Telia kan ikke finde mig...
Fra : Hjalte

Dato : 20-03-03 12:24

Hejsa...

Jeg har brug for noget hjælp

I '99 oprettede jeg et mobil tlf. abbonoment hos Telia A/S.
Jeg kunne ikke finde ud af at betale mine regninger, og sagen gik til
inkasso og senere til et advokatfirma.

Nu har jeg så fået penge til at få de ting ud af verden, så jeg ringer
til. adv. firmaet, men det viser sig at sagen er gået tilbage til
Telia, sikkert fordi jeg har været en klovn til at betale mine afdrag.

Nåh, men jeg ringer så til Telia (45 min. ventetid), men da jeg
endelig kommer igennem, har de ingen oplysninger om mig i deres
system.

De skal bruge et kontraktnummer, eller et tlf. nr., men jeg har ingen
af delene. De kan heller ikke finde mig på CPR-nummer, adresse, eller
navn.

Jeg har ringet til dem mange gange, men hver gang det samme.

Hvad skal jeg gøre nu?

Det er jo ikke så fedt bare at lade være med at betale, og vente til
de kontakter mig, for det er jo ikke sikkert, at jeg til den tid har
penge til at betale dem.

Er der en frist på, hvor lang tid et firma kan kræve penge, eller...?
Og hvordan er det rent juridisk set når jeg har prøvet at kontakte dem
flere gange, men de ikke kan finde mig.

Jeg kan jo heller ikke bruge 1-2 timer hver dag, på tlf. samtaler til
dem.

Nogen der kan give mig et godt råd.

Det skal lige siges at sidst jeg hørte fra Advokat firmaet var i 2001.

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Tommy Hasen

Dato : 20-03-03 20:45

> Nogen der kan give mig et godt råd.
>
> Det skal lige siges at sidst jeg hørte fra Advokat firmaet var i 2001.

Skriv til dem at du gerne vil have sagen afsluttet og fortæl du ønsker en
samlet opgørelse vedhæftet girokort. Efterkommes dette ikke inde 8 dage
betragter du sagen som afsluttet og ethvert senere krav vil blive afvist.

Tommy

Fra : Hjalte

Dato : 20-03-03 22:47

On Thu, 20 Mar 2003 20:44:57 +0100, "Tommy Hasen"
<tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>samlet opgørelse vedhæftet girokort. Efterkommes dette ikke inde 8 dage
>betragter du sagen som afsluttet og ethvert senere krav vil blive afvist.

Kan man godt det?
Altså hvis det er de senere kontakter mig og kræver pengene, kan man
så godt bruge sådan et brev?

Og måske er der en der kunne tænke sig at hjælpe mig med at udforme et
sådan brev.
Så det skrives på den rigtige måde...

MVH.
Hjalte

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-03-03 09:32

"Hjalte" <isak@elefantcool.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man godt det?

Sandsynligvis nej.. Omend smøl kan betyde at den normale 5-års frist
forkortes så tvivler jeg på at dette kan henregnes detil

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Tommy Hasen

Dato : 21-03-03 12:45

> Kan man godt det?
> Altså hvis det er de senere kontakter mig og kræver pengene, kan man
> så godt bruge sådan et brev?

Jeg er ikke sikker på den holder, jeg syntes ofte det er så latterligt når
feks advokater kræver svar inden 5 dage ellers bla bla. Så jeg plejer at
svare på samme måde og det hjælper.

Tommy

Fra : Hjalte

Dato : 21-03-03 13:08

On Fri, 21 Mar 2003 12:45:07 +0100, "Tommy Hasen"

>Jeg er ikke sikker på den holder, jeg syntes ofte det er så latterligt når
>feks advokater kræver svar inden 5 dage ellers bla bla. Så jeg plejer at
>svare på samme måde og det hjælper.

he he

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 21-03-03 15:20

Det kan godt være at "det hjælper", men man kommer ikke udenom 5-års fristen
på den måde...
De har stadig et krav som skal opfyldes, selvom du kontakter den nu eller om
et år!

Fra : jacob nielsen

Dato : 21-03-03 15:55

"Hjalte" <isak@elefantcool.dk> wrote in message

> Kan man godt det?
> Altså hvis det er de senere kontakter mig og kræver pengene, kan man
> så godt bruge sådan et brev?

Det er stensikkert, at fristen på 8 dage ikke holder. Det er derimod _måske_
muligt, at man vil anse Telias krav for bortfaldet inden den almindelige
forældelsesfrist, hvis du som debitor har fremsat ønske om at betale et
forfaldent krav, og kreditor desuagtet forholder sig passiv i længere tid.
Det kommer i sidste ende an på, om en domstol vil finde, at du efter, at
Telia i længere tid har siddet din henvendelse overhørig, har fået en
berettiget forventning om, at Telia ikke vil gøre kravet gældende.

Mvh.
Jacob