nogle jurastuderende der kan fortælle lidt~
Fra : Poulsen

Dato : 18-03-03 21:22

nogle jurastuderende der kan fortælle lidt om eksamen i ret og samfund
(skriftlig)

jeg står og skal snart op til eksamen læser iog læser Men er der nogen der
har været igennem denne eksamen der evt kan komme med lidt gode råd her på
falderebet. Skal op 2 april 2003 glæder mig..

Mvh

O.p

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 18-03-03 22:40

"Poulsen" skrev:

> nogle jurastuderende der kan fortælle lidt om eksamen i ret og samfund
> (skriftlig)

Du skal tage den alternative prøve, hvis du stadig kan nå det. Du slipper
for en skriftlig eksamen (som du nok skal prøve lidt senere på sommeren), og
du får prøvet at skrive en større opgave, så du har prøvet det inden den
obligatoriske opgave.

Desuden kan du (næsten) selv bestemme, hvad du vil skrive om.

/kristian

Fra : Poulsen

Dato : 19-03-03 08:16

det er desværre for sent..

hilsen

Poulsen
"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BA9D50C2.19594%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 19-03-03 09:18

"Poulsen" skrev:

> det er desværre for sent..

Øv bøv...

Så kan jeg kun sige, at det er en god ide, at løse gamle eksamensopgaver (og
få dem rettet, hvis du kan). Det er nok ret vigtigt at vide, hvordan man
skal gribe spørgsmålene an.

Læs pensum grundigt. Sørg så vidt muligt for at lave henvisninger i bøgerne.

Lav en "filosof-oversigt" - det kan være i kan lokke jeres lærer med til at
lave den. Et skema, hvor i skriver forskellige emner henad og de forskellige
filosoffer nedad. Då kan i fylde felterne ud med sidehenvisninger til
pensum. PÅ den måde kan man lynhurtigt slå op og se "hvad mente Bentham om
straf" og andre spørgsmål.

Held og lykke til eksamen.

/kristian

Fra : Dennis Lange

Dato : 19-03-03 09:47

Poulsen <poulsenxxx@hotmail.com> skrev:
> jeg står og skal snart op til eksamen læser iog læser Men er der
> nogen der har været igennem denne eksamen der evt kan komme med lidt
> gode råd her på falderebet. Skal op 2 april 2003 glæder mig..

Tag det roligt.
Den eksamen er noget nær en fis i en hornlygte.
Medmindre du sigter efter skyhøje karaktere, kan du snildt klare dig
igennem, så længe du kan finde de rigtige sider i pensum og lave en lettere
omskrivning deraf.

--
Mvh. Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk

Fra : jacob nielsen

Dato : 19-03-03 16:32

"Poulsen" <poulsenxxx@hotmail.com> wrote in message

> jeg står og skal snart op til eksamen læser iog læser Men er der nogen der
> har været igennem denne eksamen der evt kan komme med lidt gode råd her på
> falderebet. Skal op 2 april 2003 glæder mig..

Det afhænger _fuldstændig_ af dit ambitionsniveau. Hvis du gerne vil have en
god karakter, skal du sikkert gøre en indsats, men hvis du kan nøjes med en
middel karakter behøver du rent ud sagt ikke løfte en finger før eksamen, og
så kan du bruge kræfterne på de andre fag i stedet.

Jeg kom til undervisningen to gange i starten af 1. semester, så kunne jeg
ikke holde til mere af den i enhver henseende utålelige havenisse, og jeg
ville iøvrigt hellere bruge tiden på noget interessant. Umiddelbart før
eksamen brugte jeg to eftermiddage på at kigge pensum igennem. Til eksamen
fik jeg et spørgsmål, som jeg _INTET_ vidste om, og som jeg heller ikke
havde en mening om. Så slog jeg op i den lille blå bog, fandt noget der
mindede om emnet og skrev 18 håndskrevne sider med historier fra de varme
lande. Det var tilstrækkeligt til 7 eller 8 (kan ikke huske det og jeg er
fløjtende ligeglad

Det er uden sammenligning den nemmeste eksamen jeg har været til.

Mvh.
Jacob

Fra : Thomas N

Dato : 19-03-03 19:05

Jeg har en sådan filosof-oversigt som vores underivser har udleveret.
Hvad hold går du på?
Så kan vi lige mødes, og du kan kopiere den hvis du vil.

Thomas

Fra : Poulsen

Dato : 19-03-03 19:12

"Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote in message
> Jeg har en sådan filosof-oversigt som vores underivser har udleveret.
> Hvad hold går du på?
> Så kan vi lige mødes, og du kan kopiere den hvis du vil.
>
> Thomas

har sendt dig en mail.. takker

Poulsen