"Stefan" <d011232@lyngbyes.dk> wrote in message
news:b5etiv$upk$1@eising.k-net.dk...
> Hej alle
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en Siemens S40 som jeg har købt for 4 mdr.
> siden i en TDC butik.
> Den har indtil nu ikke givet mig nogle problemer, men for en uge siden
> stoppede den med at kunne modtage sms beskeder, og jeg har derfor
besluttet
> at sende den til reperation hos TDC.
Hej Stefan.
Så du har en Siemens S40? Lad mig sige det med det samme...det er ikke et
godt køb du har gjort. Men det kunne du ikke vide da du købte den. Så vidt
jeg har forstået er næsten ALLE Siemens S40 telefoner behæftet med en fejl,
der gør lige netop det du beskriver. At du ikke kan modtage sms. I mit
tilfælde forsvandt ind/udbakken. Det er en fejl i softwaren og det er
ligegyldigt om den bliver re-installeret eller opdateret. Tro mig...jeg
kæmpede med min telefon og Sonofon i 11 måneder før jeg gav op med hensyn
til deres butiks-assistenter. Jeg skrev et brev til Sonofon kundeservice, at
NU kunne det altså være nok.
I butikkerne siger de altid at der ikke er andet at gøre end at sende den
ind og blah blah blah. Det skal du IKKE finde dig i. Prøv og forklar dem at
du ved om flere andre tilfælde hvor fejlen hele tiden vender tilbage. En
telefon med en konstant tilbagevendende fejl må betragtes som værende defekt
og berretiget til en ombytning. Hvis du får en ny S40 kan du næsten med
sikkerhed regne med samme fejl igen. Prøv og se om det er muligt at få en
anden telefon.
Måske stiller de sig lidt uforstående over for dit krav nede i en TDC butik,
men det er altså sandt nok det jeg siger. Min søster købte for ca. 8 mdr.
siden også en S40...præcis den samme fejl skete. Jens Karstof ved
UnlockZonen.dk (
www.unlockzonen.dk) kan bekræfte mig i at fejlen på S40 er
konstant tilbagevendende.
Jeg ved endnu ikke om Siemens har erkendt fejlen "offentligt", men det var i
hvert fald Siemens der erstattede min telefon med en anden Siemens telefon.
Med det mener jeg altså at Sonofon fik erstattet telefonen så den ikke røg
ud af deres lomme. Det viser at Siemens i hvert fald erkender det som en
"gyldig" fejl. (Der har jo tit været problemer med at Mobilforhandlerne ikke
kan få erstattet telefonerne hos producenten pga. meget skrappe krav. Dette
går ofte ud over forbrugeren i sidste ende selv om det absolut ikke må finde
sted)
> Det skulle der umiddelbart ikke være nogle problemer i, men jeg har
desværre
> været så uheldig at smide kvitteringen på købet væk
> Nu er mit spørgsmål så til jer: Jeg kan godt bevise hvor og hvornår jeg
har
> købt telefonen igennem bank opgørelser med mere, men kan TDC alligevel
nægte
> at reperare den gennem garantien fordi jeg ikke har kvitteringen?
Mht. til dit spørgsmål vedr kvitteringen. Som Bertel skriver skal de finde
den til dig. Og det er heller ikke et problem for dem at lave en ny...de
scanner bare stregkoden under batteriet og så du dukker AL information om
købet frem på deres computer.
/Jógvan Lindenskov