RF600 - svagheder ?!
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-03-01 16:44

Hej NG

Der er garanteret blev spurgt om det før (Michael spurgte, men fik ikke
svar..)
Er nogen svagheder ved sådan en maskine man skal se efter ved brugt køb
?????
Det må gerne være relateret til årgang og evt. kilometer.

Grunden til jeg spørger, er at jeg regner med at købe sådan en indenfor den
nærmeste fremtid. Da jeg synes mægtigt godt om den.

Thore Jensen

P.S. Tak for de mange gode svar til mit restgældsspørgsmål
-----
Der efter 3 års MC-pause (dumt!!!), nu ikke kan magte det mere.....

Fra : Mads Lund

Dato : 15-03-01 17:40

Nu kunne jeg godt svine Suzuki i almindelighed og Reinhardt i serdeleshed
til, over netop en RF600. Sagen handler om et revnet RF600 stel, på en 3 år
gammel cykel. revnen sidder fra et motorophæng og 1/2 vejs på tværs af
stellet. Revnen er tydeligvis opstået pga stellet er svejset for dårligt
(Smede vil kalde det direkte elendigt). Men alle slår opgivende ud med
armene, da man som bekendt ikke længere må skifte stel på mc'ere i dk.

Så sagen enden nok med noget tys tys, lidt svejsning hjemme i værkstedet,
noget nyt maling og så har alle glemt alt om det.

RF600 er en ganske fin maskine, men det er suzuki kvalitet på godt og ondt.

Mads Lund
Ninja9RT
Suzuki750GS

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-03-01 18:41

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse

> Men alle slår opgivende ud med
> armene, da man som bekendt ikke længere må skifte stel på mc'ere i dk.

Øh, hvaba?
En af mine gode venner er ved at få skiftet stel på sin Yamaha TT350, og
ganske vist er proceduren lavet om i forhold til starten af 90'erne hvor jeg
fik skiftet stel, men med passende besigtigelse på toldkontoret kan det da
godt lade sig gøre?!?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 21-03-01 02:57

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en

> ...........................Men alle slår opgivende ud med
> armene, da man som bekendt ikke længere må skifte stel på mc'ere i dk.

Hvor har du det fra??

Eftersom at man netop ikke må svejse på et stel; må der da forblive den
mulighed at skifte stellet ud!?

--
Armand.

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 21-03-01 16:49

Jeg kan da godt prøve at skrive lidt om hvad der er godt og skidt ved sådan
en fætter...

Jeg tager lige minusser først:

- Original motorindstilling er lidt svag under 5000 (har prøvet en
kammerats)
- Man sidder lige lovligt sportsligt (især høje fodhvilere) på lange ture.
- Den kører ikke mere end 14.5 km/l ved motorvejshastighed.

Og så nogle plusser:

- Den ser godt ud !
- Den har rigeligt motorkraft
- Bremser udmærket.
- Rimeligt moderne konstruktion
- Fornuftig anskaffelspris
- Kan lidt af hvert (sport/touring)
- God til europæer qua sin forholdsvis store fysiske størrelse

Der er to modeller - før og efter 95.. Der blev ændret nogle småting på
modellen. Tror ikke at det har den helt store betydning.

Jeg købte min 96´er for et år siden med forholdsvis mange km på bagen
(50000). En besigtigelse, prøvetur osv. overbeviste mig dog om at den var
100% i orden, hvilket også har vist sig siden. Jeg synes den lyder og kører
rigtig godt Remus slip-on på + omdyset). Og så var anskaffelsprisen (for
mig) meget rimelig..

Håber du kunne bruge noget - ellers spørg igen.

MVH
Nikolaj
RF600R Remus - der fryser.

SmaRTrxxv <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-03-01 23:47

> [...]
kører
> rigtig godt Remus slip-on på + omdyset). Og så var anskaffelsprisen (for

Sådan ren nysgerrighed, hvad gav du for den ?

Thore