|
| Opsigelse af abonnement Fra : Tommy Hasen |
Dato : 19-03-03 13:32 |
|
Hej
Jeg har opsagt et abonnement på "Illustreret Videnskab", de nåede at
fremsende yderligt et nummer af bladet, dette skrev jeg retur på og smed i
postkassen.
Nu har jeg fået en regning på dette, hvor de skriver "Returnering af blade
fritager Dem ikke for betaling, og vi genfremsender ikke returnerede blade"
Efter min mening er det en accepteret måde at returnere et blad på, hvis
ikke må jeg vel kunne kræve bladet tilsendt, jeg er ikke indstillet på at
betale for noget jeg ikke har fået.
Hvad siger eksperterne ?
--
Vh
Tommy
http://medlem.jubii.dk/militarycollector/
| |
Martin Højriis Krist~ (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 19-03-03 13:46 |
|
"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:b59nvk$ogs$1@sunsite.dk...
> Hvad siger eksperterne ?
Hvad siger dine vilkår ang. opsigelse af det løbende abonnement?
--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
| |
Tommy Hasen (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Hasen |
Dato : 19-03-03 14:56 |
|
>
> Hvad siger dine vilkår ang. opsigelse af det løbende abonnement?
>
Du kan til enhver tid opsige dit abonnement via internettet, skriftligt
eller telefonisk. Vi skal blot have din opsigelse, senest 5 dage efter du
har modtaget dit blad. Får vi den senere, vil opsigelsen først have virkning
efter næste udgivelse. Har du betalt forud, sender vi det antal blade, du
har betalt for. Ønsker du tilbagebetaling, kontakt venligst Kundeservice.
Tommy
| |
Per Christoffersen (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 19-03-03 15:02 |
|
"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote in message
news:b59su0$1ue$1@sunsite.dk...
> >
> > Hvad siger dine vilkår ang. opsigelse af det løbende abonnement?
> >
>
> Du kan til enhver tid opsige dit abonnement via internettet, skriftligt
> eller telefonisk. Vi skal blot have din opsigelse, senest 5 dage efter du
> har modtaget dit blad. Får vi den senere, vil opsigelsen først have
virkning
> efter næste udgivelse. Har du betalt forud, sender vi det antal blade, du
> har betalt for. Ønsker du tilbagebetaling, kontakt venligst Kundeservice.
Og hvordan forholder din opsigelse sig til dette?
(Tidspunkt for opsigelsen og forudbetaling)
/Per
| |
Bertel Lund Hansen (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 19-03-03 15:07 |
|
Tommy Hasen skrev:
>Jeg har opsagt et abonnement på "Illustreret Videnskab", de nåede at
>fremsende yderligt et nummer af bladet, dette skrev jeg retur på og smed i
>postkassen.
Hvis de nåede at sende dette blad inden opsigelsen kunne træde i
kraft, så er det dit problem. Du har valgt at sende bladet retur,
men du kan ikke forpligte dem til at betale endnu en gang porto.
>Efter min mening er det en accepteret måde at returnere et blad på
Man kan ikke bare danne sig en mening. Man må rette sig efter
hvad der er aftalt.
>jeg er ikke indstillet på at betale for noget jeg ikke har fået.
Det skal du heller ikke. Du skal (muligvis; kender ikke alle
data) betale for det blad som du modtog - og returnerede.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Tommy Hasen (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Hasen |
Dato : 19-03-03 15:26 |
|
>
> Man kan ikke bare danne sig en mening. Man må rette sig efter
> hvad der er aftalt.
>
Det har ind til nu været en accepteret fremgangsmåde, har før brugt den
overfor Bonnier, det samme gælder hvis du feks ikke har fået afbestilt
måneds bog, retur og i postkassen med den.
Når jeg returnere bladet uåbnet, er det vel det samme som "modtagelse
nægtet" , nogle firmaer sender jo svært ved at forstå en opsigelse.
Jeg har desværre ikke nogle datoer, jeg prøvede at ringe til dem, men ville
ikke vente son nr. 21 i køen.
Tommy
| |
|
|