit spørgsmål så til jer: Jeg kan godt bevise hvor og hvornår jeg har
>købt telefonen igennem bank opgørelser med mere, men kan TDC alligevel nægte
>at reperare den gennem garantien fordi jeg ikke har kvitteringen?

Nej. I og med at de har solgt dig telefonen, har de påtaget sig
en forpligtelse til at sørge for at den svarer til aftalen -
altså at de skal tage sig af eventuelle problemer (som var til
stede ved købet). Den forpligtelse kan de ikke fraskrive sig.

En bon eller en kvittering er normalt bare den mest praktiske
måde at bevise på at det vitterligt er den rigtige sælger man
henvender sig til, men en vilkårlig anden måde hvorpå du kan
bevise at du har købt hos dem og hvornår, er lige så god.

--
Bertel

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 21-03-03 15:00

"Stefan" <d011232@lyngbyes.dk> wrote in message
> [...]
> Den har indtil nu ikke givet mig nogle problemer, men for en uge siden
> stoppede den med at kunne modtage sms beskeder, og jeg har derfor

Hej Stefan.

Så du har en Siemens S40? Lad mig sige det med det samme...det er ikke et
godt køb du har gjort. Men det kunne du ikke vide da du købte den. Så vidt
jeg har forstået er næsten ALLE Siemens S40 telefoner behæftet med en fejl,
der gør lige netop det du beskriver. At du ikke kan modtage sms. I mit
tilfælde forsvandt ind/udbakken. Det er en fejl i softwaren og det er
ligegyldigt om den bliver re-installeret eller opdateret. Tro mig...jeg
kæmpede med min telefon og Sonofon i 11 måneder før jeg gav op med hensyn
til deres butiks-assistenter. Jeg skrev et brev til Sonofon kundeservice, at
NU kunne det altså være nok.

I butikkerne siger de altid at der ikke er andet at gøre end at sende den
ind og blah blah blah. Det skal du IKKE finde dig i. Prøv og forklar dem at
du ved om flere andre tilfælde hvor fejlen hele tiden vender tilbage. En
telefon med en konstant tilbagevendende fejl må betragtes som værende defekt
og berretiget til en ombytning. Hvis du får en ny S40 kan du næsten med
sikkerhed regne med samme fejl igen. Prøv og se om det er muligt at få en
anden telefon.

Måske stiller de sig lidt uforstående over for dit krav nede i en TDC butik,
men det er altså sandt nok det jeg siger. Min søster købte for ca. 8 mdr.
siden også en S40...præcis den samme fejl skete. Jens Karstof ved
UnlockZonen.dk (www.unlockzonen.dk) kan bekræfte mig i at fejlen på S40 er
konstant tilbagevendende.

Jeg ved endnu ikke om Siemens har erkendt fejlen "offentligt", men det var i
hvert fald Siemens der erstattede min telefon med en anden Siemens telefon.
Med det mener jeg altså at Sonofon fik erstattet telefonen så den ikke røg
ud af deres lomme. Det viser at Siemens i hvert fald erkender det som en
"gyldig" fejl. (Der har jo tit været problemer med at Mobilforhandlerne ikke
kan få erstattet telefonerne hos producenten pga. meget skrappe krav. Dette
går ofte ud over forbrugeren i sidste ende selv om det absolut ikke må finde
sted)

> [...]
nægte
> at reperare den gennem garantien fordi jeg ikke har kvitteringen?

Mht. til dit spørgsmål vedr kvitteringen. Som Bertel skriver skal de finde
den til dig. Og det er heller ikke et problem for dem at lave en ny...de
scanner bare stregkoden under batteriet og så du dukker AL information om
købet frem på deres computer.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Jesper Mogensen

Dato : 21-03-03 16:02

"Jógvan Lindenskov" wrote:

> [...]
> til deres butiks-assistenter. Jeg skrev et brev til Sonofon kundeservice, at

Lidt OT.

Hmm...nu er jeg faktisk lige blevet opmærksom på ovenstående problem med min
egen S40. Den er købt i april 2001. Den fik en software opdatering i efteråret
2001. Det med SMS'erne har jeg ikke bemærket før, da jeg meget sjældent bruger
denne tjeneste. Jeg har i hvert fald kunne sende/modtage SMS'er til engang i
efteråret 2002. Men nu har jeg lige checket efter, og min ind/udbakke er faktisk
forsvundet!!! Så er det derfor, at jeg ikke som førhen modtager div. spam
SMS'er. Det var da underligt! Tror lige jeg vil smutte forbi Sonofon og forhøre
mig her i eftermiddag.

--
Mvh. Jesper

Fra : Ham

Dato : 14-04-03 07:28

"Stefan" <d011232@lyngbyes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den har indtil nu ikke givet mig nogle problemer, men for en uge siden
> stoppede den med at kunne modtage sms beskeder, >

Det var da noget af det dejligste, som kunne ske. Så er man helt fri for alt
det ævl, som bliver sendt rndt !!

Venligh ilsen
Knud

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-04-03 07:46

"Ham" <kt@sletprivat.dk> wrote in message

> "Stefan" <d011232@lyngbyes.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da noget af det dejligste, som kunne ske. Så er man helt fri for
alt
> det ævl, som bliver sendt rndt !!

Har du modtaget spam på din mobil ?
Jeg har haft mobil i 4-5 år nu, og har aldrig modtaget så meget som en
forkert nummer sms.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]