"Ordrebekræftelse"
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-03-03 18:42

Jeg har i går bestilt en ny computer. I bekræftelsen på handlen står
der følgende:

"Dette er ikke en ordrebekræftelse og vi tage forbehold for
prisstigninger,
force majeure, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede
varer og tastefejl.
Priserne er kun gældende i Danmark (se vores salgs- og
leveringsbetingelse)"

Dette formoder jeg som sådan er et handelsvilkår, der er helt i orden
så ingen problemer der. Men hvordan forholder det sig med evt.
prisfald. Har jeg krav på at få en given del af computeren til prisen
på leveringstidspunktet fremfor til prisen på bestillingstidspunktet.
Aktuelt er prisen på kabinettet blevet sat ned med 70,- fra i går til i
dag. Det er selvfølgelig småting i forhold til den samlede pris men,
hvor står jeg rent principielt?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mari

Dato : 19-03-03 19:38

> Jeg har i går bestilt en ny computer. I bekræftelsen på handlen står
> der følgende:
>
> "Dette er ikke en ordrebekræftelse og vi tage forbehold for
> prisstigninger,

Jamen, så har de vel ikke accepteret, at du har afgivet en ordre
og du kan afgive een idag - til den lavere pris.

Lidt avanceret med en bekræftelse, der ikke er en bekræftelse.

/Mari

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-03-03 19:44

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev:

> Jamen, så har de vel ikke accepteret, at du har afgivet en ordre
> og du kan afgive een idag - til den lavere pris.

Naturligvis kan jeg annullere min ordre, men jeg står vist i kø til et
par af de enheder, der ikke er på lager, så det er ikke så praktisk.

> Lidt avanceret med en bekræftelse, der ikke er en bekræftelse.

Jep

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-03 19:49

Mari skrev:

>Lidt avanceret med en bekræftelse, der ikke er en bekræftelse.

Ja. Jeg har også været ude for det.

--
Bertel