Må man lokke?
Fra : {Steen}

Dato : 21-03-03 12:29

Må man lokke folk til at begå noget ulovligt på nettet?

Eksempel: AntiPiratGruppen benytter en person til at spørge, om 'man' kan
skaffe nofle mp3-filer - til gengæld kan personen levere lovlige varer til
at bytte med?

Må man det?

MVH

Steen

Fra : sille

Dato : 21-03-03 16:09

Tjaa, i det tilfælde er det vel ens engen samvittighed der sætter grænsen
for om man vil gøre det man bliver lokket med.....

Eks. "Hvis du kan score et varmt fjernsyn til mig, så har jeg en lovlig
DVD-afspiller til dig"

Hvori består forskellen? Jeg ved ikke om det er lovligt at lokke på den
måde, men man kan jo bare holde sig på den rigtige side af loven (var der
nogen der talte om at "pudse glorien" her? *GGG*)

Håber du ved hvad jeg mener - det var ikke for at spille hellig

Fra : john doe

Dato : 21-03-03 16:17

> [...]
> nogen der talte om at "pudse glorien" her? *GGG*)
>
> Håber du ved hvad jeg mener - det var ikke for at spille hellig

Er der ikke noget med opfordring til ulovligheder?.

Uanset vhad gør det jo modtageren til hæler, eller ?

Fra : sille

Dato : 21-03-03 22:52

Hvis den der bliver lokket ved, at det er ulovligt at foretage sig dén
bestemte ting (eks.vis at skaffe mp3-filer til nogen udenfor husstanden), så
er vedkommende jo i sin gode ret til at afslå, ik'

Han bliver vel ikke tvunget til noget med en kniv for struben, vel?

/se

Fra : HH2450SV

Dato : 05-04-03 20:38

Det må de godt var i retten sidste uge var også blevet kontaktet af en agent
provocatuer
venter på dom i næste uge, 1 mp3 fil koster kr 20.- per stk 1 spil ca 280.-
helt album mener jeg var kr. 160.- det er til erstatning anklageren
forlangte bøde på 2 gange fortjensten som jeg vælger at side af ) held
og lykke

Fra : RpR

Dato : 24-03-03 07:03

> Er der ikke noget med opfordring til ulovligheder?.
>
> Uanset vhad gør det jo modtageren til hæler, eller ?

Netop, og det er også den fremgangsmåde APG er blevet kriticeret for mange
gange efterhånden.
Det har da også resulteret i at de har måttet lade en del sager falde til
jorden, da der bare ikke er hold i dem.

Næh du, APG er et foretagene af en person der ledte efter en smart fidus til
at score nemme penge på.
IMO er de ikke meget bedre end dem der kopierer materiale med copyright.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine