hvordan findes NCK-nummer
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-03 20:39

Hej Ng,

mit spørgsmål er om NCK-nummeret kan findes ud fra IMEI-nummeret alene?
Jeg ved kan få programmer og vha. et kabel kan finde det.
Men det kan det findes ud fra en given algoritme eller lign?

Mvh, Plazm0id.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 27-03-03 00:43

"Plazm0id" <Plazm0id_AT_Phreaker.net> wrote in message
> Hej Ng,
>
> mit spørgsmål er om NCK-nummeret kan findes ud fra IMEI-nummeret alene?

Nu skriver du jo ikke hvilken telefon det drejer sig om, men jeg gætter på
du mener en Sony Ericsson model?

Udregning af låsekoderne kræver aflæsning af flere forskellige data fra
telefonen. IMEI spiller en rolle, men der er flere andre informationer som
også skal kendes. Koderne er basseret på i alt 114 hemmelige bytes.

Selv om du har et datakabel kan du med garanti ikke selv udregne koderne -
der er en grund til at store udenlandske firmaer sælger dem for op til £15
pr. styk

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Vi unlocker nye Nokia modeller pr email i hele Danmark