Remote unlocking hvordan?
Fra : Nakel Andersen

Dato : 20-03-03 19:39

Hej!
Hvordan virker Remotre unlocking. Jeg har en T68i som benytter Sonofon, men
jeg vil gerne have den til at bruge Telmore og jeg kan se Mdoify.dk kan gøre
det! Men virker det?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-03-03 22:14

Nakel Andersen skrev:

>Hvordan virker Remotre unlocking. Jeg har en T68i som benytter Sonofon, men
>jeg vil gerne have den til at bruge Telmore og jeg kan se Mdoify.dk kan gøre
>det! Men virker det?

Nej - de tilbyder ikke remote unlocking af T68i, kun Nokia (DCT4).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-03-03 00:37

> Nej - de tilbyder ikke remote unlocking af T68i, kun Nokia (DCT4).

Hej Nakel,

det fungerer ved at man med computer aflæser nogle krypterede informationer
fra telefonen og sender dem til et udenlandsk firma, som så beregner
låsekoden og sender den tilbage over nettet.

Det foregår helt automatisk, mens du venter og er p.t. den sikreste metode
til unlock af især T68i. Jeg har haft flere kunder, der er kommet til mig
efter at konkurrenter har ødelagt telefoner ved brug af andre metoder.

Jeg tilbyder remote unlock af Sony Ericsson med garanti.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Tag et kig på den store linksamling :)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-03-03 01:38

Kasper Vibe Grevsen skrev:

>Det foregår helt automatisk, mens du venter og er p.t. den sikreste metode
>til unlock af især T68i.

Sikreste? Hvad er der galt med DIV?

>Jeg har haft flere kunder, der er kommet til mig
>efter at konkurrenter har ødelagt telefoner ved brug af andre metoder.

Også her, Terminator var ikke helt super.

PS! Tryk venligst besvar ud for det indlæg du vil svare på.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-03-03 13:08

> Sikreste? Hvad er der galt med DIV?

Der er intet galt med DIV. Det er bare normalt ikke det folk mener, når de
siger de kan købe en dongle til 700,- og gøre det selv.

> PS! Tryk venligst besvar ud for det indlæg du vil svare på.

Tjek min quoting dit indlæg var en del af mit reply selvom svaret ikke var
stilet mod dig. Trådning viser IMHO hvor man er henne i diskussionen snarere
end nøjagtigt hvem svaret er stilet til. Ved dog godt, at der er delte
meninger på dette område.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-03-03 13:21

Kasper Vibe Grevsen skrev:

>Der er intet galt med DIV. Det er bare normalt ikke det folk mener, når de
>siger de kan købe en dongle til 700,- og gøre det selv.

Tja - du skrev at din metode er den sikreste?

> [...]
>end nøjagtigt hvem svaret er stilet til. Ved dog godt, at der er delte

Ja, jeg så godt du citerede mig, men det er da smartest at citere det
man svarer på (ellers er der da ingen mening med det), og det med hvor
man er henne i debatten - det kan jeg slet ikke følge, det må du gerne
forklare. Jeg har aldrig hørt andre nævne den form for svar/citering
du bruger her.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-03-03 15:44

Hej Lasse,

> Tja - du skrev at din metode er den sikreste?

Sorry, det var en svipser. Remote unlock er sikrere end den mest udbredte
metode - Terminator. Remote unlock kan også bruges til reparation af
telefoner, som er beskadiget af Terminator. Det kan DIV endnu ikke.

> Ja, jeg så godt du citerede mig, men det er da smartest at citere det
> man svarer på (ellers er der da ingen mening med det), og det med hvor

Man kan jo godt være i en situation, hvor flere parter bidrager med noget
vigtigt i sagen. Jeg ved, at der er delte meninger, men det er nu min
holdning.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-03-03 15:52

Kasper Vibe Grevsen skrev:

>Remote unlock kan også bruges til reparation af
>telefoner, som er beskadiget af Terminator. Det kan DIV endnu ikke.

Sjovt nok, så har jeg repareret flere telefoner med DIV (ja, telefoner
som var slagtet af Terminator).

>Man kan jo godt være i en situation, hvor flere parter bidrager med noget
>vigtigt i sagen. Jeg ved, at der er delte meninger, men det er nu min
>holdning.

Du kommenterede slet ikke noget jeg skrev i dit indlæg. Du kommentede
et andet indlæg, og derfor ville det være klogt at trykke besvar ud
for det indlæg du nu engang, ja - besvarede.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-03-03 17:10

> Sjovt nok, så har jeg repareret flere telefoner med DIV (ja, telefoner
> som var slagtet af Terminator).

Hej Lasse,

det er interessant, fordi udvikleren af DIV skrev at muligheden ville komme
snart underforstået, at det ikke var muligt endnu. Rart at høre, at der er
håb for dem, som har fået smadret deres telefoner af vore konkurrenter.

Fra : helloo.dk

Dato : 21-03-03 04:58

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b5djlk$nbf$1@sunsite.dk...

> [...]
> til unlock af især T68i. Jeg har haft flere kunder, der er kommet til mig
> efter at konkurrenter har ødelagt telefoner ved brug af andre metoder.

Det er fordi alle efterhånden kalder sig unlocker..

> Jeg tilbyder remote unlock af Sony Ericsson med garanti.

Jeg bruger ikke remote unlock men jeg laver det jo også ordenligt så der er
ingen grund til panik.
(har også garanti på alle unlock) Derfor kan man også være konkurence dygtig
med prisen. Der er jo ikke andre som skal betales for det. Det vil altid
være dyrere med remote unlock da der er mindst 2 personer som skal tjene på
det.

find den nærmeste unlocker på www.dkunlock.dk
Der står de fleste...
Hilsen Dan

--
helloo.dk åbner de fleste telefoner med garanti for kun 100,- kr.
Gratis Ringtoner og Logo'er

Fra : Mikkel Trabjerg Knud~

Dato : 21-03-03 09:40

Hej
Helloo.dk skrev:
[...]

Det er ikke helt rigtig.. Man kan da sagtens købe remoteunlock-dongler på
nettet og så er der da kun en, som skal tjene på det;). Donglen er desuden
meget billigere end f.eks en griffin box.

--
MVH
Mikkel Trabjerg Knudsen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-03-03 13:02

> Det er ikke helt rigtig.. Man kan da sagtens købe remoteunlock-dongler på
> nettet og så er der da kun en, som skal tjene på det;). Donglen er desuden
> meget billigere end f.eks en griffin box.

Lad nu være med at blande tingene sammen !

Remote unlock af SonyEricsson foregår ikke på samme måde som med DCT4. Enten
har man en dongle og gør det selv eller også aflæser man nogle data fra
telefonen og får koderne udregnet via nettet.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-03-03 17:58

> [...]
> til unlock af især T68i. Jeg har haft flere kunder, der er kommet til mig
> efter at konkurrenter har ødelagt telefoner ved brug af andre metoder.

Hvordan bliver telefonen ødelagt? Og hvad er det for nogle metoder i nævner?

Som i kan høre er jeg ikke selv unlocker, men fik for nyligt (så sent som i
tirsdags) låst min t68i op og "unlockeren" påstod/sagde til mig at det var
en fejl i softwaren på t68i´eren og den købte jeg selvfølgelig så.... Men
heldigvis åbenbart (lyder det som om), så skete der ikke noget ved
telefonen.
Så hvordan kan telefonen blive ødelagt? Og kan det ikke ordnes med en
rom-update eller lignende?
Hardwaren går vel ikke i stykker eller hvad?

Mvh.
Martin J.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-03-03 19:45

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> rom-update eller lignende?
> Hardwaren går vel ikke i stykker eller hvad?

Hej Martin,

det gør mig ondt. Kan du ikke fortælle hvem det var så andre kan undgå samme
skæbne.

Problemet er, at SonyEricsson telefoner er beskyttet af et 'tilfældigt' boot
password, som skal overføres til telefonen for at man kan få kontakt til de
vigtige oplysninger omkring sim lock mm.

De rigtige dongler indeholder et lille smart card / 'sim kort' med en
mikrochip og noget software til at udregne dette kodeord således at
telefonen tror den befinder sig på et autoriseret værksted.

På et tidspunkt kom der nogle meget billigere dongler - Terminator - som i
stedet for et bootpassword brugte en fejl i den chip, som sidder i telefonen
til at snyde sig forbi boot autorisationen. Nu har SonyEricsson imidlertid
fundet en chip, som ikke har denne fejl og samtidig valgt at lave telefonen
således, at den lukker alle fire sim låse, hvis man forsøger at bruge den
første metode.

Det går måske godt med Terminator otte ud af ti gange, men før eller siden
kommer problemet. Det kan derfor ikke siges tit nok: Find en unlocker, som
yder garanti !

Problemet kan i de fleste tilfælde repareres med remote unlock eller de
rigtige dongler - dem med sim kort i. I enkelte tilfælde er telefonerne dog
så smadrede at ikke engang autoriserede værksteder kan reparere dem mere !

Fra : Mobilkabler.dk

Dato : 21-03-03 22:35

>Sjovt nok, så har jeg repareret flere telefoner med DIV (ja, telefoner
>som var slagtet af Terminator).

Korrekt!
Man laver en GDFS reset.

Skal lige siges at ikke alle terminator (ja hvorfor mon navnet) slagter de
fire låse på telefonerne.
Dem med simkortholder(en DIV der ikke kan flashe), eller dem der sælges i en
opdateret udgave gør ikke, men jeg vil til en hver tid foretrække en komplet
DIV. (ordforklaring , DIV : en dongle der både kan flashe/unlocke og
nulstille)

Med andre ord er der ingen grund til at være nervøse hvis man bruger den
rigtige software eller den opdaterede terminator.

--
---
Med Venlig Hilsen

Thomas Eriksen
Mobilkabler.dk
www.mobilkabler.dk
- Mobiludstyr
- Sat udstyr
- Computere
- Telefoner

Tele-way Danmark
www.tele-way.dk
Auth. Dealer of electric components.
info@tele-way.dk

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b5fmja$ql5$1@sunsite.dk...

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 22-03-03 00:01

> Korrekt!
> Man laver en GDFS reset.

Det hjælper bare ikke altid, hvis GDFS området har været overskrevet eller
slettet helt (empty boards) eller hvis telefonens imei er blevet korrupt.

--
Kasper

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 22-03-03 23:53

> det gør mig ondt. Kan du ikke fortælle hvem det var så andre kan undgå
samme
> skæbne.
Jo, selvom jeg også tror at han er herinde. Hans hjemmeside er
http://www.mobilunlock.dk , men de har vist flere adresser. Så forklaring
kommer her:
I tirsdags troppede jeg op på Glasvej 3, 2400 København NV ( Kun få minutter
fra Nørrebro station for at få min t68i oplåst.
En meget venlig mand forklarer mig om problemet med oplåsning af t68i´eren
og siger at "jeg skal sige til dig at pga. en fejl i sonyericsson
telefonerne "låser" telefonen, indimellem umiddelbart efter jeg tilslutter
kablet til computeren" (ikke præcis ordlyd, men indholdet passer meget godt
med det han sagde).
Så spurgte jeg nærmere om de problemer, men antog at det var korrekt som han
sagde: "En software fejl i t68i´eren"... Havde jeg vidst at han kunne smadre
min telefon havde jeg naturligvis ikke bedt ham låse den op. Han sagde så at
han havde låst ca. 2-3 t68i´ere op, samme dag med held uden at problemet
opstod, så derfor tog jeg også "chancen". Såfremt der skulle opstå problemer
med at telefonen "låste" så kunne jeg komme igen om en uge og uden beregning
så ville han have klaret problemet.

Jeg tror faktisk at han følger med i den her i gruppe (kan dog ikke huske
hvorfra jeg fandt hans hjemmeside), men ikke desto mindre er ovennævnte
forklaring, hvad der skete da jeg skulle have min telefon låst op.

> [...]
telefonen
> til at snyde sig forbi boot autorisationen. Nu har SonyEricsson imidlertid
Okay, så manden fra nørrebro på www.mobilunlock.dk gav mig faktisk den
"omvendte" forklaring... Nemlig at de chips med fejl i, låser telefonen...
hmm. Ikke så smart at stå og lyve overfor kunderne, vil jeg mene. Så ville
jeg hellere foretrække at han forklarede det du forklarer mig nu.

> [...]
> kommer problemet. Det kan derfor ikke siges tit nok: Find en unlocker, som
Tjaah, han sagde godt nok at jeg kunne komme igen efter en uge, hvis
problemet opstod. Ved ikke lige om han mente at det var garantien...

> [...]
dog
> så smadrede at ikke engang autoriserede værksteder kan reparere dem mere !
Ja, og det er jeg sku´ sur over at han ikke fortalte mig (når jeg nu læser
denne tråd)!

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 23-03-03 13:36

Hej Martin

> Jo, selvom jeg også tror at han er herinde. Hans hjemmeside er
> http://www.mobilunlock.dk ,

Jeg har lige været inde og kigge og de skriver intet om garanti på deres
hjemmeside, men der står på dkunlock at de yder garanti. Hmm...

> [...]
> med at telefonen "låste" så kunne jeg komme igen om en uge og uden
> beregning så ville han have klaret problemet.

Så synes jeg du skal gå ned til dem tirsdag og forlange en ny telefon eller
den gamle repareret.

De virker som et seriøst firma så man må da håbe, at de tager sig selv
alvorligt.
Jeg håber det lykkes dig at få en ny telefon.

> [...]

> hmm. Ikke så smart at stå og lyve overfor kunderne, vil jeg mene. Så ville
> jeg hellere foretrække at han forklarede det du forklarer mig nu.

Sådan ser det også ud for ham. Hvis han låser tyve tlf op uden problemer og
der så pludselig kommer nogle han ikke kan åbne er det jo nærliggende at tro
der er en 'fejl' i de telefoner.

Den nye chip blev forøvrigt indført nogle uger før SonyEricssons udtalelse
om, at de ikke ville yde fabriksgaranti på unlockede telefoner. Den er dog
først kommet til Danmark for kort tid siden.

!

> Ja, og det er jeg sku´ sur over at han ikke fortalte mig (når jeg nu læser
> denne tråd)!

Det er også for dårligt, men når han siger han kan løse problemet indenfor
en uge betyder det formentlig, at han har bestilt en af de rigtige dongler -
hvilket samtidig betyder at du langt fra kan være den første han har oplevet
det problem med !

Han har vel lånt dig en anden telefon så længe?

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 24-03-03 11:21

> Jeg har lige været inde og kigge og de skriver intet om garanti på deres
> hjemmeside, men der står på dkunlock at de yder garanti. Hmm...
Men jeg tror egentlig også at han er god nok...

> Så synes jeg du skal gå ned til dem tirsdag og forlange en ny telefon
eller
> den gamle repareret.
Øøh, jeg kom vist til at være lidt upræcis i min tidligere beskrivelse kan
jeg se...
"Operationen" gik heldigvis godt, hvis man kan kalde det det...
Så jeg går udfra at den er ok. Hvis ikke ville jeg vel vide det, ved at den
f.eks. ikke kunne tænde eller lignende væsentlig mangel, ikke sandt?
Men det jeg klager over er, at jeg jo bare var heldig...

> De virker som et seriøst firma så man må da håbe, at de tager sig selv
> alvorligt.
Jeg tror egentlig også at de er gode nok... Måske var han bare ikke lige
opdateret på området mht. det med den nye chip osv...

> Jeg håber det lykkes dig at få en ny telefon.
Ikke nødvendigt... Tror nok at den "gamle" virker fint nok.. Jeg har
ihvertfald ikke bemærket nogen væsentlig fejl ved den...

> [...]
og
> der så pludselig kommer nogle han ikke kan åbne er det jo nærliggende at
Jaah. Det er det... Jeg tror egentlig at han er god nok.. Men måske er i nok
mere opdaterede herinde, end han måske er?

> Den nye chip blev forøvrigt indført nogle uger før SonyEricssons udtalelse
> om, at de ikke ville yde fabriksgaranti på unlockede telefoner. Den er dog
> først kommet til Danmark for kort tid siden.
Okay, men jeg købte så også telefonen forrige lørdag... Jeg må vel bare have
været heldig at telefonen ikke "crashede".

> !
Lyder vildt

Altså, ja: Sur over at han ikke fortalte risikoen, men han vidste måske ikke
helt præcist det, som i nu fortæller mig?

> [...]
dongler -
> hvilket samtidig betyder at du langt fra kan være den første han har
Nemlig! Han har oplevet problemet med andre... Dem ved jeg så ikke hvad han
gør ved...

> Han har vel lånt dig en anden telefon så længe?
Som tidligere nævnt: Han sagde at det gik godt og at hvis telefonen
"crashede" ville han (og jeg) vide det umiddelbart efter, idet jeg tror nok
at telefonen så ville "låse" eller sådan lignende.
Jeg syntes at telefonen virker fint nok, umiddelbart. Har ikke bemærket
nogle væsentlige fejl... Hvad er det helt præcit, der sker ved dem der
"crasher"? De kan slet ikke tænde eller hvad? Eller findes der også mildere
"tilfælde"?

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 24-03-03 18:49

Hej Martin,

> [...]

> f.eks. ikke kunne tænde eller lignende væsentlig mangel, ikke sandt?
> Men det jeg klager over er, at jeg jo bare var heldig...

så er alt jo i den skønneste orden. Beklager, hvis jeg misforstod dig.
Det var denne formulering jeg læste som om. at der var gået noget galt:

> [...]
> en fejl i softwaren på t68i´eren og den købte jeg selvfølgelig så.... Men
> heldigvis åbenbart (lyder det som om), så skete der ikke noget ved

Ja, hvis det var gået galt ville telefonen være spærret så den ikke kunne
komme på nettet uanset hvilket kort man forsøger med. Det er i hvert fald
det jeg har fået at vide af dem, som kommer til mig efter at have været
uheldige.

Fra : nipmads

Dato : 02-04-03 17:09

> Jeg tilbyder remote unlock af Sony Ericsson med garanti.

Jeg har læst dit indlæg ang. unlock af Sony Ericsson T68 i, remotely?
er det forstået rigtigt? kan ikke finde det på jeres hjemmeside nemlig.

mvh
Mads Christiansen

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 02-04-03 17:51

"nipmads" <nipmads.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg har læst dit indlæg ang. unlock af Sony Ericsson T68 i, remotely?
> er det forstået rigtigt? kan ikke finde det på jeres hjemmeside nemlig.

Hej Mads,

nej, det er desværre ikke muligt at unlocke Sony Ericsson telefoner uden at
have dem i hånden.
I denne forbindelse referrer remote unlock til at koderne afsendes via
internet fra et udenlandsk firma - i modsætning til selv at have en
Terminator-dongle.

Remote unlock i den forstand, at du selv kan unlocke din telefon kan kun
lade sig gøre på nye Nokia-modeller, Motorola og enkelte andre mærker.

Denne metode er lidt dyrere, men tilgengæld risikerer du ikke at telefonen
bliver ødelagt,
hvilket har været tilfældet med flere udgaver af Terminator-donglen. Så sent
som i forgårs var her endda et indlæg om en telefon, som var blevet smadret
af en udgave af Terminator, som ellers regnes for sikker.

Derudover har 'remote unlock' den fordel, at det kan bruges til reperation
af de fleste af de telefoner, som er blevet smadret af terminatorer.

--
mvh Kasper / Unlock Århus www.unlockaarhus.dk

Unlock af nye Nokia modeller pr email over hele landet
Vi yder naturligvis fuld garanti på alt arbejde.

Fra : 12Unlock.Dk

Dato : 09-04-03 09:26

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b6f4d8$s4o$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Unlock af nye Nokia modeller pr email over hele landet
> Vi yder naturligvis fuld garanti på alt arbejde.

Kasper, min DIV dongle kan da godt reparere Tlf smadret af Terminator.Tryk
reset GDFS og derefter Clear all locks.

Mvh. Lars
www.12unlock.dk

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 09-04-03 22:23

Hej Lars,

> Kasper, min DIV dongle kan da godt reparere Tlf smadret af Terminator.Tryk
> reset GDFS og derefter Clear all locks.

Jeg har da aldrig påstået, at DIV ikke kunne reparere disse telefoner.
Men, der findes skam telefoner, som hverken DIV eller remote unlock kan
reparere.

Jeg vil derfor stadigvæk anbefale at man vælger en unlocker, som yder
garanti på sit arbejde og beskriver klart og tydeligt, hvad denne garanti
dækker.

--
mvh Kasper / Unlock Århus ==>>> www.unlockaarhus.dk

Vi unlocker nye Nokia modeller pr email over hele landet
Der ydes naturligvis fuld garanti på alt udført arbejde :)