Køb af hus og andet.
Fra : rene.larsen

Dato : 20-03-03 22:26

Hejsa

Hvordan lægger landet hvis man vil købe hus når ens kæreste/kone er på
kontanthjælp, er selv dagpengeberettigede.

Er der noget som man skal være specielt opmærksom på når der handles hus når
en af parterne er på kontanthjælp, eller kan det slet ikke lade sig gøre at
købe hus på kontanthjælp?

Og en ting mere hvormeget må jeg tjene før de kan røre min kones
kontanthjælp altså før de begynder at skære i hendes kontant hjælp?

Er der forskel på om vi køber hus som mand og kone eller som et kæreste par?

Mvh

Rene

Fra : sille

Dato : 21-03-03 16:26

Det som kan have betydning i jeres tilfælde er, om I vil have råd til at
købe hus med jeres indtægt. Det har ikke noget at sige mht. realkreditlån om
I er gift eller ej. Hvis I begge vil stå for lånet, er det jeres begges
indkomst der tages i betragtning - hvis det kun er den ene af jer, er det
kun den enes indkomst der ses på.
Det drejer sig rent ud sagt, om I har råd til at betale terminen ud fra
jeres/din indkomst.

Mht. hvor meget du må tjene i kroner og øre, så kommer det an på, om din
kone er forsørger eller ej.
Men det er faktisk ret let at regne ud, for så snart du tjener mere end hvad
din kone får i kontanthjælp, vil det beløb du har tjent for meget blive
trukket i hendes hjælp.
Jeg kan ikke lige huske satserne, men her er et eksempel:

Din kone får 8000 brt. i kontanthjælp.
Du tjener 7500 brt. = ingen problemer
Du tjener 8500 brt. = 500,- mere end din kones kontanthjælp, ergo bliver der
fratrukket 500,- i hendes penge.

Det samlede beløb I må tjene pr måned, er 2 x hendes kontanthjælp. Hvis du
tjener mere end 2 x kontanthjælpen, får hun ikke en krone.

Håber det hjælper, ellers må du skrive igen. Jeg har ikke noget med systemet
at gøre til hverdag, men min mand har været på kontanthjælp i næsten et år,
både før og efter vi blev gift, så jeg kender temmelig meget til det
efterhånden.

/se

Fra : Mr K.

Dato : 21-03-03 16:31

"rene.larsen" <rene.larsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan lægger landet hvis man vil købe hus når ens kæreste/kone er på

lægger = ligger

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : Holger Danske

Dato : 21-03-03 16:36

Mr K. <knud@slethomsen.dk> wrote:
> "rene.larsen" <rene.larsen@pc.dk> skrev i en meddelelse

> lægger = ligger

Tror ikke at du vil "punke" nogen Mr.K, men det er en (u)skreven regel at
man ikke påtaler stave/grammatikfejl, tjek evt.
http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Mr K.

Dato : 21-03-03 18:31

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> Tror ikke at du vil "punke" nogen Mr.K, men det er en (u)skreven regel at
> man ikke påtaler stave/grammatikfejl, tjek evt.
> http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html

Uskrevne regler er vist meget svære at håndtere !!

Venlig hilsen
Mr. K

Fra : Holger Danske

Dato : 21-03-03 18:36

Mr K. <knud@slethomsen.dk> wrote:
> "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> Uskrevne regler er vist meget svære at håndtere !!

Tjekkede du ikke linket ?
Grunden til at der står (u) er jo netop at det er etik og moral der afgør
hvordan man ter sig på usenet´, men prøv nu at tjekke linket, jeg kan da
lige give dig den passus som er interessant her..

Citat start ...
"Det er en regel på Usenet, at alle skal kunne være med, uden at deres emne
bliver ødelagt af spidsfindige kommentarer om stavningen. Men det letter
læsningen meget, hvis der ikke er alt for mange distraherende stavefejl. En
stavekontrol kan fange de værste fejl. "

Allan

Fra : Mr K.

Dato : 21-03-03 23:02

> Tjekkede du ikke linket ?

Nej

> Grunden til at der står (u) er jo netop at det er etik og moral der afgør
> hvordan man ter sig på usenet´, men prøv nu at tjekke linket, jeg kan da
> lige give dig den passus som er interessant her..

Min moral og etik tilsiger at man godt kan skelne mellem betydningen af
lægge og ligge.

> [...]
En
> stavekontrol kan fange de værste fejl. "

Stavekontrol kan jo ikke fange en skid - udover nogen slåfejl. I dette
tilfælde ville begge ord kunne gå an i stavekontrollen selv om kun det ene
er korrekt at anvende.

Venlig hilsen
Mr. K