De Pamlas - Femme Fatale
Fra : Peter Holm

Dato : 27-03-03 15:48

Hejsa!
Jeg er stor fan af De Palma med Carrie og Scarface som de klare farvoritter.
Kan nogen fortælle mig, om Femme Fatale (2002) har noget De Palma over sig,
eller om castingen mm. trækker den ned i kategorien af hans uheldige film?
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Kasper Bang

Dato : 27-03-03 16:58

Peter Holm wrote:
> [...]
> eller om castingen mm. trækker den ned i kategorien af hans uheldige film?

Jeg har ikke set "Femme Fatale", så jeg er ked af at stjæle din tråd,
men hvad med "Sisters" som Criterion har udgivet - er der nogen der har
set den? Den ligner rigtig lækker klassisk De Palma, men det er
sjældent, jeg ser den omtalt. Er den monstro værd at investere i?

MVH/Kasper Bang

Fra : Per

Dato : 27-03-03 18:06

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sig,
> eller om castingen mm. trækker den ned i kategorien af hans uheldige film?

Ja filmen oser af De Palmas mystik-stemning og slowmotion scener. Den er dog
ikke specielt god syntes jeg.

Fra : Peter Holm

Dato : 11-04-03 20:15

Per wrote:
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja filmen oser af De Palmas mystik-stemning og slowmotion scener. Den
> er dog ikke specielt god syntes jeg.

Så fik jeg den endelig set. Jeg vil da sige at jeg er positivt overrasket.
Stilmæssigt er filmen jo helt i særklasse. Historien lever ikke helt op til
de smukke billeder, men det er da heller ikke nogen direkte dårlig historie.
Skuespillet stinker desværre - Banderas er næsten skræmmende dårlig. Men
filmen kan jo ses endnu engang bare for at nyde Rebecca Romijns lange
ben....jeg savler endnu..
Er du De Palma fan synes jeg filmen er et must!

Mvh
Peter